Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 19:54

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Duitse inschrijving
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2020, 09:13 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 15:21
Berichten: 5
Woonplaats: Eefde
Het is mij niet helemaal duidelijk of je nu legaal in Nederland kunt vliegen met een Duitse inschrijving.

In Artikel 9a van onderstaande wet staat dat het mag:
link : https://wetten.overheid.nl/BWBR0015237/2019-10-11



Hier staat echter in Artikel 3 lid 2 dat dit maar voor 28 dagen kan
link : https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stcrt-2004-40-p24-SC63954.html?zoekcriteria=%3fzkt%3dUitgebreid%26pst%3dStaatscourant%26dpr%3dAlle%26jgp%3d2004%26nrp%3d40%26sdt%3dDatumPublicatie%26pnr%3d1%26rpp%3d10%26_page%3d2%26sorttype%3d1%26sortorder%3d4&resultIndex=11&sorttype=1&sortorder=4

Wie weet hoe het nu echt zit ?

Met de groeten uit de Achterhoek,

Jan Hoetink


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Duitse inschrijving
BerichtGeplaatst: 20 Jun 2020, 01:33 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 12 Jun 2018, 22:01
Berichten: 9
Woonplaats: Tilburg
http://www.yvin.mijnwebserver.nl/paramotor/viewtopic.php?f=9&t=8879&start=0&hilit=duitse+inschrijving

In bovenstaand post kun je er het 1 en ander over vinden. Naar mijn weten heeft dit altijd gewoon gemogen echter oordeelde een rechter in maart 2019 dat dit niet legaal zou zijn. Zie hiervoor het draadje hieronder:

http://www.yvin.mijnwebserver.nl/paramotor/viewtopic.php?f=166&t=9042&p=23746&hilit=duitse+inschrijving#p23746

Frank Moorman (Cook op dit forum) weet hier alles van en vertelde mij dat er een hoger beroep zaak komt op 19 aug 2020. De buitenlandse inschrijving is hierbij een punt van discussie.

Ik heb zelf een Xcitor en een Bullix, beiden voorzien van een Duitse inschrijving. Bij het aanmelden van een locatiegebonden ontheffing kreeg ik direct een mail van de ILT over de Duitse inschrijving. De ILT stelde in deze mail o.a. dat:
- Een Duitse inschrijving alleen "tijdelijk van aard" zou mogen zijn en refereerde ook naar de 28 dagen die je noemde.
- De Duitse inschrijving niet mag als het gemotoriseerde schermvliegtuig in Nederland gestationeerd is.
- Ik in het bezit moet zijn van een Duits brevet!! (volgens mij heb je in Duitsland onder de 120Kg. überhaupt geen brevet nodig!!)

Ik ben bang dat de ILT zelf geen flauw idee heeft waar ze het over hebben!

Ik kijk erg uit naar de uitkomst van de hoger beroep zaak van 19 augustus a.s.!! Als er uitspraak is gedaan, zul je de uitkomst hiervan terug kunnen lezen in de nieuwsbrief van Paramotorweb. (De website van de K.N.V.v.L. afdeling paramotorvliegen). Als je hier nog niet op geabonneerd bent zou ik dat meteen doen via de website paramotorweb.nl

Overigens is uitwijken naar een Duitse inschrijving bijna noodzakelijk, omdat een modern scherm inschrijven in NL onmogelijk is. Nederland laat sinds 2013 nieuw ontwikkelde schermen niet toe vanwege de zgn. K-Flug eis. (motor en scherm combinatie moeten in deze lijst voorkomen).

Toen ik vorig jaar mijn combinatie Fresh Breeze Bullix met een nieuwe Ozone Speedster2 in wilde schrijven lukte dat niet in NL. Een oud scherm kon dan wel, wat een bizarre situatie is..

Overigens, achter de schermen wordt er bijzonder hard gewerkt om op te komen voor de paramotorsport! kosten nog moeite worden gespaard, denk hierbij o.a. aan het voeren van rechtszaken. Voor mij was dit een goede reden om lid te worden van de K.N.V.v.L. Uiteraard moet een ieder voor zichzelf weten of ze dit doen, het is toch een eenvoudige manier om hieraan bij te kunnen dragen.

_________________
Speed is life, altitude life insurance..


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Duitse inschrijving
BerichtGeplaatst: 21 Jun 2020, 14:36 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Een Europa lijkt mooi maar in de praktijk heb je er niets aan.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.