Hoi Marnix,
Jammer te lezen dat Martin zijn scherm al verkocht heeft
maar altijd goed te lezen dat er iemand blij mee is. Ik hoop dat je veel vliegplezier zult beleven aan deze prachtige sport. Je bent een beginnende piloot, heb je al les gehad bij een vliegschool, of plannen?
Ik ben zelf een beetje aan het zoeken naar een alternatief voor mijn scherm, ik vlieg nu met een Dudek Synthesis 34.
http://www.dudek.eu/en/paramotor-ppg/synthesis.html http://www.youtube.com/watch?v=I70n6GHEFRQEen heerlijk scherm, lekker stabiel en snel scherm. Zet erg makkelijk op en ziet er goed uit. Maar..... voor mijn gewicht net niet goed genoeg. Ik ben (incl. trike en alle toebehoren) 205 kg en de Synthesis is tot 165 kg. Nu zorgt een stukje overgewicht in onze sport voor extra stabiliteit dus dat kan geen kwaad maar ik moet wel extra gas geven om op level te blijven vliegen (vliegen zonder dalen of stijgen). Dit betekent extra geluid en brandstof gebruik, is niet enorm erg maar iets minder zou welkom zijn.
Als ik jouw gewicht neem met de set van Martin schat ik in dat het in totaal zo'n 160 a 165 kg weegt (Trike ca 30kg, Monster 26kg, Het scherm, branstof, noodchute toeters en bellen ca20 kg, jij 85 KG). Laat dit nou precies het optimale gewicht zijn van de (nagenoeg nieuwe, 10 uur gevlogen) Synthesis die ik heb. Zelf zoek ik naar een scherm met een hogere capaciteit in gewicht......... 1 en 1 is 3 zou ik zeggen.
Ik heb inmiddels de ervaring dat je maar op 1 manier kan zeggen of een scherm geschikt is voor je en dat is
door het zelf te ervaren. Door het advies van anderen heb ik een scherm gekocht dat ik acheraf niet had gekocht, ondanks dat het een erg fijn scherm is. Iets meer capaciteit dat hoort bij mijn gewicht lijkt mij fijner.
Als je het een goed idee vind kunnen we (zodra het weer goed weer is) een keer met elkaars scherm vliegen. Zelf ervaren of mijn Synthesis een goed scherm voor jou is en of de Powerplay 250 goed voor mij is. Als het goed bevalt kunnen we wellicht een deal maken

Groet, Daan