Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 21:51

Alle tijden zijn UTC


Forumregels


De bedoeling van dit gedeelte is om in aanleg te discussiëren over de verschillende types uit onbaatzuchtigheid.

Berichten van ik bied aan, te koop bij mij etc. horen thuis in het gedeelte commercieel.



Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 28 Sep 2014, 21:53 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
De nieuwe X-light heeft meerdere problemen;
Het is een gatekaas (zie foto onderzijde, hij is lichter als belooft (nog minder als 120kg :mrgreen:, en het ergste is; hij heeft veel meer power als toegezegd
want 120 kg was toegezegd :shock: en wat krijg je als je het 2 maal controleert omdat je je ogen niet geloofd; 150 kg power bij 7000 rpm en bij 7600 tikte hij
de 160 kg aan. :mrgreen: Eric ging dan ook vol vertrouwen met 200 kg last spelend om hoog.
Hij doet dus niet onder voor zijn grote broer!
minder leuk zijn de prijs,€ 21500 met raketnoodchute en 20000 met handgeworpen noodchute, je hebt er dan wel de standaard Relex 25 bij en je hoeft
Geen aanhangwagen te kopen, want de trekhaak zit er weer standaard bij+ lichtbalk, mijne heeft de eerste 800 km al weer probleemloos achter de kiezen.
Het Benzine verbruik voor Solo 5 liter en Duo 10 liter wordt wellicht nog onderdrukt als ik woensdag persoonlijk langs ga bij de uitvinder en producent van
deze kleine (trillingsvrije wondermotor) volgens zijn zeggen moet het 8 liter kunnen worden.
Maak een afspraak en vlieg ook een mee met deze elegante alleskunner van Fresh Breeze.

Sportieve groet, Jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 20:39 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 15 Apr 2014, 19:47
Berichten: 1
Jammer, had toch echt interesse.... Best wel een leuk ding. Gr. Peter

_________________
Peter van Gelder, Aspen fan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2014, 21:43 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Peter, wat klink je zielig, je vind het een leuk ding? wat weerhoud je?
Koop hem zakelijk, dat scheelt al gelijk € 4000,-.
Voor de goede orde, zag ik nog dat de stuwdruk hier nog niet corrigeert is naar wat het echt is (120kg) ik had even een verkeerde opstelling
gemaakt met de schijf aan de verkeerde zijde.
Maar ik ben er erg mee in mijn sas, heb hem 25 uur gevlogen in Italië van 1m boven het strand tot 4250m in onze dropsone zonder probleem.
Ik ga nog wat kleine aanpassingen doen,zoals uitlaat op een in mijn optiek betere plek.
Benzine verbruik kan verder gereduceerd worden gezien de labda waarde daar nog 9.5 aangeeft en dat moet 13 worden (dat is hij al wel in onder en boven
gebied).
Gaspedaal krijgt een andere overbrengingsverhouding waar door je een groter bereik krijgt (gedoceerder).
Beste Peter :mrgreen: wat vind je van de prijs€ 13500,- speciaal voor jou omdat je al de glider en noodchute al hebt.
FB zit te hunkeren naar jullie Olie.........ondertussen hebben ze al een nieuwe olie voor de 4T (swissauto 250).
Ik kijk ondertussen uit naar de komst van nummer 2 in Nederland voor onze Hans :mrgreen: en wel in Leger Groen :mrgreen:
Sportieve groet, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 01 Nov 2014, 22:02 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:53
Berichten: 22
Ach al die cijfertjes. Gaat erom hoe je ervan geniet.
Het is gewoon een mooi ding.
Als ik een goeie sponsor gevonden krijg, !!!! :lol: :lol:

Groeten, Marc


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014, 20:51 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 15 Apr 2014, 19:47
Berichten: 1
Hoi Jacques,
Hij is ook echt mooi.... Ben al aan het sparen, maar heb eigenlijk een groter probleem :
Hij past niet in mijn schuurtje...!!!!!!!!!!!!!

En het lijkt me wel beter als zo'n super trike binnen staat. De raderen draaien al...

Ook even nog dat papiertje halen, dat je nodig schijnt te hebben om de lucht in te mogen..... Ben zaterdag met Ernst nog mooi een uurtje wezen brommen met de rotax... Prachtige vlucht, zijn net tegen Oss aan gevlogen.

Groet, Peter

_________________
Peter van Gelder, Aspen fan


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2014, 09:23 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Ter info,waarom wankelmotoren zoveel power hebben? had ik eigenlijk ook nog nooit begrepen.
Maar nu ik er wat dieper induik om het één en ander beter te begrijpen is me ook gelijk duidelijk geworden dat het niet om
een 1 cilinder gaat maar eigenlijk om een compacte 3 cilinder omdat alle drie de kamers gelijktijdig aan het werk zijn,en er homogeen
en lineair gewerkt word in dit wondermotortje, haal je de gelijke power uit 300 cc (in mijn geval) als uit een 900 cc 4Takt.
Daarom duwt hij net zo hart als een Briggs and Stratton motor 1000 cc. en weegt compleet maar 25kg.
Zie hier een leuk filmpje hoe het werkt. https://www.youtube.com/watch?v=VJovISGjK24

Sportieve groet, jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2014, 18:25 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
De afgelopen week maar eens de uitlaat 25cm naar achteren verplaatst,zodat de prop nog meer lucht krijgt,de luchttoevoer word hierdoor
nog optimaler voor deze kleine motor,optisch ziet het er nu ook beter uit (zoals verwacht),zie foto's.
Uitgerekend ben ik 100 gr zwaarder geworden :shock: :mrgreen:
gr,jacques


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 12 Nov 2014, 19:04 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Gisteren in overleg met Fabrikant (AIXRO wankel) de optimale labda waarden gevonden voor minimaal benzine verbruik.
Aanpassing aan sproeier (van 170 naar 160) naald één ophanging verplaatst, gaf het gewenste resultaat in nagenoeg het hele gebied.
De meenemer voor het tweede register(direct inlaat) verplaatst naar voren zodat hij sneller komt en de schuif van Bing niet eerst helemaal
open hoeft.
Nu lijkt de labda waarden constant en optimaal voor minder verbruik.
Ik verwacht 8 a 9 liter voor 2 man (totaalgewicht +/- 300kg , de 5 liter solovliegen zal blijven slaan met 215kg gewicht.
Een Polini 200 met trike lust ook 5,5 a 6 liter met maar 170kg gewicht,en de Monster doet al snel 7 liter.
In de wintermaanden afgesproken de motor XF 40 waar we het hier over hebben eens geheel onder begeleiding uit elkaar te
halen zodat ik hem nog beter leer kennen en service kan gaan verlenen.
Fresh- Breeze houd de ontwikkeling nou in de gaten en deelt mijn ervaringen,zodat we op het meest optimale plan en uitwerking komen.
We gaan wellicht ook een motor op ESPEN laten draaien.
Wordt vervolgd.

Sportieve groet, jacques
powerd by Fresh-Breeze and Aixro XF-40 wankel :mrgreen:


Je hebt niet de benodigde permissies om de bestanden die aan dit bericht zijn toegevoegd te bekijken.

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2014, 15:58 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 02 Dec 2010, 20:33
Berichten: 77
Woonplaats: Almere
Intressant,

ideale verhouding brandstof lucht zou moeten zijn 1kg brandstof op 14.7Kg lucht. om economisch het beste te presteren bij een 4Takt.

Technisch gezien zou hij nog zuiniger moeten kunnen nu hij op 12.7, dat zou lasting afstellen zijn met een dwangstoom carberateur.
nadeel is ook dat de nevel verdeling niet altijd optimal is bij een dwangstroom. de prestatie is uit eindelijk wel beter bij iets ruimere verhouding.
dit is te ondervangen om uiteindelijk er injectie op te zetten. altijd nog eens een wens van mij :roll: prachtig om te zien hoe de uitlaat zo mooi rood kleurt

altijd leuk als er van die technische stukken geplaatst worden :D


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: X-light met power!
BerichtGeplaatst: 13 Nov 2014, 18:57 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
jacco schreef:
altijd leuk als er van die technische stukken geplaatst worden


Ik zie het Jacco. je fleur gelijk helemaal op. op het forum :o :mrgreen: ...


Gr Evers

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.