Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 18:08

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


Standaard worden er 2 theorie-examens Snorvliegen per jaar gehouden.

In april en in oktober/november.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Leerzame en leuke manier om je RT te halen
BerichtGeplaatst: 08 Mei 2013, 20:19 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Nov 2009, 15:39
Berichten: 16
Woonplaats: landhorst
Omdat Patrick, Mark en ik in de CTR van Volkel wonen en Erik dicht bij de CTR van Gilze-Rijen wilden we de aantekening radiotelefonie op ons brevet hebben.

Na wat zoeken op internet en bij verschillend personen wat info te hebben in gewonnen waaronder Frank (cook)zijn we bij Ruben Fürste van vliegschool aiRFürste terecht gekomen. Na wat overleg omdat voor Ruben de paramotorwereld ook nieuw was zijn we uiteindelijk begonnen met de praktijkcursus. Van de theorie hadden we al een zelfstudie gedaan.

De parktijkcursus is een cursus welke thuis gevolgd kan worden via de computer. De cursus bestaat uit 6 lessen van 2 uur daarna komt een examen.
Als eerste ontvang je van Ruben via de mail het lesmateriaal zoals, lesboeken, opdrachten, vliegveldkaarten en 2 programma's om te installeren. Bij het eerste programma komt er een transponder en een luchtvaartradio op het computerscherm welke je kunt bedienen. Het andere programma is om te kunnen communiseren met de andere cursisten en Ruben dit gebeurt via een headset en dus ook met een push to talk knop zodat het praten net zo wordt als in de lucht.

In de eerste les ga je na wat uitleg van Ruben visueel starten op een vliegveld met daarna circuit en touch and go's vliegen. In de laatste lessen start je dan bijvoorveeld op schiphol, vlieg je via de CTR van Twente en land je op Eelde, je maakt dan dus een complete visuele vlucht. Ruben is hierbij de verkeersleider.
Nu hoor ik jullie denken " wij willen helemaal niet op een vliegveld opstijgen en landen maar alleen een CTR crossen" deze gedachten hadden wij ook voor we aan de cursus begonnen maar naar enkele lessen werdt al duidelijk dat het toch om het complete plaatje gaat. zo wordt er flink geoefend op duidelijkheid, snel en correct om de beurt praten, zodat de frecquentie kort bezet wordt.

Al met al een GESLAAGDE :D leuke leerzame cursus.

Voor meer informatie http://www.airfurste.nl/rt_cursus_praktijk_online.php

Groeten uut Brabant

Alfa
romeo
juliett
alfa
november


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leerzame en leuke manier om je RT te halen
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2013, 08:24 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
TOP Mannen Gefeliciteerd !!

Respect dat jullie dit ondernemen, zouden veel meer vliegers moeten doen, zoals jezelf al aangaf is het goed voor het gehele vliegplaatje, je begrijpt de materie nu nog beter.

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leerzame en leuke manier om je RT te halen
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2013, 09:49 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:53
Berichten: 22
Ik vond het een erg leuke en zeer interesante curus.
Voor vliegers binnen of in de buurt van een vliegveld is het echt de moeite waard.
Tijdens het praktijkgedeelte leer je door vooral te doen hoe het binnen de luchtvaart op de radio gaat.
In het begin lijken het onsamenhangende, moeilijk woord, kreten. Maar al heel snel leer je wat er gezegd wordt en doe je zelf mee. Erg leuk om een virtuele vlucht van of naar Schiphol te maken.
Zoals ik al gezegd heb, is het een aanrader.

Groeten,
Marc


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leerzame en leuke manier om je RT te halen
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2013, 14:45 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Ik heb me net opgegeven,en al contact gehad met de leeraar 8-)
er zijn nog 4 lekken over,dus willicht leuk als er dan ook nog wat paramotorpiloten instappen....Eric :?: :idea: wellicht iet voor jou.

gr jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leerzame en leuke manier om je RT te halen
BerichtGeplaatst: 09 Mei 2013, 19:58 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
In een andere thread had ik al een reactie op de cursus van Ruben gegeven, maar voor de volledigheid hier ook nog een stukje tekst.

Ruben had me uitgenodigd een avond mee te luisteren via TeamSpeak, terwijl de "cursisten" druk aan het werk waren.
Een fantastische manier om via internet op deze manier de RT cursus te verzorgen. Niet alleen om tijd en reiskosten uit te sparen, maar zeker ook, omdat je meteen leert praten op de manier waarop het in werkelijkheid ook gaat. Je ziet de ander immers níet.
Ruben geeft de cursus niet alleen inhoudelijk goed, maar hij laat ook zijn dídactische kwaliteiten zien. Ik heb de bewuste avond de hele les met plezier een aandacht gevolgd.
Een aanrader dus.

Arjan gaf al aan, dat je een beter totaal beeld van de cursus krijgt. En stel je eens voor, dat we door het steeds meer bekend worden van onze fantastische luchtsport we de gelegenheid gaan krijgen om ook van reguliere velden gebruik te maken, dan is het inderdaad erg handig als je het "plaatje" hebt.

En Pim, het zou inderdaad leuk zijn als de mannen mee zouden kunnen en de RT doen.

Veel vlieg en praatplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.