Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:36

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Tug of Tug niet
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2013, 17:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 13 Jul 2009, 10:34
Berichten: 61
Woonplaats: Boxmeer
Onlangs vroeg ik een verlening van mijn Tug-veldje in Beugen aan. Om het netjes te doen vermelde ik ook de namen en registratienummers van mijn vliegvriendjes met de mededeling dat ook zij af en toe van het veldje gebruik zullen maken.
Snel kreeg ik mijn gevraagde ontheffing. Wat mij verbaasde: er staat niets in over de door mij gevraagde toestemming om ook mijn collega's van het veld gebruik te laten maken. In het besluit staat dat "ik" 48 vlieg-bewegingen mag uitvoeren en 24 uur achteraf moet melden of en hoeveel ik heb gevlogen. Niets over 12 dagen of 2 vluchten per dag: gewoon 48 vlieg-bewegingen per jaar vanaf de gevraagde locatie. Wat mogelijk een addertje onder het gras is, is dat in het besluit ook staat: "dat de aanvraag onderdeel uitmaakt van dit besluit". Dat zou kunnen betekenen dat alles wat in de aanvraag staat ook geld. Starten en landen van collega's dus ook, maar ook de beperking van 12 dagen max per jaar en 2 vluchten max per dag. Wie het weet mag het zeggen, ik leg het maar zo gunstig mogelijk uit:).

En dan nog iets vermeldenswaard: Een collega vroeg een generieke ontheffing voor Brabant aan. Er kwam vervolgens een brief met toestemming van één bepaalde gemeente met een rekening van ca € 14,-. Een telefoontje met de provincie leerde dat dat echt niet kon. De gemeente reageerde vervolgens dat ze toch wel heel veel werk hadden van al die vliegers die generieke ontheffingen aanvroegen. De gemeente zou contact op nemen met de provincie.
Ik ga , na voor Limburg, nu ook maar eens een generieke aanvraag voor Brabant aanvragen. Wellicht dat een beetje druk vanuit de gemeenten helpt om er nu eens een goede regeling voor te bedenken.
Een regeling die wat mij betreft alleen een voorwaarde vooraf kent in de vorm van:

"blijf uit de buurt van bebouwing (150 m) en START niet in een ERKEND EHS of Natura2000 gebied".

En doe wat je toch al moet doen: je logboek bijhouden om ingeval van klachten te kunnen aantonen dat je een brave vlieger bent.

Tenslotte: vorige week was ik bijna gereed om in Heijen het luchtruim te kiezen toen er een politieauto stopte. De zeer vriendelijke agent wilde het wel eens van dicht bij bekijken. Hij was onder de indruk en tussen neus en lippen door vertelde hij dat hij al sinds 1980 in de regio werkte en nog nooit van een klacht had gehoord. Toen ik een extra (laag) rondje boven zijn auto vloog zwaaide hij vriendelijk terug. In Limburg ben ik nu al een paar keer vergeten mijn vlucht vooraf aan te melden. Op mijn achteraf melding, die ik niet vergat, heb ik nimmer een reactie gehad. Tja er zit wel wat spanning tussen de regeltjes en de uitvoering....ach ik doe het eigenlijk ook voor de spanning dat paramotorren.

_________________
René
http://www.rvandenbroek.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.