Laat ik nu gedacht hebben dat ik als LEEK met hoofdletters hier iets wijzer van zou worden . . . . . . . Sinds maanden ben ik mij aan het oriƫnteren over wat ik wil gaan
doen in de lucht. Het begon met een paramotorverlangen. Op bezoek geweest bij een goede instructeur. Tegen een paar praktische problemen aangelopen vwb de lessen (afstand , wisselende diensten en ik wil niet beginnen voor ik zeker weet dat ik na het behalen van het brevet geen eigen toestel kan kopen, vooralsnog geldgebrek dus, alhoewel een betrouwbare tweedehands een optie zou kunnen zijn, maar liever niet).
Wat mij ook tegenviel is dat er echt zeer weinig plaatsen zijn waar je het ruime (lucht)sop kunt kiezen. zeker in (Zuid)Limburg.
Nu ik de brief van de KNVvL aan de DGML over o.a de LHR van niet zijnde MLA toestellen in de RVGLT

gelezen heb (of geprobeerd heb te lezen) ben ik NVWG.
(Niet Veel Wijzer Geworden). Als ik het goed begrijp gaat het over het probleem waar ik ook tegenaan loop voor dat ik ga lessen; Als ik mijn brevet zou halen, waar kan ik dan vliegen ? Waar ik zou gaan lessen is een optie, maar dat heb je na tig keer ook wel weer gezien. De een na tien keer, da ander na twee jaar vliegen, maar ooit gaat dat gebied "vervelen". En als ik het goed begrijp zit er voorlopig niets anders op ?
Kortom, een vraag; waar vliegen jullie ? Moet je lid zijn van een vliegveld/club om daar te starten. Zijn artikel 14 velden meer uitzondering dan regel ? Wie weet hoe dat in het buitenland gedaan wordt (behalve dan festiviteiten als Basse Ham). Mag een Hollander in Belgiƫ of Frankrijk starten/landen ? Ik heb het erg mooie filmpje van Frank boven Durbuy gezien. Moet je daar toestemming vragen ? Of een vergunning voor hebben of zijn de Nederlandse papieren en blauwe boekje ed daar genoeg. ?
Groeten vanaf de grond,
Chris