Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 20:10

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:47 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Nieuwe uit de FB stal.
De super-trike met watergekoelde mostermotor zodat je geen gas hoeft terug te nemen om je motor te ontlasten,(werktemperatuur 80 gr inplaats van 210 gr),hierdoor mag je deze 1op 100 smeeren net als de Xcitor.Deze trike heeft alleen VOORDELEN,zoals: supertransport,(lekker zonder aanhanger),geen gedoe van opbouw en afbreken om hem vervolgens in je auto te proppen.Dan de perfecte veering van de Flyke,
toendrabanden met een bredere wielstand als de standard flyke,de perfecte zit van de flyke,(niet opgevouwen in een hangmetje),dan de éénvoudige ombouw naar fietsflyke,montage van verschillende motoren.
Volgende week is hij ook te verkrijgen met de Super-Snap-motor.
Nederland wordt nauw betroken in deze nieuwe ontwikkelingen,omdat ik ze
aanbreng en samen met Eric test.
Volgende week meer over de Super-snap met vrijloop en meer power.
LET OP;deze trike is er binnen kort ook als Tweeziter,met nog meer voordelen!
Groet,Jacques/Eric (fly the best forget the rest)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:47 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:14
Berichten: 85
Ziet er veel belovend uit!

Groeten, Evert-Jan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:48 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
Jacques schreef:
Geregeld krijgen wij van de wat oudere jeugd zal ik maar zeggen zoals, van Geelkerke of Kruk,Yvin,Andre,Bertus, de vraag of we ze willen opleiden maar deze zijn dan wat minder lichaamlijke ingesteld,dus komen ze met voetstart niet mee.


Even voor de duidelijkheid:
van Geelkerke en Kruk zijn 2 verschillende personen. En, naar ik begrepen heb, is het nog niet zo lang geleden dat van Geelkerke in volkomen stilte, eenzaamheid en anonimiteit door één onzer ten graven is gedragen.
Nog dagelijks mis ik Anton’s kip-zonder-kopgekakel en humor. Dat hij niet in vrede rust en zijn wederopstanding aanstaande is. Maar dat ter zijde, hè Yvin!

De keuze om zich zowel op de instroom (jong, snel en wild) als op de uitstroom (oud, traag, stijf en gezapig) te richten geeft blijk van o.a. de kwaliteiten ‘koopmanschap, branche- en mensenkennis’. Met als doel ‘proberen iemand zo lang mogelijk onder een vod in het harnas te jagen’.
Het is o.a. daardoor dat ik ooit mijn voorkeur op Jacques heb laten vallen.

Jacques schreef:
Nederland wordt nauw betroken in deze nieuwe ontwikkelingen,omdat ik ze aanbreng en samen met Eric test.


Leuk modelletje. (Dan heb ik het niet over de vriendin van Lek in de armen van Jacques. Maar over het redesign van de Flyke). Die, wat mij betreft, qua vormgeving niet kan tippen aan de XCitor of Silent.
Ik herken nog een aantal onvolkomenheden:
Mis een roll-bar als passieve veiligheidsvoorziening. Om een vlieger bij bijvoorbeeld een prikkeldraadlanding te beschermen. (In de regel neemt het gezichtsvermogen af bij het toenemen der jaren. Waardoor die draadjes op afstand steeds dunner en op zeker moment nagenoeg onzichtbaar worden).
Wat betreft de fietsconstructie tbv de oudere jongeren: weggegooid geld. Eerder zal vanuit deze groep een rijwiel met een bijna verborgen hulpmotor aangeschaft worden. Omdat die koppen- annex armensneller van een propeller te veel schade onder het uitstervend ras der fietsers kan aanrichten. En ook omdat de geluidsproductie te hoog ligt.
Denk daarnaast dat 2 opklapbare armleuningen door de ouwe knarren niet als overbodige verwennerij zullen worden beschouwd. Makkelijk bij het in- en uitstappen. Handig om daarop tijdens de vlucht de oververmoeide spierballen te kunnen laten ontspannen.
Voorts zal voor de wat meer versleten vlieger een extra vering op de achteras waarschijnlijk een welkome pijnbeschermende voorziening voor het reeds geplette stuitbeen of voor de inmiddels misvormde ruggengraat zijn.
Tenslotte, het kan een overweging waard zijn om de balk waar de zitting op rust telescopisch uit te voeren. Waardoor, ingeval van langere benen, de knieën niet naast de oren gepositioneerd behoeven te worden. Of kortere lichamen er niet onderuitgezakt bij gaan zitten.

Jacques, voor wat het waard is. Doe er eventueel je voordeel mee.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:49 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Kruk,
Maak je geen zorgen over een beugel waarmee je door prikkeldraad kunt vliegen in een noodgeval.
Op de tweezitter komt de volgende cockpit met softstandardhouder zoals op onderstaande foto te zien.
Daarmee wil je echt niet in het prikkeldaad landen,maar in een lekker zacht bedje,............dus je kunt weer verder sparen en dromen over dit mooi's.
Afbeelding
Groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:49 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Citaat:
Mis een roll-bar als passieve veiligheidsvoorziening. Om een vlieger bij bijvoorbeeld een prikkeldraadlanding te beschermen. (In de regel neemt het gezichtsvermogen af bij het toenemen der jaren. Waardoor die draadjes op afstand steeds dunner en op zeker moment nagenoeg onzichtbaar worden).


Laten we even aannemen dat je voordat je gaat vliegen een goed vliegplan hebt. Dan weet je dus in ieder geval waar je start en landt, dus op die plekken wordt je niet verrast door prikkeldraadjes.

Blijven er een aantal scenario's over.
- Je komt zonder benzine (Betekent dat je je vliegplan niet correct hebt voorbereid)
- Je krijgt motorpech waardoor je genoodzaakt bent om een voorzorgslanding te maken.

In dat geval is het kwestie van een geschikt veld te zoeken en te landen. Mocht je op je final merken dat er een draad gespannen is. Handen geheel laag, hoofd op je kin en je benen omhoog. Je vliegt tegen de wind in en komt dus max met 20 km u aanzetten. Je houdt misschien een zere kont over, maar meer ook niet. Het is niet zo als bij zweefvliegtuigen dta je met 80 km/u op een veld aan komt zetten en mogelijk onthoofd wordt.

Citaat:
(In de regel neemt het gezichtsvermogen af bij het toenemen der jaren. Waardoor die draadjes op afstand steeds dunner en op zeker moment nagenoeg onzichtbaar worden).


Reden voor afkeur tijdens de medische keuring?

Jacques, Ik wil hem graag testen en indien hij bevalt, neem ik hem op in de opleiding!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:50 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Waarom zou je meteen mensen af moeten schieten omdat ze een andere mening hebben?

Jouw foto is van een Xcitor en dat is van een heel andere categorie dan een Flyke. Dat is hetzelfde als een personenauto vergelijken met een vrachtwagen en zeggen dat personenauto's allemaal luchtremmen moeten hebben, want op een vrachtwagen is dat ook nodig.

Je hebt me nog niet overtuigd!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:51 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Windzakske,

Ik zie op de door jou geplaatste foto ook nog een ambulance op de achtergrond rijden. Ik hoop dat het goed afgelopen is voor de piloot of piloten?

Ach,

Prikkeldraad is sowieso niet prettig om in te landen maar het behoeft geen betoog dat je met een Xcitor wat harder vliegt dan een ,, standaard ,, trike.

In theorie hoor je zo ( hoog ) te vliegen dat je nooit in zo’n situatie terecht kan komen. Even zowat hypothetische situaties uitgesloten.

Deze trike lijkt mij nog het veiligst, zeker als er ook nog airbags worden ingebouwd, lol. :P

Afbeelding

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
@ Aldo,

Tot nu toe vond was ik niet gecharmeerd van de Flyke. Vond de vering super, maar het feit dat het voorwiel niet bestuurbaar was vond ik echt een minpunt. Ook het feit dat je hem op een aanhanger of in een bus moest vervoeren was geen voordeel. Deze laatste twee zijn nu weg en dat maakt hem als trike gewoon interessant.

Feit is dat ik al van Fresh Breeze gecharmeerd en gebruiker ervan was, dan dealer. Als je bij Fresh Breeze kritiek levert, dan ben je niet meteen dealer af, dan vragen ze naar je bevindingen en kijken ze hoe ze bepaalde zaken kunnen verbeteren en door ontwikkelen. Ik kan tot nu toe geen merk bedenken dat beter bij mijn wensen van zowel school, tandem (voetstart) als zelf vliegen aansluit.

Als iets een goed concept heeft, dan maakt het niet uit of je er dealer van bent of niet. Andere leuke trikes:

- Trikebuggy Bullet
- Adventure Funflyer

_________________
Snorvliegen.Net
Aerofun, It's fun to fly through the air!


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:53 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Klopt Tinus,

Kijk naar het product en als de dealer je aanstaat, is dat mooi meegenomen.

Wij zijn volwassen mensen ( althans daar ga ik ,, nog ,, vanuit, lol ) dus moet het ook mogelijk zijn om te zeggen wat je van een bepaald concept vindt zonder meteen in een hokje te worden geduwd. Gewoon eens zonder commercieel belang producten vergelijken.

Windzakske,

De Silent heb ik nog niet in het echt mogen aanschouwen maar op papier ook een goed concept zeker gezien het ,, zuinige ,, verbruik. Ik zal eens op youtube gaan neuzen.

Persoonlijk heb ik een grote voorliefde voor het apparaat dat uitermate geschikt is om na zwaar getafeld te hebben meer dan 5 uur te kunnen vliegen en wat makkelijk mee te nemen is in een kleine auto zodat je geen 80 km per uur hoeft te rijden. Ook wat beveiliging handig is mocht je op de camping staan.

Ik denk dat de keuze erg afhangt van de persoonlijke situatie van de piloot.
Bulkt hij van het geld, wil hij duo-vliegen, rijdt hij alleen maar naar een veldje in de buurt of moet het geheel ook mee naar de camping in Italië etc.


Funflyer

Mocht geld geen rol spelen en of je vliegt graag met zijn 2en of je wil het apparaat gebruiken voor rondvluchten dan opteer ik voor de Xcitor. Speelt geld wel een rol, dan lijkt mij de Silent een optie.

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/hQujGJHdWBs&hl=nl&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/hQujGJHdWBs&hl=nl&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: SUPER-TRIKE
BerichtGeplaatst: 22 Mei 2009, 12:54 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:04
Berichten: 131
tinus schreef:
Reden voor afkeur tijdens de medische keuring?


Zie mijn 1e posting:
http://para.forumup.nl/viewtopic.php?p= ... m=para#475
De inhoud daarvan lijkt me wel duidelijk.
Wat m’n ogen betreft, bij het lezen en tv kijken gebruik ik een brilletje en geen vergrootglas. De achterbuurvrouw van 3 huizen verder die ’s zomers naakt in de tuin ligt te zonnen aanschouw ik op passende wijze (met het blote oog en niet met een verrekijker).
Waarmee jouw medische vraag waarschijnlijk beantwoord is. Alhoewel, ik ben geen keuringsarts. Aan haar de eer lijkt me.

tinus schreef:
Laten we even aannemen dat je voordat je gaat vliegen een goed vliegplan hebt. Dan weet je dus in ieder geval waar je start en landt, dus op die plekken wordt je niet verrast door prikkeldraadjes.
Blijven er een aantal scenario's over.
- Je komt zonder benzine (Betekent dat je je vliegplan niet correct hebt voorbereid)
- Je krijgt motorpech waardoor je genoodzaakt bent om een voorzorgslanding te maken.
In dat geval is het kwestie van een geschikt veld te zoeken en te landen. Mocht je op je final merken dat er een draad gespannen is. Handen geheel laag, hoofd op je kin en je benen omhoog. Je vliegt tegen de wind in en komt dus max met 20 km u aanzetten. Je houdt misschien een zere kont over, maar meer ook niet. Het is niet zo als bij zweefvliegtuigen dta je met 80 km/u op een veld aan komt zetten en mogelijk onthoofd wordt.


In theorie heb je gelijk met het vliegplan.
Echter, men kan ook bijvoorbeeld beoordelingsfouten maken (zoals te hoog of te laag binnenkomen, net iets te lang en/of te laag doorspelen) en last van materiaalpech krijgen.
Voorts, met mijn reactie wilde ik Jacques input geven op een TRIKE in wording. Wij houden ons bezig met een tak van luchtvaart. Dus enige passieve veiligheidsuitrusting is, wat mij betreft, welkom. Vind ik de door Jacques voorgestelde koplampen overbodig (wie van ons doet er aan nachtvliegen?)
Voor onderbouwende voorbeelden zie:
http://nl.youtube.com/watch?v=Z9MmnuiFbMw
http://nl.youtube.com/watch?v=QlZ8nOvdfy4
http://nl.youtube.com/watch?v=kINUAr6G0nM
En de posting van Windzakske.

Na afloop van de proefles bij Jacques (hij leek wel een legerkapitein over een grote schommel: “armen over elkaar”, “niet bewegen”, "mond dicht houden en geen vieze liedjes fluiten”, "blijf met je graftakken van de lijnen af” en “niet de touwtjes in handen nemen” :wink: ) kon ik hem melden dat m’n huis in de verkoop zou gaan. Om op die manier geld vrij te maken. Om na overhandiging van geloofsbrieven en na het behalen van diverse getuigschriften en examens en na het met succes afleggen van diverse verplichte figuren in de lucht eventueel op termijn een XCitor aan te schaffen.
Kortom, een toezegging kom je na. M’n huis staat inmiddels in de verkoop: http://www.funda.nl/WoningAanbod/Koop/D ... ject&hbx=1
Het wachten is alleen op een bieder van om en nabij de vraagprijs. Dus ken je iemand die deze richting op wil wonen, schroom niet om hem/haar naar mij toe te sturen.

tinus schreef:
Jacques, Ik wil hem graag testen en indien hij bevalt, neem ik hem op in de opleiding!


Zo’n zin doet me sidderen en beven. Het lijkt er op dat je iets als een hond, paard of een andersoortig dier van plezier zoekt. Om hem na eerst onder de staart en in de bek gekeken te hebben, de schofthoogte en ruggengraatlengte opgemeten te hebben en het lopen, draven en rennen te hebben geobserveerd op gehoorzaamheid- en bereidwilligheidcursus te sturen. Of bedoel je wat anders?

@ Windzakske
Aldo, neem van me aan dat bezorgdheid met het toenemen der jaren en ervaring komt.
Dus laat de jonge honden maar keffen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.