Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 14:58

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012, 13:39 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste snorvliegers,

Een nieuw jaar en een nieuwe 'topic" om enigszins gestructureerd met verdere informatie te komen.

Hoe staan we er voor in het overleg. De afgelopen periode heb ik veel overleg gehad met de KNVvL en ook met een vertegenwoordiger van de provincies.
De situatie is heel bizar.
Slechts vier van de twaalf provincies willen nu met ons in overleg om tot een passende oplossing te komen. Nou, dan kom je dus niet tot een landelijke passende oplossing.
En toch wordt er van diverse kanten op aangestuurd om te blijven overleggen. Van belang is, dat we een helder standpunt hierin nemen. Dat heb ik dan ook gedaan. Er is voldoende overlegd en de feiten zijn helder.

We zitten inmiddels hoog in de organisatie(s). Het probleem is inmiddels (voor de Kerst) besproken met de heer Atsma, Staatssecretaris van I&M. De voorzitter van de KNVvL is nu persoonlijk bezig voor onze zaak. Door zijn voorervaring weet hij hoe de weg het beste bewandeld moet worden.
Het lijkt allemaal een gebed zonder eind te worden. Het is ook een uiterst lastige weg, waarbij eigenlijk niemand een beslissing wil of durft te nemen. Dat is ook niet onlogisch.
Het beleid over de kleine luchtvaart is gedereguleerd naar de provincies. Daar zitten m.n. milieu ambtenaren op de nieuwe luchtvaart taak. Luchtvaart en milieu kunnen in Nederland niet vanuit hetzelfde kantoor geregeld worden. Dat botst. Het betekent niet, dat men altijd "nee" zegt. Eigen ervaringen en ook die van jullie geven aan, dat er vaak enthousiast gereageerd wordt. Het wordt pas lastiger als er daadwerkelijk een beslissing genomen moet worden over het wel of niet toestaan van het gebruik van een locatie. Laat staan een aangepaste regeling voor snorvliegen.

Het gevolg in negatieve zin is m.n. in Zeeland het meest duidelijk. In de beleidsnotitie staat, dat niet meegewerkt wordt aan de ontwikkeling (uitbreiding) van luchtvaart. Is dat dan wel beleid, of is het gewoon moedwillig een ontwikkeling tegenhouden?

Met de invoering van de RBML is de overheid een weg ingeslagen. De RBML voorziet niet in fatsoenlijke mogelijkheden voor bepaalde luchtsporten. De Tweede Kamer heeft zich hierover uitgesproken. Nou ja, dat verhaal kennen jullie.
Verder blijkt, dat bepaalde provincies de luchtvaart niet de in de RBML geboden mogelijkheden geeft. Zo werken Zeeland en Flevoland niet mee aan Luchthavenregelingen (LHR) voor snorvliegen en zijn er ervaringen uit Brabant, waarbij geadviseerd werd om LHR's om te zetten naar een TUG. Er is ook een ervaring, waarbij een LHR nu al ruim meer dan een jaar in behandeling is.

Enerzijds sluit de RBML niet aan bij de luchtsporten en anderzijds zien we te vaak, dat de beperkte mogelijkheden uit de RBML nog verder beperkt worden.

Hoe kom je hier nou uit?

Een aantal mogelijkheden:
1. Door blijven overleggen met vier provincies (het lijkt er op, dat vier provincies nu welwillend zijn, maar inhoudelijk is er nog geen enkel voorstel gedaan) en hopen, dat de overige acht zich aansluiten. Die kans is niet echt aannemelijk. Zij hebben zich immers duidelijk uitgesproken.
2. Ervoor zorgen, dat de Rijksoverheid het beleid terugneemt en een beslissing doordrukt. Dat is feitelijk al met vrije ballonnen, schermzweefvliegen en zeilvliegen per 1 juli 2010 gebeurd.
Voor snorvliegen moest nog verder overlegd worden. De spelers aan de overlegtafel zijn de provincies, DGLM (onderdeel van Verkeer en Waterstaat) en de betreffende luchtsport (met de KNVvL).
Tot driemaal toe blijken de provincies niet mee te (willen) werken aan een landelijke oplossing (vier van de twaalf hebben de deur op een kier gezet).
Het bizarre is dus, dat je met mensen aan tafel moet gaan zitten, die niet met je willen praten en dat er toch op overleg aangestuurd wordt.
Verder: als de Rijksoverheid (DGLM of de politiek) nu over de provincies heen een beslissing doordrukt, dan is dat een klap in het gezicht van de provincies. Dan wordt hen immers het verworven recht op provinciaal luchtvaartbeleid ontnomen. Er wordt dan enorm gezichtsverlies geleden. In alle eerlijkheid, zij hebben daar dan wel zelf voor gezorgd. Verder wil ik daar geen uitspraken over doen.
Eigenlijk lijkt het dus niet meer of minder dan een ordinaire machtsstrijd, waarbij de "grote" de overtuiging heeft het van de "kleine" te winnen.

Gelukkig wordt ik heel erg goed ondersteund door de KNVvL. Binnenkort (heet van de naald) gaan we gezamenlijk een standpunt bepalen hoe we in deze situatie verder gaan.

Tot zover weer. Wordt vervolgd.

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012, 17:07 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Frank,
Je vergat helemaal te melden dat je ook wekelijks overleg met mij hebt :lol: :mrgreen:
De soep wordt niet zo heet gegeten als dat hij opgediend wordt :? (zo die is er uit) ;)
Gelderland was en is de provincie waar de meeste problemen waren en zijn en wellicht blijven zolang als ik leef :? maar door
het kneden en overleg en wederzijds respect,is het nu de provincie die het meest wil mewerken toch?

Mijn nieuwe idee is; IVW heeft het overgedragen aan de provincie(dat werkt helaas niet).
Nu wordt het tijd dat de KNVvL zich zo slagvaardig opstel en overtuigd overkomt dat zij het met vertrouwen overdragen
aan de KNVvL(daar sta je van te kijken wat ik nu weer uit de hoge hoed tover) :mrgreen:
Met name Zeeland maakt(van een mug een Olifant) van deze materie.
Je kunt je afvragen;Wat zijn nu eigenlijk de echtte ploblemen>>>>GEEEEEN
Maar door onbekentheid en ongegronde angst...en geen verantwoording durven nemen treineren ze de zaak die eigenlijk
vergeleken moet worden met;DAT je buurman een rondje op de scooter gaat rijden.
Vertel mij eens wie zich daar nog druk over maakt :? ....niemand.....maar als je met je luchtscooter de lucht in gaat is het gelijk
een probleem.
Als de wetgever het gewoon eens een jaar vrijgeeft,en de loketten sluit waar notabele klagers dus niet meer terecht kunnen,
dan is de zaak snel opgelost in mijn optiek :idea:
Zo frank ga hier maar weer eens op kauwen,.......je weet dat ik altijd voor je klaar sta om je vreugde en leed te delen.

Gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012, 21:28 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Jacques,

Er zit veel waarheid in wat je schrijft.
Als ik nadenk over waar we het in werkelijkheid over hebben, dan snap ik niet, dat er zo ontzettend veel over gesproken kan worden.

We hebben inderdaad veel en ook erg fijn contact.
Gelukkig heb ik ook met steeds meer andere snorvliegers contact, die me goede adviezen geven. Zo heb ik al een hele poos contact met iemand in Oost Brabant en ook uit Zuid Holland en Overijssel. Maar ook vanuit meer locaties.

Vergis je ook niet in de ondersteuning vanuit de KNVvL. Daar worden echt deuren geopend.

Je schreef al over Gelderland. Eigenlijk is dit de enige provincie waar knelpunten waren. Frappant is, dat Gelderland één van de vier provincies is, die met ons verder willen. Zitten daar de juiste personen aan het roer of is het juist de ervaring, die men nu met Snorvliegen heeft op gedaan, die zorgt voor een open en oplossingsgerichte houding. Let wel, de oplossing moet nog komen hoor! Niet te hard van stapel lopen, maar ten opzichte van andere provincies is Gelderland een verademing.

Het is voor mij volledig onbegrijpelijk waarom acht provincies zo'n starre houding hebben. Is het onwil, onkunde, arrogantie, onwetendheid,... Geen idee.
Deze starre houding geeft natuurlijk ook weer mogelijkheden. Ik draai een probleem altijd om en daardoor zie ik er weer mogelijkheden in.

Morgen eerst maar eens lekker genieten van onze waanzinnig mooie hobby. Even weer energie opdoen en dan weer verder gaan.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 13 Jan 2012, 23:29 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Ik dacht dat ik je enige vriend was :? maar ik hoor het wel weer; in elk stadje heb jij een ander schatje :lol: :lol: lellebel die je bent :!:
Ik ga wel weer terug naar me oude liefde(Erwin Bakker)....want Alfred gaat ook al vreemd :arrow: met die vent zonder ballen :lol:
Morgen lekker les geven en zondag lekker 4Takten.
Zal ik dan nog maar een geheimpje vertellen :? .....Gert-jan N.....heeft een Bullix 2T omgebouwd naar 4T met de zelfde motor
als wij gebruiken :shock: Petje af voor deze prestatie,foto's zullen nog wel volgen denk ik.

gr, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 15 Jan 2012, 11:00 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
Jacques schreef:
Zal ik dan nog maar een geheimpje vertellen :? .....Gert-jan N.....heeft een Bullix 2T omgebouwd naar 4T met de zelfde motor
als wij gebruiken :shock: Petje af voor deze prestatie,foto's zullen nog wel volgen denk ik.

gr, jacques


En dit alles in her kader van: minder lawaai meer plezier.
Foto,s volgen, eerst even de papierwinkel in orde hebben.

Groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2012, 14:51 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste snorvliegers,

Afgelopen donderdag is er weer een RBML overleg geweest, waarbij er meer besproken is, dan alleen snorvliegen.
Het overleg verliep stroef en de overheid wil dat we er samen met de provincies uit gaan komen.
Er zijn meer knelpunten (bij andere disciplines).
Binnenkort wordt er door "operations" van de KNVvL een oriënterend gesprek gehouden met de vertegenwoordiger van de provincies.
Waarschijnlijk zullen we vrij snel aansluitend een gesprek over snorvliegen alleen hebben waar ik dan ook weer bij aanwezig zal zijn.

Het zal velen vreemd in de oren klinken, dat we verder in overleg (moeten) gaan. De achtergrond reden is lastig hier te beschrijven. Zie het als een stap, die we op dit moment door bepaalde ontwikkelingen moeten nemen.

Het goede nieuws is, ik ga gewoon door!

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 04 Feb 2012, 09:39 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Update 4 februari 2012

De vice voorzitter van de KNVvL heeft op 2 februari persoonlijk met de secretaris van de Interprovinciale Contactgroep Luchthavens gesproken. Hierbij is ook uitgebreid over snorvliegen gesproken.

De secretaris heeft een positief beeld t.o.v. snorvliegen en wil zoeken naar oplossingen. Hij neemt de komende week contact op met de drie andere provincies, die aangegeven hebben open te staan voor overleg.
Na 9 februari zal ik een uitnodiging krijgen voor verder overleg.

Inmiddels ook contact gehad met de vice voorzitter van de afdeling gemotoriseerd vliegen (waar wij onder vallen binnen de KNVvL) over de onduidelijkheid van onze positie in de wet. Zoals ik al eerder aangegeven heb staan de paramotor voetstarters er al niet duidelijk in, de trikes al hélemaal niet.
Eigenlijk een onhoudbare situatie. Ik wil er op dit moment nog niet achteraan gaan. Eerst een goed plan maken om daarmee de zelfregulering binnen de KNVvL af te dwingen bij de Rijksoverheid. In goed Nederlands:"Geen slapende honden wakker maken."

Inmiddels ook goed en gezond contact gehad met de KLPD. Er is van twee kanten contact gezocht. De persoon, waarmee ik nu mee in contact ben is positief gestemd t.o.v. de luchtvaart in het algemeen. Hij heeft inmiddels ook veel kennis van snorvliegen en weet waar de knelpunten liggen. Hij kent onze knelpunten. Hij kent snorvliegen niet van achter een buro, maar heeft evenementen bezocht en met diverse snorvliegers persoonlijk gesproken. Binnen de KLPD zou hij specialist op snorvliegen genoemd kunnen worden.

Na het eerste echte gesprek, dat een uur geduurd heeft kwamen we tot de conclusie, dat we allemaal hetzelfde doel nastreven: snorvliegen moet niet alleen mogelijk zijn , maar ook mogelijk gemaakt worden. Excessen, die de luchtsport in in diskrediet brengen moeten uitgebannen worden. De agent weet wat er leeft bij de provincies en heeft ook inzicht in de klachten en opmerkingen. Hij beseft ook, dat bepaalde klachten niet voortkomen uit daadwerkelijke overlast, maar uit onbekendheid met de luchtsport. Hij weet echter ook, dat er op bepaalde plaatsen onverstandig gevlogen wordt. Ik noem het bewust zo. Je moet dan denken aan het vliegen met een illegale kit, vanaf een illegaal veld, zonder brevet (niet onder begeleiding van een instructeur) en verstorend voor de omgeving (ongepast laagvliegen, gevaarlijk over mensen bij evenementen, etc). Besef, dat bepaalde excessen onder de categorie misdrijf vallen. Gelukkig gaat het hier om incidenten en zeker niet om structurele situaties. Het overgrote deel van de snorvliegwereld houdt zich op een gezonde manier aan de regels en gedragscode kleine luchtvaart.
Ik ben er van overtuigd, dat de samenwerking voordelen voor alle partijen op zal leveren. Nog sterker, ik ben er van overtuigd, dat deze samenwerking onze positie bij de overheden sterker zal maken. Een pure win-win situatie voor ons allemaal.

Als ik weer nieuws heb, dan meld ik me weer.

Groetjes en veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012, 12:01 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Update:
Afgelopen donderdag heb ik een lang gesprek gehad bij de KNVvL met de nieuwe vice voorzitter van de KNVvL Ronald Schnitker en onze contactpersoon (ook KNVvL) Arnoud Ens.
Ronald zit al heel lang in de luchtvaart. In 1965 was hij al in de cockpit van zweefvliegtuigen te vinden.
Hij was na zijn studie aan de Nederlandse Politie Academie van 1975 t/m 1991 werkzaam bij de overheid. Van 1979 -1991 als Hoofd Dienst Luchtvaartonderzoeken van de Dienst Luchtvaart van het Korps Rijkspolitie op Schiphol en van 1991 tot 1992 als beleidsmedewerker politiezaken bij het Openbaar Ministerie te Haarlem. Sinds 1993 is hij als jurist in dienst van Eindhoven Airport.
Binnen de KNVvL is hij betrokken bij een aantal juridische zaken.
Snorvliegen is vrij nieuw voor Ronald. Ik heb hem veel uitleg gegeven over de diverse vormen van snorvliegen (voetstart en trike). Ik kon hem ook diverse video's en foto's laten zien van voetstarters en de diverse trikes. Hij was gecharmeerd van de eenvoud van onze luchtsport.

Verder uitleg gegeven over en inhoudelijk besproken:
1. Traject van de afgelopen twee jaar.
2. Knelpunten t.a.v. starten en landen (luchthavenregeling en TUG). Hierbij ook uitleg gegeven aan excessen als het misbruiken van milieu wetgeving bij het afwijzen van TUGs en LHRs en de situatie. Tevens duidelijk uitleg gegeven over de diversiteit in beleid tussen de provincies. Een mooi voorbeeld van hoe provincie Zeeland watervliegtuigen tegenhoudt. Maak al het water in de provincie EHS (Ecologische Hoofd Structuur) en het wordt onmogelijk om een ontheffing voor watervliegtuigen aan te vragen.
3. Verdere knelpunten, waaronder de onmogelijkheid voor veel scholen om legaal goed en veilig op te kunnen leiden, de wettelijke borging van onze luchtsport (trikes staan niet genoemd in de wet).
4. Toekomst visie. Het gaat hier met name om het doorzetten van het ingezette traject om tot goede start en landingsmogelijkheden te komen.

Ronald heeft door zijn ruime ervaring in de luchtvaart en daarbuiten een goed beeld hoe we het traject moeten vervolgen.
Een belangrijk aspect van het gesprek was het samen tot een eenduidige aanpak van de knelpunten te komen. We zijn al zo lang bezig en voor de vliegers (en andere geïnteresseerden), die het traject gevolgd hebben lijkt het een "gebed zonder eind" te worden.
Het werd voor Ronald heel duidelijk, dat we in heel veel gedaan hebben voor de lengte van de periode. Klinkt wellicht raar, maar in "overheidsbegrippen" is twee jaar niet zo lang. Dit betekent overigens niet, dat Ronald van mening is, dat we nog lang door kunnen modderen. De schaakstukken staan al behoorlijk duidelijk op het veld. Het is een kwestie van de laatste zetten.

Ronald heeft het eerder meegemaakt, dat nieuwe luchtsporten "verkocht" moeten worden. Hoe doe je dat. Er zijn inmiddels diverse contact momenten geweest. Zo heeft Martijn van Voorst ooit meegewerkt aan een leuke reportage voor "Klokhuis" en heeft Harm Edens een reportage over snorvliegen bij Jacques Bechthold gemaakt. Omroep Friesland heeft bij Max Aardema een reportage gemaakt. Deze reportages waren stuk voor stuk positief gestemd. Verder heeft de KNVvL een mooie luchtsporten folder gemaakt (Airsports Nu), waarin ruim aandacht besteed wordt aan snorvliegen.
Denk ook aan evenementen als Elsefly, herdenking van Market Garden op de Ginkelse heide, etc.
Het zou zo maar kunnen, dat overheden geïnteresseerd raken in de mogelijkheden met snorvliegen. Denk hierbij aan controlevluchten, etc.
Het opzoeken van media is altijd riskant. De journalist kan je maken en breken. Het is maar net hoe die persoon er zelf in zit. Dit geldt dus ook voor kranten artikelen. Met zijn allen kunnen we er alles aan doen om telkens onze luchtsport positief uit te dragen. Dat begint al op de manier waarop we met de luchtsport zelf bezig zijn. Samen hebben we echt de toekomst.

Bovenstaande alinea is uiteraard een continu proces, dat nu, maar ook voor de toekomst speelt. Hoe meer onze sport geaccepteerd wordt, hoe beter je een regelgeving tot stand kunt brengen.

Concreet.
De Interprovinciale Contactgroep Luchthavens (ICL, provincies) is op dit moment bezig om mogelijkheden te inventariseren. Degene die dit proces vanuit de ICL leidt is positief gestemd over snorvliegen. Vergis je niet, het is echt van belang, dat we medestanders krijgen bij de gesprekspartners. Het gewoon doordrukken van je zin zal eerder averechts dan positief werken. Als je de gesprekspartners mee krijgt, dan zal het hele traject eerder korter dan langer duren.
Dat betekent overigens niet, dat ik van plan ben om te blijven overleggen om alleen maar dit proces in stand te houden. Integendeel. Er moet daadwerkelijk progressie gemaakt worden. Zo niet, en dat hebben we ook afgesproken, dan gaan we eerder ingezette trajecten weer vervolgen.

Het is moeilijk om een gesprek van vier uur samen te vatten. Bovenstaande is slechts een hele compacte samenvatting.

Ik besef terdege, dat het lange proces onrust veroorzaakt. Geduld is een schone zaak....
Van de andere kant wordt de druk op de ketel gehouden. We zijn er intern van overtuigd, dat we dit traject tot een goed einde kunnen brengen.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012, 14:47 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Frank,
Je vergeet even,dat Bart Hartog al eind '96 het gevecht is gestart met Kruiswijk
en zijn vrienden en dat wij in '98 aansloten in het gevecht wat hij gestart is!
Dus laat die twee jaar even achterwegen.
Toen was het nog makkelijker,als men toen goed blufte op het veld waar je startte en gewoon zij dat het gewoon mocht,dat had je zelfs geen last van de meeste veldwachters.
Nu weet helaas de halve wereld dat het aan strenge regels gebonden is en daar maken onze tegenstander gebruik van.
Als de provincies de klaagloketten twee jaar sluiten en gewoon melden dat het mag, dan zijn we van al het geneuzel af, want meer is het gewoon niet!!

GTR,Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Overleg vanaf 2012
BerichtGeplaatst: 19 Feb 2012, 20:54 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Jacques,

Kun je nagaan hoe lang de strijd al gaande is.

Sinds 2004 is Snorvliegen (eindelijk) legaal in Nederland. Er werd vanaf art. 14 velden gevlogen. We werden niet in de BIGNAL opgenomen, terwijl wel een status verdiend hadden, waarbij we in de BIGNAL opgenomen zouden moeten worden.

Het zou allemaal met de RBML geregeld worden. Het bleek uiteindelijk, dat we ook niet in de RBML opgenomen zijn en dat de RBML op zich ook geen oplossingen voor de luchtsporten bood. De motie steekt boekdelen.

Ik ben een half jaar voor de invoering van de RBML, toen ik net mijn brevet had, pas ingestapt om Snorvliegen op de kaart te zetten. Mijn voorgangers hadden dus al heel veel werk verricht.

Ik begrijp wat je bedoeld met het achterwege laten van die twee jaar. Ik had verwacht, dat we veel eerder tot een oplossing zouden komen, zodat we ook niet zouden terug verlangen naar de tijd, waarin je gewoon vloog. Hoe dan ook.

Het is voor mij ook onbegrijpelijk, dat Snorvliegen als "schermvliegen" in het LVR staat. En dat terwijl we een afdeling schermvliegen (de parapenters) bij de KNVvL hebben.
In de registratielijst van IVW staan we genoemd als "powered parachutes". We hebben helemaal geen parachutes op onze reservechute na dan.

Bizarre situaties, die een snelle oplossing vereisen. Zeker als je weet, dat een trike niet eens bestaat volgens de wet. Dat is toch puur wanbestuur.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.