Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 15:53

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:16 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
Beste snorvliegers,

Even voorstellen. Mijn naam is geen Kruk of Karel Ruk. Maar het geeft wel aan waarin ik vind dat de status van mijn lichaam zich bevindt.
Dankzij een overspringend streptokokje enige jaren geleden opgezadeld met reuma artritis. En daarna voorzien van 4 nieuwe omleidingen rond mijn hart. Kortom, beperkt door stijve en pijnlijke gewrichten, een beperkte energiehuishouding, een verminderd uithoudingsvermogen en de zondag als medicijndag. Maar op goede dagen redelijk in normale doen.
In het verleden zo’n 14 jaar aan zweefvliegen gedaan, ultra light gevlogen en in het Sauerland en rondom het lac de Serre Ponçon wat aan paragliden gedaan.

Doordat ik binnen het gilde der WAO-ers ben opgenomen heb ik extra tijd over. En wil ik weer wat binnen de luchtvaart oppakken. Namelijk paragliden met een motortje. In een trike of de XCitor. Zodat m’n benen geen landingsgestel behoeven te zijn.
M’n reumatoloog staat daar positief tegenover (“Doet het pijn dan stop je wel”). Terwijl de cardioloog ook geen beletsel ziet.

Vragen:
Heeft iemand in relatie tot het paragliden en/of snorvliegen directe ervaring met een of beide ongemakken?
Zo ja, hoe luidt deze? Wat zijn de valkuilen, beperkingen, (on)mogelijkheden ed?

Kan het snorvliegen door mij direct op een trike geleerd worden? Of dienen eerst de nodige brevetten voor het paragliden behaald te worden voordat er op een trike gevlogen kan worden?

Graag jullie op-/aanmerkingen en adviezen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:16 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Kruk de kruk,.....nochanto
Nou je heb je zelf mooi op de kaart gezet?
Je moet mamelijk weten dat wij allemaal, knappe,sportieve,gespierde mannen zijn!............of jij daar wel tussen past????
Grapjeeeeeee
Zonder dollen,...je zult dus met al je mankementen nooit een breft kunnen
halen,vanwegen de mediche keuring.
Zou het niet verstandiger zijn om bij het zweefvliegen te blijven.....gezien je ervaring?
Om nu nog over te stappen op Trikevliegen met paramotor?
Maar als je mooi weer meeneemt dan dan wil ik wel met je een ronde vliegen in de xcitor zodat je er eens kenis mee kunt maken met dit geweldige vliegtuig. Lichamelijk zou dat matuurlijk het best bij je passen en is kinderlijk éénvoudig als je het trucje door hebt.
Groet en gezondheid toegewenst,Jacques www.paramotorclub.nl

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:17 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:44
Berichten: 2
Ook zweefvliegers dienen - in mijn leeftijdscategorie - elke 2 jaar (vlieg)medisch te worden gekeurd. Dus als dhr. Kruk medisch in orde wordt bevonden om te mogen zweefvliegen, dan mag hij ZEKER aan een "vlieger" hangen (zie ook art. 2 Wlv jo art. 56 Voorschriften Snorvliegen). Of hij het in de praktijk zal kunnen (conditie) is een tweede.

Ik ben zelf 43 jaar en overweeg om ook over te stappen van zweefvliegen naar paramotor (snorvliegen vind ik overigens zo'n uitgesproken lachwekkend en ook enigzins kinderachtig woord ...).
:lol:


Jacques schreef:
:? Kruk de kruk,.....nochanto
Nou je heb je zelf mooi op de kaart gezet?
Je moet mamelijk weten dat wij allemaal, knappe,sportieve,gespierde mannen zijn!............of jij daar wel tussen past????
Grapjeeeeeee
Zonder dollen,...je zult dus met al je mankementen nooit een breft kunnen
halen,vanwegen de mediche keuring.
Zou het niet verstandiger zijn om bij het zweefvliegen te blijven.....gezien je ervaring?
Om nu nog over te stappen op Trikevliegen met paramotor?
Maar als je mooi weer meeneemt dan dan wil ik wel met je een ronde vliegen in de xcitor zodat je er eens kenis mee kunt maken met dit geweldige vliegtuig. Lichamelijk zou dat matuurlijk het best bij je passen en is kinderlijk éénvoudig als je het trucje door hebt.
Groet en gezondheid toegewenst,Jacques www.paramotorclub.nl :)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:17 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
Jacques schreef:
:? Kruk de kruk,.....nochanto
Nou je heb je zelf mooi op de kaart gezet?
Je moet mamelijk weten dat wij allemaal, knappe,sportieve,gespierde mannen zijn!............of jij daar wel tussen past????
Grapjeeeeeee


Jacques,

Na wat zoekwerk op internet denk ik er sterk over om in België te gaan paramoteren. De brevettering is makkelijker, veel humor, en nog meer kriekjes.

http://www.network54.com/Forum/190081/t ... nt+te+koop.

Of heeft iemand hier in Nederland een betere aanbieding?

Groeten met een glimlach


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:18 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Kurk, wil je me uit de tent lokken?
Als je denkt dat het bij de zuiderburen beter is dan moet je het daar proberen,maar of je daar ook in deze tent komt betwijfel ik.
Maar je kunt het proberen,maar het heeft niets met paramotorvliegen te maken.
Sterkte en tot ziens in Nederland.
Sportieve groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Antwoorden/adviezen gezocht
BerichtGeplaatst: 02 Jun 2009, 20:13 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 02 Jun 2009, 19:30
Berichten: 3
Woonplaats: Geel Belgie
Kruk schreef:
Kan het snorvliegen door mij direct op een trike geleerd worden? Of dienen eerst de nodige brevetten voor het paragliden behaald te worden voordat er op een trike gevlogen kan worden?


Er zijn er meerderen die direct met trike hebben leren vliegen hier in België waar ik ook bij hoor;)
Dat je aan zweefvliegen hebt gedaan kan een voordeel zijn. Ik ben 14 jaar, vader wou me rug nog niet belasten maar vlieg nu bijna een jaar en niet zo lang geleden overgestapt naar ruggedragen. Ik weet niet wat je leeftijd enzo precies is, maar je kan altijd scholen in België contacteren. Misschien een handige site http://expair.be/.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.