Ook zweefvliegers dienen - in mijn leeftijdscategorie - elke 2 jaar (vlieg)medisch te worden gekeurd. Dus als dhr. Kruk medisch in orde wordt bevonden om te mogen zweefvliegen, dan mag hij ZEKER aan een "vlieger" hangen (zie ook art. 2 Wlv jo art. 56 Voorschriften Snorvliegen). Of hij het in de praktijk zal kunnen (conditie) is een tweede.
Ik ben zelf 43 jaar en overweeg om ook over te stappen van zweefvliegen naar paramotor (snorvliegen vind ik overigens zo'n uitgesproken lachwekkend en ook enigzins kinderachtig woord ...).
:? Kruk de kruk,.....nochanto
Nou je heb je zelf mooi op de kaart gezet?
Je moet mamelijk weten dat wij allemaal, knappe,sportieve,gespierde mannen zijn!............of jij daar wel tussen past????
Grapjeeeeeee
Zonder dollen,...je zult dus met al je mankementen nooit een breft kunnen
halen,vanwegen de mediche keuring.
Zou het niet verstandiger zijn om bij het zweefvliegen te blijven.....gezien je ervaring?
Om nu nog over te stappen op Trikevliegen met paramotor?
Maar als je mooi weer meeneemt dan dan wil ik wel met je een ronde vliegen in de xcitor zodat je er eens kenis mee kunt maken met dit geweldige vliegtuig. Lichamelijk zou dat matuurlijk het best bij je passen en is kinderlijk éénvoudig als je het trucje door hebt.
Groet en gezondheid toegewenst,Jacques
www.paramotorclub.nl