Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 15:23

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 22 Sep 2010, 20:57 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Goed nieuws. Tot op heden zijn de aanvragen gratis.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010, 15:50 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 10 Jul 2010, 07:00
Berichten: 8
Helaas... Mijn veld was bijna rond. Toen kwamen ze er achter dat het net aan in een stiltegebied lag.... :(

Opzoek naar een nieuwe!!! Wel wil ik even mededelen dat de medewerking van provincie Zuid-Holland erg goed was!!! ;)

al iets bekend over 1 november? :?:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 12 Okt 2010, 18:03 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Paratony,

Jammer, dat het niet gelukt is.
Één van de grotere problemen in Nederland is nu het feit, dat drie weilanden en een gans een natuurgebied is. Ik zeg het cynisch en cynisme is een brevet van onvermogen volgens een generaal uit de Tweede Wereldoorlog. Dus het geeft onvermogen van mijn (onze kant) aan.

De KNVvL is ook erg druk bezig met "natuurgebieden en luchtvaart". Kijk maar eens op de websites van de provincies (www.provincienaam.nl). Daar kun je kaarten vinden met de gebiedsindelingen. Veel gebieden zijn natuurgebieden met diverse inschalingen geworden. Het beschermen van natuurgebieden is uiteraard een goede zaak, maar het verbieden van activiteiten waar de natuur geen last van heeft heeft geen toegevoegde waarde.

1 november 2010
Morgen, 13 oktober 2010 zitten we met V&W en de provincies aan tafel. We hebben als sector snorvliegen/KNVvL onze zienswijze ingediend. Deze zienswijze kun je op dit forum nalezen. Het is een lastige tekst voor vliegers, die er niet dagelijks mee bezig zijn.
Voor 1 november 2010 moet er een passende oplossing voor snorvliegen komen. De term "passende oplossing" komt uit de motie, die begin dit jaar in de Tweede Kamer ingediend is. Met 6-2 was deze motie aangenomen.

Misschien ook een mooi moment om aan te geven, dat de KNVvL echt heel veel tijd in onze zaak steekt. Frits Paymans (vice voorzitter KNVvL) en Veva Ekkelenkamp (operations KNVvL) ondersteunen ons erg goed.
Frits is daarbij zeer actief op het gebied van Nature 2000 en de andere natuurgevaren, die de kleine luchtvaart op de loer liggen. Nogmaals, het beschermen van natuur is erg belangrijk. Het moet echter wel realistisch gebeuren. Het verbieden van een activiteit is een mogelijheid om een gebied te beschermen. Beter is om te leren hoe je met een situatie om moet gaan. Zo weet elke snorvlieger, dat je niet over een manege moet starten. Tijdens de opleiding wordt er aan dit soort zaken aandacht besteed. En dat is een zeer goede zaak.

Hopelijk kunnen we als taakgroep snorvliegen spoedig met meer informatie komen.
We ziten er boven op!

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2010, 20:21 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 23 Mei 2010, 21:26
Berichten: 3
Mooi dat er mensen (Frank enz.) die tijd en moeite investeren om "de lucht te klaren" en zo de weg vrij te houden voor anderen. Bedankt alvast, voor als ik ooit het "ruimtesop" mag kiezen.

gr.
Chris


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2010, 21:10 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Chris,

Misschien wel een mooi moment om het team voor te stellen:
Frits Paymans, vice voorzitter en operationele zaken KNVvL
Veva Ekkelenkamp, beleidsmedewerker operations en communicatie KNVvL
Martijn van Voorst, voorzitter taakgroep snorvliegen.
Frank Moorman, lid taakgroep snorvliegen.

We zijn sinds de zomer van 2009 intensief met elkaar bezig voor de snorvliegzaak.
De KNVvL stopt er echt heel veel tijd in.
Reclame maken doe ik niet zo graag, maar als je nog geen lid bent van de KNVvL, doe het nu.
Wij hebben de KNVvL nodig en omgekeerd. Er speelt veel en er zijn bedreigingen als "natuur". Op één of andere manier zijn bepaalde mensen er van overtuigd, dat luchtvaart per definitie een grote aantasting vormt voor de natuur. Frits is met deze materie al jaren bezig en het zal hem nog wel even bezig houden. Hij is zelf trouwens een zeer ervaren vlieger. tot zijn pensionering was hij gezagvoerder B747-400.
Het is uiteraard van groot belang, dat de natuur beschermd wordt. Maar bij zonneschijn loop je ook niet in een regenjas en kaplaarzen om je te beschermen. Het gaat om de juiste balans.

Groetjes en bedankt!

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 08 Nov 2010, 11:28 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Heren,

Geweldig werk wat jullie doen. Bedankt.
Ik ben wat vliegen betreft min of meer offline geweest afgelopen seizoen en dus weinig gelezen. Als een TUG en Luchthavenregeling gratis zijn wil ik ook wel eens wat stekjes in de buurt gaan vast leggen. Kan dit gezien de verstreken datum (1-11-2010) nog steeds op de hierboven beschreven manier? Zijn er ontwikkelingen of zaken die anders moeten vanaf 1-11?

Alvast bedankt voor jullie input.

Gr. Arno
(Zuid-Holland)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 08 Nov 2010, 19:10 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Arno,

Ik zou haast antwoorden met "Bedankt, Ja en Ja".

1. Bedankt. We doen het graag hoor. Het moet gewoon goed geregeld worden voor de paramotorwereld.
2. Ja. Ja, het is juist zo, dat sinds 1 nov 2009 alleen nog maar vanaf "luchthavens" gevlogen mag worden, een TUG of Luchthavenregeling dus. De datum van 1 nov 2010 was het uitstel, dat de provincies van het Rijk kregen om de 1 op 1 omzetting van artikel 14 naar Luchthavenregeling rond te krijgen. De huidige situatie bestaat dus feitelijkal vanaf 1 nov 2009.
3. Ja. Gaat nog steeds op dezelfde manier. Kijk op de sites van de resp. provincie.
Je zult daar meer over de TUG, dan de Luchthavenregeling vinden. Hoewel, Zuid Holland heeft de zaken op de rit staan.
Formeel zijn er nog geen veranderingen.
Het enige is, dat de artikel 14 velden formeel niet meer gebruikt mogen worden. Er is echter een brief onderweg vanuit het Rijk naar de provincies met het verzoek niet te handhaven. In normaal Nederlands, laat de vliegers op artikel 14 locaties lekker vliegen. Een soort gedoogbeleid dus. We hebben dit ook zo gevraagd, omdat we per 1 nov 2010 een oplossing voor snorvliegen zouden hebben. Die is er nog niet, maar de architecten zijn aan het werk. Het duurt lang, maar we zijn op de goede weg. De prijzen liggen uiteraard wel aan de eindstreep. Daar worden de medailles pas verdeeld en niet 100m ervoor. Die gedachte houdt ons ook vlijmscherp.

Ik hoop hiermee weer antwoord gegeven te hebben.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 08 Nov 2010, 19:22 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Beste Frank,

Geweldig. Bedankt voor de korte en zeer duidelijke samenvatting en jullie niet aflatende vurigheid!
Ik ga er mee aan de slag, want een eigen geregistreerd veld lijkt mij heerlijk. Ook ik heb te maken met smalle lange weilanden met slootjes. ik zal de eisen eens doed doorlopen om te kijken of het überhaupt zinvol is. Ik zit namelijk in het Simulated Forced Landing gebied ten Oosten van Rotterdam, nabij de dorpskern en er is naar mijn weten ook een rustgebied in de buurt.
Ik heb weer wat huiswerk!

Groeten,

Arno


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 09 Nov 2010, 20:52 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:24
Berichten: 17
Woonplaats: Krimpenerwaard
Ik zit midden in de stiltegebieden, dus dat ligt wat lastig. Iemand enig idee of ik kans maak als ik net tussen twee stiltegebieden in zit?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: OPROEP: vraag z.s.m. TUG velden en Luchthavenregelingen aan
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2010, 11:55 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
'' mijn "' tugveld lig echt letterlijk vast aan een natura 2000 gebied, wij moeten er dus goed rekening mee houden om tiijdens de nadering niet boven de "verkeerde" grond te komen.
gelukkig is het veld ruim, dus we kunnen op zeg maar 90 graden naderen en boven het veld indraaien als de wind verkeerd staat
ik had mijn aanvraag binnen twee weken weer terug met een verklaring van geen bezwaar.
de omgeving werd dmv een krantenartikel ingelicht en kon daarop binnen 6 weken bezwaar indienen,

groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.