Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 15:15

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


Standaard worden er 2 theorie-examens Snorvliegen per jaar gehouden.

In april en in oktober/november.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 09:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Ik weet welke scholen er allemaal KNVvL erkend zijn, dat loop niet via mij, maar via het hoofdkantoor. Ik zou je dan ook willen aanraden om met hen contact op te nemen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 12:12 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:27
Berichten: 1
Geachte voorzitter,

Gezien je antwoord weet je dus dat het aantal erkende vliegscholen volgens mij op 2 handen te tellen zijn.

Waar ik mij dus gruwelijk aan stoor is dat als ik bovenstaande berichten lees in dit draadje dat er totaal geen onderling overleg wordt gepleegd tussen de scholen. Met name doelend op het plannen van de examens en kan hieruit concluderen dat als een aspirant leerling er voor kiest om een opleiding te gaan volgen bij een bepaalde school niet in de gelegenheid komt om een theorie examen af te leggen aangezien deze (bijna) altijd samenvallen met de stages bij desbetreffende school.

Waarom gebeurd dit niet?

Met vriendelijke groet,

Richard van de Meer.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 12:28 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik ben ervan overtuigd dat dit niet moedwillig gebeurd maar puur door het feit dat mensen onbewust langs elkaar heenwerken.

Eric is de voorzitter van de examencommissie en van hem kan niet verwacht worden dat hij op eigen houtje alle stages van scholen gaat achterhalen om een datum te prikken.

Handiger lijkt mij om als school zo ver van te voren mogelijk aan Eric door te geven wanneer een stage plaatsvindt, zeker als dit rond april of oktober/november plaatsvindt.

Tevens zijn we ook bezig met het inbouwen van kalenderfunctie in het forum. Een school kan dan de stage in de agenda plaatsen zodat er efficiënter een datum kan worden geprikt. Ook handig voor evenementen als ,, Airborne ,, etc.. Dan missen we zo weinig mogelijk.

Alles moet in het werk worden gesteld om het voor de piloot zo makkelijk en efficiënt mogelijk te maken.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 12:41 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:27
Berichten: 1
Yvin,

Ik geef nergens aan dat dit moedwillig gebeurd maar met al het leed uit het verleden geeft het wel "het denken van".

Je draagt een mooie oplossing voor maar waarom kan het bestuur en de scholen niet samen tot deze oplossing komen en moet een forumbeheerder dit aandragen?

Met vriendelijke groet,

Richard van de Meer.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 14:41 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Triple F schreef:
Je draagt een mooie oplossing voor maar waarom kan het bestuur en de scholen niet samen tot deze oplossing komen en moet een forumbeheerder dit aandragen?



Ach, het maakt niet uit wie wat voordraagt zolang het maar in het belang is van de ( aspirant ) piloot. Zolang we werken met opbouwende kritiek dan komt het allemaal goed.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 16:40 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Je wilt je vraag waarschijnlijk richten aan de voorzitter van de examencommisie, maar zal een antwoord formuleren.

We willen examens houden in het voorjaar en het najaar. In het begin van de examens hebben we geprobeerd om een datum te kiezen die voor alle scholen acceptabel was. Gevolg was dat er geen enkele datum op een vrijdag was die men vrij kon maken, want op elke dag had een andere school wel iets, dus de datum moest gewoon geprikt worden. Het prikken gebeurd steeds in dezelfde periode.

Nu weten de scholen dat er eind april - begin mei en eind oktober - begin november theorie examen is. Als je als school deze data vrij houdt om een trip / stage te plannen, dan weet je dat je leerlingen er aan mee kunnen doen.

De beste stuurlui....dus als je je geroepen voelt om het geheel naar een hoger niveau te tillen, meld je dan aub aan, want we zitten altijd te springen om goede medewerkers die wat van hun vrije en vliegtijd opgeven om mee te helpen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 20:39 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Helaas is Jurg ook niet echt duidelijk,als hij nu ruim van te voren kontact opneemt met Eric dan is er best iets te overleggen,er is dus geen moedwil in het spel zoals gezuggereerd word.
Maar om te zegen laatste twee weken van April of eerste twee weken van Mei is wel erg ruim.
Jurg zal dan ook wat conkreeter met een verzoek moeten komen.
Dingen uit het verleden tellen niet mee,die zijn begraven.
Wellicht een tip voor de volgende ronde.

Gr,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 22 Feb 2010, 22:03 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:32
Berichten: 39
Valt wel mee hoor met dat ruime. Wat te denken van voorbereiding voor zo een stage? Zou niet graag iets vergeten.

Dat jij dit allemaal in 1 week regelt vind ik knap, maar er komt toch echt wat meer bij kijken als je met 20 man 3 weken weg wilt. Daar komt bij dat er altijd ruim van te voren gevraagd wordt wanneer we weer op stage gaan(sorry, maar die hotmail mailtjes zijn zo herkenbaar) Dus doe alsjeblief niet of je niets weet. Ik heb nog nooit iets gehoord als instructeur zijnde wat betrekking had tot wijzigingen reglementen, examens, regelgeving of wat dan ook ( ja, als het nadelig was maar dan was het met terug werkende kracht al ingegaan) en ik weet dat andere instructeurs ook nooit iets horen. We mogen het zelf uitzoeken. Prima, maar als je dan eerst examens houdt medio februari/maart en dan ineens april/mei.............

Maar goed, ik ben flexibel, zal mijn boys netjes opleiden, ook theoretisch en ik denk maar zo we gaan weer een fantastische 3 weken tegemoet. (maar eerst Brasil(hm....totaal dus 5 weken)

Groeten Jurg
http://www.skydance.nl

_________________


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 23 Feb 2010, 00:07 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:27
Berichten: 1
De vraag die ik stelde was niet direct gericht aan de examencommissie.
Ik kan er wel op door blijven vragen maar waar het echt om gaat is dat elke keer de examens samenvallen met de stages van Skydance en dat is hoe dan ook frappant?

Waar blijven de echte argumenten?

Andere scholen hebben iets?

Skydance toch ook?


Zo moeilijk kan het toch niet zijn om hier samen tot een overeenstemming te komen, het gaat om enkele erkende scholen? Het gaat er tenslotte toch om dat de leerling aanwezig kan zijn en niet al de scholen? Bestaat de examencommissie dan maar uit een persoon? Toezicht houden tijdens het examen kan toch ook gedaan worden door derden?
Uit bovenstaand schrijven laat ik blijken dat ik er niets van begrijp, want ik spreek me nu ook tegen door te schrijven dat niet al de scholen aanwezig hoeven te zijn...raar? Maar voor mij begrijpend samenvattend kan ik concluderen uit de antwoorden dat alle scholen, instructeurs, examencommissies en uiteraard de te huren examenruimtes, "bezet" zijn gedurende de vaak niet vliegbare periodes in januari/februari en al de scholen dus op stage zijn?



De beste stuurlui staan inderdaad altijd aan de wal en inderdaad waarschijnlijk voel ik me wel geroepen om het een en ander ONAFHANKELIJK naar een hoger niveau te tillen...en met name de communicatie tussen het bestuur en de instructeurs/scholen als ik het geschrevene van Skydance/Jurg mag geloven.

Met vriendelijke groet,

Richard van de Meer.

PS.
Nee ik heb nog geen aandelen bij Skydance maar erger mij mateloos dat er niet op een onafhankelijke en acceptabele manier samengewerkt kan worden.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Examens Snorvliegen
BerichtGeplaatst: 23 Feb 2010, 09:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Laten we dit als een uitdaging zien om het volgende examen zo goed mogelijk te plannen.

Mij persoonlijk lijkt het mij het handigste dat de examendatum ver van te voren wordt bepaald zodat stages daarop kunnen worden aangepast.

Andersom plannen ( kijken wanneer al de stages zijn en dan een datum proberen te prikken ) is onhandig en onwerkbaar.

Mooiste zou dus zijn om in mei al de datum te prikken voor oktober/november, dan zijn alle problemen opgelost. De school die echt ver van te voren wil plannen vermijdt april en oktober/november of geeft de maand aan maar nog niet de datum. De exacte datum volgt dan binnen 5 maanden.

Simpeler kan niet volgens mij?

skydance schreef:
we gaan weer een fantastische 3 weken tegemoet. (maar eerst Brasil(hm....totaal dus 5 weken)



Je bent goed bezig Jurg, Brazilië, ik ben jaloers.

Mijn echte droom zou zijn om met een paar man in Australië te gaan vliegen. Van Darwin naar Melbourne.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.