Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 23:15

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 14:42 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Pim,

Bedankt voor de posting.

Niet vreemd, dat je een Sinterklaasintocht er in ziet. Daar film ik ook voor, maar dan ruim vooraf. Een te lang verhaal voor dit forum. Tussen mijn Vimeo films staat een Sinterklaas video.

Het blijft vreemd, dat Hilversum en andere velden ons weren. Geen overleg mogelijk. Frappant was het volgende. Om op de hoogte te blijven van het verkeer op en rond vliegveld Hilversum luister ik altijd uit op de EHHV frequentie als ik in de buurt ben. Het plan was om op 1200ft ten noorden van het veld langs te vliegen. Er was veel verkeer en baan 18 was in gebruik. Het circuit lag dan voor mij ongunstig. Ik kan er op die hoogte overigens veilig langs, maar ik heb al te veel paniek op de radio gehoord.

Afgelopen zondag trouwens ook. Een vliegtuig riep, terwijl hij ergens ten noorden van Hilversum vloog Hilversum Radio op met de mededeling, dat hij boven Bussum een "parapente met zo'n grasmaaier op zijn" zag vliegen, "vorige week zag ik er ook al één!" vervolgde hij zijn oproep. Enerzijds klopte zijn positie melding niet, ik vloog in de buurt van Eemnes, anderzijds hoop ik dat hij niet elk ander vliegtuigtype meldt, dan zijn eigen type. Geen idee wat de achtergrond reden was om melding te maken een volledig legaal vliegend luchtvaartuig. Vermoedelijk was deze vlieger niet op de hoogte van onze legaliteit. Ik heb geprobeerd radiocontact te krijgen, maar hij beantwoordde mijn oproep niet. Heeft vermoedelijk met mijn porto te maken (hij zendt uit op FM i.p.v. AM).

De eerste twee keren, dat ik gepland in de buurt van het vliegveld Hilversum vloog had ik van te voren de havenmeester gebeld en mijn bedoelingen aangkondigd. Erg fijn, dat hij "paniek" meldingen op een professionele manier beantwoordde.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 16:08 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Prachtig! prachtig! weer Frank,

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 16:29 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Inderdaad erg mooi. De beelden zijn perfect maar ook de muziek is super wat het geheel een feest maakt.

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 17:33 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik ben zo onder de indruk van de film in combinatie met de muziek dat ik hem onderaan het forum heb gezet. ;)

Deze film moet toch zelfs bij de meest calvinistische ambtenaar een adhesiebetuiging ontlokken. ;)

_________________
Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Afbeelding


PH-9S8



Afbeelding



Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 17:50 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Mooie film. Ja Frank begint toch een echte prof cameraman te worden. Daar
kunnen wij nog een hoop van leren ;) ...

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 20:01 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Ha Frank,

Weer een prachtig staaltje filmkunst !!

De combinatie van de muziek 'Enigma' (Lat./ raadsel) staats synoniem voor je indrukwekkende beelden.

Drie woorden: GE-WEL-DIG.

Send more!! ;)
73 en 88

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 14 Jul 2011, 20:15 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
Alleen jammer dat ie op vimeo staat want dan stottert het filmpje bij mij :cry:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Leuk verslag van Frank op internet
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2011, 23:25 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Pim,

Sinterklaas. Ik had de link met het zwaaien niet met Sinterklaas gemaakt. Bij de watersport vereniging wist men dat ik er zou komen. Ik zwaaide om aan te geven, dat ik weer verder zou gaan. Bij de sluis, die duidelijk in beeld is stonden een aantal "collega" vrijwilligers van de stichting, die in Loosdrecht de evenementen organiseert. Daar moest ik uiteraard ook even naar zwaaien. Bij diezelfde stichting maken we al een aantal jaren een thema video over Sinterklaas. Die neem ik dan op en verzorg de editing. Vandaar, dat ik dacht, dat je daar van op de hoogte was.

Spiegeltje voor brandstof controle. Klopt als een bus. Ik weet, dat mijn motor 4 liter per uur gebruikt. Bij thermisch weer (dat was het geval) wil het wel eens wat meer of minder zijn. Ik had deze vlucht meer stijgen dan dalen. Dus zou ik wat over kunnen hebben. Dat was het geval. Vandaar, dat ik ook wat verder kon vliegen, dan ik vooraf gepland had. Op de terugweg bleek de bovenwind nog harder, dan verwacht, waardoor ik aanmerkelijk sneller terug was op de landingslocatie. Ik vind het erg leuk om vooraf een plan te maken en dan tijdens de vlucht de mogelijkheden bij te stellen. Ik gebruik hiervoor ook de gegevens van mijn GPS.

Bedankt ook allemaal voor de mooie woorden. De eerlijkheid gebied me echt te zeggen, dat iMovie op de iMac een wereld van verschil maakt. Wel fijn dat we samen van elkaars video's kunnen genieten. Hopelijk geldt dit ook voor mensen die nog niet zo bekend zijn met onze sport. Het stukje van de zweefvlieger, dat Pim geplaatst heeft spreekt boekdelen. Op een zweefvliegforum, waar onlangs een posting gedaan is wordt naar mijn mening ronduit denigrerend over ons en onze sport gedaan. In het stukje uit de posting van Pim blijkt, dat de zweefvlieger aangenaam verrast is. Hieruit blijkt, dat we onze sport moeten verkopen. De toekomst hebben we dus zelf in de hand.

@Fly Crew: het stotteren van video's, die bij Vimeo staan kan enerzijds aan je internet verbinding liggen maar hoogstwaarschijnlijk aan de leeftijd van je computer. Vimeo is een betaalde site met wat betere mogelijkheden dan YouTube. Ik was bewust van de mogelijke problemen.

Tot gauw, ergens in de lucht, want daar horen we thuis!

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.