Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 26 Mei 2018, 04:12
Aangepast zoeken
------------- ------------- ------------- -------------


Alle tijden zijn UTC





Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Controle IL&T op vluchtvoorbereiding en papieren
BerichtGeplaatst: 07 Jun 2015, 07:43 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 973
Woonplaats: Loosdrecht
Beste vliegers,

IL&T en de politie hebben op een aantal luchthavens controles uitgevoerd op de vluchtvoorbereiding. Daar horen ook de juiste papieren bij.

Zorg ervoor, dat je te allen tijde je verplichte "boord documenten" bij je hebt.
Daar horen o.a. het BVI, de SBVL en het Blauwe Boekje bij.
Uiteraard staat de juiste registratie ook in het scherm.

Er hebben ook controles op paramotorvlieglokaties plaatsgevonden.

voor mee informatie over de gehouden controles.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Controle IL&T op vluchtvoorbereiding en papieren
BerichtGeplaatst: 08 Jun 2015, 18:19 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:39
Berichten: 24
Hallo Frank,

Voor de paramotor is het blauwe boekje toch niet nodig.
Immers geen BvL als je geen boekje hebt ingeleverd.
Of mis ik hier iets ?
( kwestie van niet te veel spullen mee de lucht in willen nemen)

gr

roel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Controle IL&T op vluchtvoorbereiding en papieren
BerichtGeplaatst: 09 Jun 2015, 06:43 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 973
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Roel,

Je zou best een gelijk kunnen hebben.

Ik heb er even de "Regeling MLA/MLH/Gemotoriseerd Schermvliegtuig" op nageslagen.
Er staat, dat aan de houder van bovenstaand luchtvaartuig bepaalde bescheiden moet kunnen overleggen om een (S)BVL te kunnen krijgen.
Daaruit zou je inderdaad kunnen concluderen, dat het een het ander overbodig maakt.

Zie hieronder:

Hoofdstuk II. Speciaal Bewijs van Luchtwaardigheid

Artikel 2


1. Een speciaal-BvL wordt aangevraagd door indiening bij de minister van een volledig ingevuld en ondertekend formulier waarvan exemplaren kosteloos bij de minister zijn te verkrijgen.

2. Aan de houder van een MLA, MLH of gemotoriseerd schermvliegtuig wordt een speciaal-BvL afgegeven indien de volgende bescheiden worden overgelegd:
a. een document, afgegeven door de luchtvaartautoriteiten van Duitsland, Groot-Brittannië of Tsjechië waaruit blijkt dat het desbetreffende type en configuratie MLA, MLH of gemotoriseerd schermvliegtuig voldoet aan de desbetreffende luchtwaardigheideisen zoals die zijn vastgesteld in één van de genoemde landen;
b. een verklaring van de houder waaruit blijkt dat wordt voldaan aan de aanwijzingen, afgegeven door de luchtvaartautoriteit van het in onderdeel a genoemde land aan wiens luchtwaardigheidseisen het desbetreffende MLA, MLH of gemotoriseerd schermvliegtuig voldoet en aan de door de minister afgegeven aanwijzingen;
c. een verklaring van de houder, waarin deze verklaart dat de configuratie MLA, MLH of gemotoriseerd schermvliegtuig identiek is aan de goedgekeurde configuratie;
d. een uittreksel van het geluidmeetrapport, opgesteld door of namens één van de in onderdeel a bedoelde autoriteiten dan wel door een door de minister erkende of geaccepteerde organisatie, waaruit blijkt dat de geluidsproductie gemeten volgens de in de bij deze regeling behorende bijlage 1 beschreven procedure:
i. voor het desbetreffende type en configuratie MLA of gemotoriseerd schermvliegtuig niet meer dan 60 dB(A) bedraagt;

ii. voor de desbetreffende type en configuratie MLH niet meer dan 68 dB(A) bedraagt; en
e. een verklaring, in tweevoud, overeenkomstig de bij deze regeling behorende bijlage 2 van een door de minister erkende of geaccepteerde organisatie of persoon, dat het desbetreffende MLA, MLH of gemotoriseerd schermvliegtuig voor wat betreft de voor de geluidsproductie van belang zijnde aspecten overeenstemt met het MLA, de MLH of het gemotoriseerd schermvliegtuig waaraan de geluidsmetingen zijn uitgevoerd.

3. Indien een MLA of gemotoriseerd schermvliegtuig is voorzien van in Duitsland voorgeschreven reddingsapparatuur, voldoet deze apparatuur aan de in Duitsland daarvoor geldende luchtwaardigheidseisen.

4. Het model van het speciaal-BvL is opgenomen in de bij deze regeling behorende bijlage 3.

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 


Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.