Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 20:13

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Wie vliegt er bij de Maasvlakte?
BerichtGeplaatst: 08 Sep 2013, 08:46 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste paramotorvliegers,

Er werd met mij als kartrekker van paramotorvliegend Nederland (KNVvL) contact opgenomen over een situatie op de Maasvlakte.
Hieronder een stukje uit de email.

APMT Maasvlakte II B.V. is als projectorganisatie bezig met het opbouwen van een nieuwe containerterminal, waarbij diverse kadekranen worden geplaatst en werkzaamheden op hoogte worden uitgevoerd.
Op zich zijn dat risicovolle werkzaamheden waarbij veel medewerkers werkzaamheden op hoogte moeten uitvoeren (vanuit de manbakken van hoogwerkers en de mobiele kraan).
Hierbij proberen we nieuwsgierigen zoveel mogelijk op afstand te houden aangezien er altijd onverwachtse dingen kunnen plaatsvinden (vallen van onderdelen en relatief veel kraanactiviteiten in de opbouw fase) zowel op het terrein zelf, op het water (regelmatige afstemming met Havenbedrijf) als ook in de lucht.

Vandaag werden wij verrast door een parapenter die dicht langs de kranen in opbouw vloog.

Kunt u aangeven met wie wij het beste contact kunnen opnemen om te communiceren wat de veilige afstanden zijn tot de bouwactiviteiten?


We kennen uiteraard allemaal de limieten, die in de het Luchtverkeersregelement staan. Dit is wellicht een randgeval t.a.v. de "500ft" en "1000ft boven het hoogte obstakel binnen 600m horizontaal boven aaneengesloten bebouwing" limiet.

Ik ga er overigens van uit, dat de vliegers zich gewoon aan het LVR gehouden hebben.
Met bovenstaande wetenschap is het zeer verstandig om naast de basisregels met deze kennis goed vliegerschap te gebruiken en het gebied te vermijden.

Als jij de vlieger(s) bent, die op deze locatie gevlogen heeft zou je dan contact met me op willen nemen via een PB. Dan kunnen we samen even de situatie bespreken en kan ik contact met het bedrijf opnemen om ook met hen de situatie door te nemen.
Uiteraard is discretie verzekerd.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.