Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 19:50

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: natura 2000 en Ecologische Hoofdstructuur
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2012, 12:29 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
deze website is erg handig om te kunnen kijken als je een veld op het ook heb hoe deze tov natuura 2000 en EHS gebieden liggen.

http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2000/googlemapszoek.aspx

iets anders opgezet,

http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2000/googlemapszoek2.aspx


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: natura 2000 en Ecologische Hoofdstructuur
BerichtGeplaatst: 03 Mei 2012, 16:01 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:25
Berichten: 33
Hoi,

Allemaal wel erg leuk en aardig , ware het niet dat er een deel niets van klopt.
Sommige gebieden zijn nog natura2000 in wording . En zelfs nog bijzonder twijfelachtig of ze het wel worden , wegens te klein , te kleine natuurwaarde , en zelfs te weinig geld om te realiseren.

En jammer genoeg lopen de boswachters van deze "nog niet natura2000" gebieden helaas te doen alsof ze al natura 2000 zijn..........met alle beperkingen. :twisted: :twisted: :twisted:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: natura 2000 en Ecologische Hoofdstructuur
BerichtGeplaatst: 04 Mei 2012, 04:07 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
iemmand alternatieven :?:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: natura 2000 en Ecologische Hoofdstructuur
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2012, 09:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 13 Jul 2009, 10:34
Berichten: 61
Woonplaats: Boxmeer
In eerdere postings heb ik verteld dat ik bij het ministerie op een verzendlijst sta van natura2000 bestanden. De laatste officiële update kreeg ik 18 oktober 2011.

Als je wilt kan ik het originele GIS bestand doorsturen. Let op: het betreft een ESRI shapefile. (Bepaald type bestand dat gebruikelijk is om GIS bestanden uit te wisselen). Voor een aantal medevliegers maak ik daar een voor Garmin GPS bruikbaar bestand van zodat je de gebieden op je GPS ziet als je vliegt. Daarin staan alle Natura2000 gebieden, dus ook die gebieden die nog in voorbereiding zijn en ook de gebieden waarvan Bleeker vindt/vond dat ze er niet moeten komen.

Op dit moment zijn er dik 160 Natura 2000 gebieden in Nederland waarvan er 58 een definitieve status hebben.
Bij de onderstaande link zie je wat de status is van de verschillende gebieden:
http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2 ... nwijzingen

Bij het GIS bestand van het ministerie ontving ik een begeleidend mailtje met o.a.:

"Hierin staan de laatste officiele versies van de begrenzingen van de Habitat- (H) en Vogelrichtlijngebieden (V) inclusief overlappende Natuurbeschermingswetgebieden (NB-wet-gebieden) (N); dus de definitieve begrenzingen van Voordelta, Voorne en Duinen Goeree (juli 2008), van de zeven Waddengebieden (dec. 2008), van vijf hoogveengebieden en VR-gebied Arkemheen (sept. 2009), van 18 "Rijks"gebieden (feb. 2010) en de 25 meest recente gebieden (dec. 2010 en sept. 2011) en eventuele wijzigingen die aangebracht zijn na de beroepsfase.
De begrenzingen van de overige gebieden van de 1e, 3e, 4e en Noordzee-tranche (resp. van jan. 2007, sept. 2008, sept. 2009 en april 2010) zijn conform de ontwerpbesluiten en voor enkele gebieden die nog niet ter inzage gelegen hebben, is de geldende begrenzing dus de versie zoals ze destijds ingediend zijn in Brussel, los van eventuele tussentijdse andere versies die gerouleerd hebben."

_________________
René
http://www.rvandenbroek.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: natura 2000 en Ecologische Hoofdstructuur
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2012, 12:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 13 Jul 2009, 10:34
Berichten: 61
Woonplaats: Boxmeer
Pim,
In een ongelooflijke bui van service gerichtheid heb ik bijgevoegd plaatje gemaakt met in ieder geval een deel van de antwoorden op je vragen. Die gele vlekken zijn de Natura2000 gebieden.
BTW: don't shoot the messenger! (Ik ben een pensionado met maar een binding met de verantwoordelijke overheid: ik heb er op gestemd en ga dat weer doen op 12 september.)

Afbeelding

Mooi gebied hè, die Gelderse vallei.

_________________
René
http://www.rvandenbroek.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.