Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 19:11

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


Standaard worden er 2 theorie-examens Snorvliegen per jaar gehouden.

In april en in oktober/november.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: THEORIE EXAMENS 2016
BerichtGeplaatst: 15 Jan 2016, 13:31 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:40
Berichten: 3
Op de volgende data wordt het KNVvL theorie-examen Paramotor gehouden.

- donderdag 19 mei (mondeling herexamen 02-06)
- donderdag 17 november (mondeling herexamen 01-12)

Het examen is 's avonds en begint om 20.00 uur.

Inschrijven kan via online: http://www.paramotorweb.nl
De link staat rechts op de "Opleiding & Examen" pagina.

om direct naar het online inschrijfformulier te gaan.

Locatie wordt later bekend gemaakt maar is in de buurt van Utrecht.

_________________
Eric Wierenga
Voorzitter Examencommissie Paramotor KNVvL
ParamotorExamencommissie@gmail.com


Naar boven
 Profiel  
 
 Titel: Re: THEORIE EXAMENS 2016
BerichtGeplaatst: 13 Apr 2016, 19:19 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 06 Dec 2013, 14:54
Berichten: 0
Een vraag die ik zelf, ook na googelen, niet kan beantwoorden: hoe lang is het behaade theorievak geldig? Ik kon het niet vinden op mijn examencertificaat van vorige poging.

Uit het regelement: ("De kandidaat is voor het gehele theorie-examen geslaagd indien hij binnen de daarvoor gestelde termijn certificaten heeft verworven voor alle vakken van het betreffende examen." ). Die termijn kan ik niet vinden, en ik weet dus niet of ik me voor alleen mijn gezakte vakken moet opgeven of weer voor alles.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: THEORIE EXAMENS 2016
BerichtGeplaatst: 14 Apr 2016, 20:05 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Jasja,

Bij deze het antwoord (referentie: Reglement Paramotor 2016):

9.7 Geldigheid theoriecertificaten

9.7.1 Binnen een periode van 36 maanden moeten alle benodigde certificaten voor het theorie en praktijkexamen zijn behaald om in aanmerking te komen voor het PGL.

Te info: het nieuwe reglement, waar bovenstaande uit gekopieerd is, is op 11 april 2016 goedgekeurd door de KNVvL. Ingangsdatum: 15 april 2016.

Veel succes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: THEORIE EXAMENS 2016
BerichtGeplaatst: 21 Mei 2016, 14:30 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 19 Dec 2015, 18:32
Berichten: 0
Hallo, ik heb m op 19 Mei j.l ook gehad.
Ik vond die vraag ook erg verwarrend,
In het reglement 2016 staat daadwerkelijk bij art. 9.7.1 Binnen een periode van 36 maanden moeten alle benodigde certificaten voor de theorie en praktijkexamen zijn behaald om in aanmerking te komen voor het PGL.
Echter in de examenvraag werdt gevraagd, hoe lang het theoriebewijs geldig is, niet welk theoriebewijs. Goed, dat even terzijde. Maar U heeft echter ook nog de keuze volgens art 6.2.3 of U de theorie voor of na de praktijk wilt behalen.
6.2.3 Een kandidaat mag ervoor kiezen in wlke volgorde het praktijk- en het theorie examen gedaan wordt. Pas als beide examens met goed gevolg binnen de gestelde termijnen afgelegd zijn mag het paramotorvliegbewijs aangevraagd worden. De status van de kandidaat is tot die tijd, indien hij in het bezit is van een soloverklaring “solo cursist”

En volgens art 5.3.1 is de soloverklaring en het paramotorvliegbewijs zijn gedurende 2 jaar na afgifte geldig.
Stel nu dat ik eerst begin met de praktijkopleiding alvorens ik theorie-examen ga afleggen en ik behaal mijn soloverklaring maak dan vervolgens het theorie-examen pas 7 maanden (of nog later ) nadat ik mijn soloverklaring heb behaald. Hoe lang heb ik dan nog de tijd om alle vereisten bijelkaar te verkrijgen om in aanmerking te komen voor het PGL?.......Hoe lang is dan mijn theoriecertificaat nog geldig?.......Juist

Ik denk dat het beter was geweest de de vraagstelling iets anders was geweest in de trant van.....Hoe lang is het theoriecertificaat voor het behalen van Uw paramotorvliegbewijs maximaal geldig?

En ook in de vraagstelling op het examen stond ook niet expleciet vermeld om welke bevoegdheid het gaat. Zie daar Art. 12.3......

12.3 Bijlage 2b bij het examenreglement paramotorvliegen
Onderdelen van het praktijkexamen voor de bevoegdverklaringen vliegonderricht Paramotorhulpinstructeur (HI) Paramotorinstructeur (IS) en Examinator (EX) in het PGL


1. Check geldige theoriecertificaten en paramotorvliegbewijs (PGL)
a. certificaten voor de 5 vakken van het theorie examen vliegonderricht
niet ouder dan 24 maanden of een Paramotorvliegbewijs (PGL)
b. met bevoegdverklaringen Vliegondericht(HI), Vliegondericht(IS) en
Vliegondericht(EX) die niet langer verlopen zijn dan 36 maanden
c. geldig PGL


Dus ja, ik weet t ook niet meer…

En dan heb ik nog zo’n voorbeeld,

U wilt gaan vliegen met Uw paramotor van Volendam naar bijvoorbeeld Heemskerk. U vliegt op 1200ft. U heeft geen transponder en radio. U wilt daarbij door de CTR 2 van Schiphol vliegen. Mag dat?

U doorkruist dus de Schiphol CTR 2, deze heeft als ondergrens dus 1200ft en als bovengrens 3000ft, maar U vliegt dus op 1200ft
Is het nu dat vanaf ground tot en met 1200ft dat je er wel doorheen mag vliegen, of is het nu verboden vanaf 1200ft ( dus als 1200ft nog mee telt) bijvoorbeeld als je op 1199ft zit dat je er wel doorheen mag en als je op 1200ft zit niet?

Mvg

John


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: THEORIE EXAMENS 2016
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2016, 13:26 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Scherp!

Overigens de zin: "u heeft geen transponder en radio" kun je ook op twee manieren lezen :roll:
Eigenlijk had er vlgs mij moeten staan: "u heeft geen transponder en geen radio"

Voor mij al heel lang geleden, maar om door een CTR te vliegen heb je radiocontact nodig, daarbij boven 1200ft een transponder.
Er staat dat je de CTR2 wilt doorkruisen, maw je gaat er door, niet onder of bovenlangs 8-)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.