Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 06:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2010, 22:31 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:59
Berichten: 5
hallo allemaal
wil je mijn nieuwe powerplay sting 250 scherm zien?
kijk dan even op (jou tube/ tik dan/ martin waanders) ;)
hartelijke groet

martin(air)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 19 Mrt 2010, 23:27 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
hoi martin

hier je linkjes

viewtopic.php?f=17&t=2878





gr oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2010, 08:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
hey buurman 8-)

ziet er goed uit, heb je er al mee gevlogen?
groeten Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 21 Mrt 2010, 12:54 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:59
Berichten: 5
ja afgelopen dinsdag ben ik de lucht in geweest
ik was best een beetje zenuwachtig , maar toen ik gas gaf stond het scherm gelijk boven mij ondangs dat het maar wind kracht 2/3 was.
het scherm bleef ook niet op een bepaald nivo hangen bij de start
het scherm vloog in de lucht erg fijn ondanks dat het een beetje hobbelig was om 12 uur smiddags.
de landing ging ook veel rustiger en moest opassen om niet te vroeg te flairen.
naa 10 meter sta je gewoon stil.
erg tevreden dus.
eerst vloog ik met mijn apco (supper fijn scherm) rond maar moest om op o nivo te vliegen 5900 toeren maken
nu met mij nieuwe powererplay sting 250 zit ik op 4600 toeren op o nivo.
veel voordelen dus . minder geluid ( heel belangrijk) minder brandstof verbruik(ook niet verkeerd) / minder slijtage aan de motor / verder vliegen op een tank brandstof / minder overlast voor iedereen.
nu maar wachten op mooi vliegbaar weer.
gr martin( air) :D ;) :lol:


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011, 19:27 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 19 Aug 2010, 18:47
Berichten: 15
Hoi Martin,

Mooi scherm, zo te lezen ben je erg tevreden :D :D :D

Ik vlieg zelf met een Synthesis 34 maar die heeft net als jouw Apco niet genoeg lift voor mijn gewicht (incl. Xenit trike en alles erbij zo'n 205 KG). Ben verder erg tevreden over het scherm, vliegt enorm stabiel en lekker snel maar ik moet rond de 6000 toeren draaien voor een nulletje. Vandaar dat ik denk over de aanschaf van een Powerplay 250. Mag ik je vragen hoeveel jouw treinstel (trike, piloot, scherm, noodshute, brandstof, enz) weegt. Is dit ook rond de 205 KG

Weet je inmiddels ook al hoe snel je vliegt, is dit langzamer dan je Apco of valt het mee?

Groet, Daan

_________________
Ik vlieg een Flanders Silent Twin met de Independence T-Fighter


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011, 21:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
Martin heeft afgelopen najaar zijn set verkocht, maar ik denk dat ik wel ongeveer kan schatten wat mijn takeoff gewicht was
Trike ca 30kg
Monster 26kg
Het scherm, branstof, noodchute toeters en bellen ca20 kg
Martin zelf schat ik op een 100 kg
Totaal dus een geschat gewicht van zo,n 180 kg


Groet Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011, 21:28 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 23 Jun 2009, 07:46
Berichten: 11
Woonplaats: Beuningen
Hi Daan,

Ik ben de trotse nieuwe eigenaar van de set van martin.
Heb er nu 2 (pas) x keer gevlogen en ben een echte beginner.
Ikzelf weeg ongeveer 85kg en heb het idee dat het scherm voor mij niet helemaal lekker is...maar ja wat kan ik daar nu al over zeggen....
Het is in iedergeval een groot, makkelijk startende en/maar zeer stabiel scherm. Zonder probleem kan ik 1.5-2 m/s stijgen zonder de monster echt hoog in de toeren te jagen....

groetjes,
Marnix

_________________
PH-8X6, Skip One, Monster, Sting 250


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 30 Jan 2011, 22:35 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 19 Aug 2010, 18:47
Berichten: 15
Hoi Marnix,

Jammer te lezen dat Martin zijn scherm al verkocht heeft maar altijd goed te lezen dat er iemand blij mee is. Ik hoop dat je veel vliegplezier zult beleven aan deze prachtige sport. Je bent een beginnende piloot, heb je al les gehad bij een vliegschool, of plannen?

Ik ben zelf een beetje aan het zoeken naar een alternatief voor mijn scherm, ik vlieg nu met een Dudek Synthesis 34.
http://www.dudek.eu/en/paramotor-ppg/synthesis.html
http://www.youtube.com/watch?v=I70n6GHEFRQ

Een heerlijk scherm, lekker stabiel en snel scherm. Zet erg makkelijk op en ziet er goed uit. Maar..... voor mijn gewicht net niet goed genoeg. Ik ben (incl. trike en alle toebehoren) 205 kg en de Synthesis is tot 165 kg. Nu zorgt een stukje overgewicht in onze sport voor extra stabiliteit dus dat kan geen kwaad maar ik moet wel extra gas geven om op level te blijven vliegen (vliegen zonder dalen of stijgen). Dit betekent extra geluid en brandstof gebruik, is niet enorm erg maar iets minder zou welkom zijn.

Als ik jouw gewicht neem met de set van Martin schat ik in dat het in totaal zo'n 160 a 165 kg weegt (Trike ca 30kg, Monster 26kg, Het scherm, branstof, noodchute toeters en bellen ca20 kg, jij 85 KG). Laat dit nou precies het optimale gewicht zijn van de (nagenoeg nieuwe, 10 uur gevlogen) Synthesis die ik heb. Zelf zoek ik naar een scherm met een hogere capaciteit in gewicht......... 1 en 1 is 3 zou ik zeggen.

Ik heb inmiddels de ervaring dat je maar op 1 manier kan zeggen of een scherm geschikt is voor je en dat is door het zelf te ervaren. Door het advies van anderen heb ik een scherm gekocht dat ik acheraf niet had gekocht, ondanks dat het een erg fijn scherm is. Iets meer capaciteit dat hoort bij mijn gewicht lijkt mij fijner.

Als je het een goed idee vind kunnen we (zodra het weer goed weer is) een keer met elkaars scherm vliegen. Zelf ervaren of mijn Synthesis een goed scherm voor jou is en of de Powerplay 250 goed voor mij is. Als het goed bevalt kunnen we wellicht een deal maken :idea:

Groet, Daan

_________________
Ik vlieg een Flanders Silent Twin met de Independence T-Fighter


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011, 08:09 
Offline
actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 23 Jun 2009, 07:46
Berichten: 11
Woonplaats: Beuningen
Hi Daan,

Ik ben aan het lessen bij Jacques, in november 2010 begonnen. Het weer heeft niet echt meegezeten vandaar dat ik nog maar zo weinig gevlogen heb.
Ik heb gisteren op de beurs in Wageningen nog ff met Jacques gesproken. Hij is er ook niet helemaal van overtuigt dat dit het goede scherm voor mij is (ook pas 6-8 uur gevlogen).
We kunnen wel eens wat afspreken, maar dan alleen wanneer Jacques of Eric erbij zijn. Ten eerste moeten zij er voor mij bij zijn als instructeur om te mogen vliegen, ten tweede schat ik hun kennis op grote waarde bij keuzes als deze.
Wanneer een ruil/wissel oid goed zou zijn voor beide, komen we er wel uit.

gr. Marnix

_________________
PH-8X6, Skip One, Monster, Sting 250


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: nieuw powerplay sting 250 scherm
BerichtGeplaatst: 31 Jan 2011, 12:10 
Offline
actief lid

Geregistreerd: 19 Aug 2010, 18:47
Berichten: 15
Hoi Marnix,

Dat komt goed uit, ik les ook bij Jacques en Erik. Ik heb al mijn vluchten gedaan en ben geslaagd voor mijn theorie. Dit voorjaar moet ik nog een keer praktijk examen vliegen en dan heb ik mijn brevet. Het zal dus best wel een keer lukken om samen af te spreken op het startveld.

Een goed scherm kiezen is erg moeilijk, vooral als je nog geen vlieg ervaring hebt. Daarom is het altijd goed om eerst een tijdje een paar schermen te proberen maarja, in de praktijk komt dat er vaak niet van.

Wat mijn scherm betreft: eerlijkheid gebied mij te zeggen dat het geen DULV goedgekeurd scherm is. Dat maakt niet voor iedereen wat uit (vraag maar eens aan Jaques of Erik) maar officiel mag je er in Nederland niet mee vliegen. Uiteraard is het scherm wel gekeurd wat betreft veiligheid en het is ook nog maar 10 vlieg uren "oud".

Als je t.z.t. geen interesse in mijn Synthesis hebt kunnen we ook nog kijken of je eventueel jouw Powerplay wil verkopen. Dan kan je met de opbrengst een ander scherm kopen.

Groet, Daan

_________________
Ik vlieg een Flanders Silent Twin met de Independence T-Fighter


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.