Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 17:43

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 10 Jun 2013, 18:54 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 17 Nov 2012, 13:25
Berichten: 2
Woonplaats: Nieuw Vossemeer
Collega trike vliegers, mogelijk herkend iemand het probleem bij mijn trike.
De wielen van mijn xenit trike hebben een toespoor. Dit levert buiten wat extra banden slijtage natuurlijk ook een extra rol weerstand op. Ik heb niet het idee dat dit probleem wordt veroorzaakt door het uitrekken van de spankabels. (Kan natuurlijk altijd wat langer zijn geworden door een stevige landing) Wiel draagarmen zijn niet verbogen. Het manual geeft niet echt duidelijkheid. Klinkt dit bekend voor iemand?

Duke sr. (Hans van Linschoten)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2013, 14:32 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
Door een te harde landing kan de kabel welke over de lengte zitten gaan schuifen in de kabelsok waar de kabels bij elkaar zijn geknepen. normaal genomen zou deze 1/ 1,5mm uitsteken. is dit niet zo dan krijg je toe spoor en moet je de kabeltjes vervangen.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2013, 15:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Ik heb dit ook eens bij de hand gehad,het probleem lach er in dat de draagarmen kunnen draaien als bouten en kabels
niet goed zijn nagetrokken,hierdoor veranderd de to en uitspoor bij elke molshoop :mrgreen: .
Dus alles even losdraaien,vervolgens de wielen in de gewenste stand vastzetten (neutraal)en vervolgen alles goed vastdraaien.
wellicht moet je een aanpassing maken tussen draagarmen (links/rechts) en het hoofdframe zodat deze niet meer kan verdraaien.
Sterkte met de reparatie.

groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2013, 18:31 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 17 Nov 2012, 13:25
Berichten: 2
Woonplaats: Nieuw Vossemeer
Het was mij ook al opgevallen dat bij het draaien van de wielarmen de stand van de wielen wijzigen. De bevestiging op het frame kan makkelijk verdraaien en daarbij ook de stand van de wielen. Fixeren van de wielarmen lijkt een goede optie. Vreemd dat fly products hier geen aanpassing voor heeft. Dan zelf maar iets maken. Hoe het eind resultaat er uit ziet, laat ik iedereen nog wel zien.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 12 Jun 2013, 22:20 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Duke,
Als het nu helemaal niet lukt dan heb ik nog een andere oplossing voor je trike, zie film :mrgreen: :lol:
Ik weet wie het was, ben er nog niet voor vervolgd ;) http://vimeo.com/54089868

gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2013, 16:42 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:39
Berichten: 24
deze mooie trike haalt zijn sterkte uit het maken van gespiegelde driehoekconstructies. de koppelingen zijn flexibel. Aan de koppelingen moet je geen wijzigingen op aanbrengen. Deze moeten kunnen blijven bewegen. Duw maar eens op de trike en kijk goed naar de koppelingen.


gr

roel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2013, 15:36 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 17 Nov 2012, 13:25
Berichten: 2
Woonplaats: Nieuw Vossemeer
Jacques bedankt voor deze bemoedegende film. Ik ga voor de meer subtiele aanpak. Wil toch nog wat uurtjes vliegen dit jaar.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 14 Jun 2013, 16:18 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi duke,
Ik weet niet wat de ervaring van roel is in deze? de hele constructie is zo stijf als een plank en als je hem niet uit erkaar
haald kun je alles beter vast maken zonder problemen.
Met name mogen de kabelbevestigingen niet meer mogen draaien en het bovenste draaipunt moet ook muurvast zitten.
Veel plezier met vliegen.

gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2013, 10:11 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:39
Berichten: 24
uitleg is vrij simpel:
Er zit altijd enige speling op alle kabels. Ga maar eens in de trike zitten en je zult voelen dat de twee kabels met de spanners minder strak komen te staan. Dat is de beweging die ik bedoel. Bij iedere landing krijgen de achterwielen een bepaalde belasting te verduren. Stel dat deze 60 kg per wiel is op een afstand van 90 cm tot het scharnierpunt. Dan kun je middels kracht x arm bepalen dat de kracht op het scharnierpunt een veelvoud is van die 60 kg. ( f .kracht=m massa x a.arm ) vandaar dat men kiest voor een scharnierpunt ( fragile uitgevoerd in 1 - 1,5 mm dik metaal ) en niet voor een zwaar uitgevoerde vaste overbrenging zoals bijvoorbeeld bij de Flanders trike.
Met het eenvoudig vastdraaien van dit scharnierpunt los je dus niks op en moet je het echt zoeken in ( zoals Jacco al aangaf ) de kabellengte. Op termijn breekt of vervormd anders het scharnierpunt. Vraag maar na bij Flyproducts.

gr

roel


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Toe spoor op de wielen van mijn xenit trike
BerichtGeplaatst: 16 Jun 2013, 14:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Er is voor scharnierpunten gekozen zodat je hem kunt samenvouwen en in de auto kunt vervoeren.
Maar dat doe je twee keer en dan doe je het anders (achter de auto op eigen wiellen) of op een aanhangwagen.
Kijk onze Alowi die reed vanmorgen ook gewoon met zijn geprepareerde Bullix met 90 km gewoon naar huis.
Overgung gefeliciteerd met je geweldige nieuwe aankoop (zwarte Bullix en zwarte Relax scherm),ook
Rud koos voor zwart met zijn nieuwe GTR...........is zwart de nieuwe trend,want ik moet komende week alweer een zwarte
Pholini 130 bestellen,en vandaag nog een nieuwe 130 afleveren aan Marco (ook gefeliciteerd man).

Sportieve groet, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 11 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.