Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 16:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Ik geef er de brui aan..
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2011, 17:07 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:06
Berichten: 10
Ik kan er niet meer tegen...ik heb een brevet, ik hou mij aan de regels, ik heb al jaren een legaal terrein en toch is de gemeente van plan om te handhaven, opgebieden waar ze wel iets over te vinden hebben.
Alleen maar vechten tegen de regeltjes waarvan ik trachtte ze te overwinnen. Telkens maar moeten blijven vechten en verantwoorden met kans op fikse bekeuringen, maken mij genoodzaakt om deze mooie vliegsport de brui aan te geven. De overkoepelende organisaties vechten met moeizaam resultaat, ikzelf bleef vechten maar voel mij zo langzamerhand een crimineel en dat voelt niet goed. Ik gooi de handdoek in de ring en al mijn spullen (trike compleet zet ik op dit forum ,onder te koop, aan. Diegen die nog wel de moed hebben om te vliegen, kunnen bieden.

Rob


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ik geef er de brui aan..
BerichtGeplaatst: 13 Jul 2011, 17:24 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Rob,
Ik weet dat je een vechter bent,niet opgeven.
Ik heb jou zaak al met Jan Koot((provincie) besproken,hij geeft het volgende advies; vergeet op deze plek de luchthavenregeling en vraag
een Tuig aan,hierbij kunnen ze niet handhaven op het bestemmingplan.
Je omgeving zal er weer opnieuw aan wennen,en na een jaar taalt er niemand meer na.
Als dat je te veel is ;) stap je over op de zogenaamde artiekel 15 velden :idea: doen wij ook en werkt perfect.
Overguns zitten we in de lift voor de aanvraag bij Terlet,..........daar wordt door Pim en mij en wat andere druk uit geoevend.
Jou zaak is zeker net zo triest als de mijne,en ook die burge vader is een slapjanes zonder ballen net als de mijne.
Sterkte, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ik geef er de brui aan..
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 16:56 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Jammer RS dat je gaat stoppen met deze mooie sport. Ik kan het aan 1 kant begrijpen want je wordt soms moedeloos van al het gezeur waar je aan moet voldoen, en voldoe je is er altijd weer iemand die met iets nieuws komt waardoor je weer verder moet met de strijd.
en waarom...?

Om je hobby uit te kunnen oefenen!!!
Helaas Jacques, gaat je opmerking te kort door de bocht om te zeggen met een TUG veld kunnen ze niet aankomen met wijziging van het bestemmingsplan. Na 5 jaar soms moedeloos gestreden te zijn heeft de rechter nog steeds niet bepaald hoeveel starts en landingen je mag maken om geen wijziging bestemmingsplan door te hoeven voeren. Vast staat wel dat het er beduidend minder moeten zijn dan de 100 vliegbewegingen en minder dan 25 dagen per jaar.

Gelukkig heeft de RVS uitspraak gedaan, dat ik de rest van mijn leven mag blijven vliegen op mijn stekje. Maar ik vraag me weleens af wanneer de provincie weer een stok vindt om me weer om mijn oren te gaan slaan. Tot die tijd, en als het goed weer is VLIEG IK. (ook daarna nog)

groeten Jurg
http://www.skydance.nl

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ik geef er de brui aan..
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 20:05 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Rob en de rest,

Het Ruimtelijke Ordening probleem bestond al en wordt nu helaas als mogelijkheid aangegrepen om onze sport tegen te kunnen houden. Vreemd genoeg wordt dit middel niet ingezet tegen andere luchtsporten. Meteen wil ik daar aan toevoegen, dat we dit ook absoluut niet op moeten brengen. Ik wil er alleen mee aantonen, dat een bestemmingsplan als excuses gebruikt wordt.

De provincie Utrecht heeft bij de uitgifte van een Luchthavenregeling voor een MLA (Delta trike) juist aangegeven, dat er geen bestemmingsplan probleem is. Een bestemmingsplan is echter iets van de gemeente en niet van de provincie.

Eén van onze snorvliegers heeft jaren geleden dit probleem al aan zien komen. Hij pleitte ervoor om snorvliegen als "extensief recreatief medegebruik" in het bestemmingsplan op te laten nemen. Via de KNVvL hebben we deze mogelijkheid ook besproken, maar dan integraal voor heel Nederland. Dit zou dan weer via de VNG (Vereniging Nederlandse Gemeenten) moeten lopen. Hier zijn alle (ik meen 460) gemeentes aangesloten. Het getal geeft al aan, dat het vrijwel onmogelijk is om dit individueel te regelen. Denk alleen al aan de kosten.
Overigens is het zelfs mogelijk om Een spel als "boerengolf" tegen te houden als dit niet geregeld is in het bestemmingsplan.
"Extensief", een woord, dat je niet vaak ziet, is de tegenhanger van "intensief". Het gaat er dus om, dat een lokatie echt secundair voor een recreatieve functie gebruikt wordt. Dus ook echt zo nu en dan. Onze sport is term van het weer afhankelijk. Dat maakt onze sport bijna per definitie "extensief".

Ik ga het (wederom) aankaarten binnen de KNVvL.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Ik geef er de brui aan..
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 20:26 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
nooit opgeven ;)

cook en nog paar andere zijn druk met de wetten.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.