Hallo vliegers,
Ik heb een tijdje zitten denken om mijn trike te voorzien van voetgas. Aangezien mijn trike vroeger een flyke was en deze reeds is omgebouwd naar "bullix" wilde ik er ook voetgas op hebben. Maar dit moest naar mijn mening wel aan enkele voorwaarden voldoen en wel:
-Gas dient demontabel te zijn voor verwijderen motor van trike, rugzakmotor vliegen en in in ieder denkbare situatie dient handgas mogelijk te zijn.
-Simpel te plaatsen/demonteren
Aangezien ik op mijn werk o.a. een draaibank tot mijn beschikking heb ben ik na wat meten en tekenen begonnen met fabriceren. Het volgende is het resultaat geworden en denk ik voor vele trike's toepasbaar.
De aluminium pen is aan beide zijden voorzien van 3 O-ringen. De onderzijde klemt zich in de buis. Het aluminium busje is ook aan de binnenzijde voorzien van 2 O-ringen. Deze klemt straks om de gashandel.

Het geheel gemonteerd op de trike. De gaskabel is geborgd in de bus met 2 stuks m3 inbusboutjes en zit muurvast.

Airboss gashandel gemonteerd. Voor demontage is de handel direct afneembaar door deze van de pen te trekken. Hierbij schuift het busje van de gashandel en is voetgas geheel ontkoppeld en is handgas weer als normaal. Ook tijdens het vliegen is dus omschakelen naar handgas mogelijk

Gas dicht(stationair)

Halfgas

Volgas

Mzzl
Danny