Jacques schreef:
Geregeld krijgen wij van de wat oudere jeugd zal ik maar zeggen zoals, van Geelkerke of Kruk,Yvin,Andre,Bertus, de vraag of we ze willen opleiden maar deze zijn dan wat minder lichaamlijke ingesteld,dus komen ze met voetstart niet mee.
Even voor de duidelijkheid:
van Geelkerke en Kruk zijn 2 verschillende personen. En, naar ik begrepen heb, is het nog niet zo lang geleden dat van Geelkerke in volkomen stilte, eenzaamheid en anonimiteit door één onzer ten graven is gedragen.
Nog dagelijks mis ik Anton’s kip-zonder-kopgekakel en humor. Dat hij niet in vrede rust en zijn wederopstanding aanstaande is. Maar dat ter zijde, hè Yvin!
De keuze om zich zowel op de instroom (jong, snel en wild) als op de uitstroom (oud, traag, stijf en gezapig) te richten geeft blijk van o.a. de kwaliteiten ‘koopmanschap, branche- en mensenkennis’. Met als doel ‘proberen iemand zo lang mogelijk onder een vod in het harnas te jagen’.
Het is o.a. daardoor dat ik ooit mijn voorkeur op Jacques heb laten vallen.
Jacques schreef:
Nederland wordt nauw betroken in deze nieuwe ontwikkelingen,omdat ik ze aanbreng en samen met Eric test.
Leuk modelletje. (Dan heb ik het niet over de vriendin van Lek in de armen van Jacques. Maar over het redesign van de Flyke). Die, wat mij betreft, qua vormgeving niet kan tippen aan de XCitor of Silent.
Ik herken nog een aantal onvolkomenheden:
Mis een roll-bar als passieve veiligheidsvoorziening. Om een vlieger bij bijvoorbeeld een prikkeldraadlanding te beschermen. (In de regel neemt het gezichtsvermogen af bij het toenemen der jaren. Waardoor die draadjes op afstand steeds dunner en op zeker moment nagenoeg onzichtbaar worden).
Wat betreft de fietsconstructie tbv de oudere jongeren: weggegooid geld. Eerder zal vanuit deze groep een rijwiel met een bijna verborgen hulpmotor aangeschaft worden. Omdat die koppen- annex armensneller van een propeller te veel schade onder het uitstervend ras der fietsers kan aanrichten. En ook omdat de geluidsproductie te hoog ligt.
Denk daarnaast dat 2 opklapbare armleuningen door de ouwe knarren niet als overbodige verwennerij zullen worden beschouwd. Makkelijk bij het in- en uitstappen. Handig om daarop tijdens de vlucht de oververmoeide spierballen te kunnen laten ontspannen.
Voorts zal voor de wat meer versleten vlieger een extra vering op de achteras waarschijnlijk een welkome pijnbeschermende voorziening voor het reeds geplette stuitbeen of voor de inmiddels misvormde ruggengraat zijn.
Tenslotte, het kan een overweging waard zijn om de balk waar de zitting op rust telescopisch uit te voeren. Waardoor, ingeval van langere benen, de knieën niet naast de oren gepositioneerd behoeven te worden. Of kortere lichamen er niet onderuitgezakt bij gaan zitten.
Jacques, voor wat het waard is. Doe er eventueel je voordeel mee.