Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 22:49

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Video vlagvliegen "Market Garden" 22 sept 2012
BerichtGeplaatst: 24 Sep 2012, 15:01 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Snorvliegers,

Inmiddels heb ik een leuke video in elkaar gezet met een "pilots view" van het vlagvliegen op 22 september 2012.
Het weer werkte niet helemaal mee. tot 07.15u regende het. Daarna werd het droog, maar het bleef er dreigend uitzien. Op de video zie je zelfs een regenboog. De grootste bui ging noord langs de heide, maar helemaal droog hebben we het niet gehouden tijdens het vlagvliegen.

We hadden afgesproken, dat we om 09.25u aan de grond zouden staan. Iedereen wilde zo lang mogelijk vliegen. Indrukwekkend om in een hele korte tijd zoveel paramotors hun vlag af te zien werpen en te landen.
Kortom, het vlagvliegen was zeer succesvol.

Traditioneel hebben we 's avonds bij Juffrouw Tok gegeten. Daar gaan zoveel kippen per jaar door, dat we ook daar even bij stil gestaan hebben.

Op de video zie je tweemaal een plaatje van een Dakota en een Paramotor daar links onder. Deze foto is zwaar gephotoshopt. Het origineel is een spiegel met daarop een halve dakota en een halve paramotor. De details zijn fenomenaal mooi. Een stukje vakwerk en ook lastig om te maken. De navigatielichten staan er niet op geschilderd. Dan zou je in de spiegel immers dezelfde details zien. Hoezo oog voor detail.
Het scherm is gemaakt van een stukje echte Dakota met daaroverheen een stukje parachute stof, dat gevonden is op de Ginkelse heide. Niet alleen heel mooi, maar gewoon indrukwekkend.
Een kadootje van Peter Mulder....
Hij had er drie gemaakt! Kijk maar bij de foto´s van Mike Hulsman.



Video: http://vimeo.com/50058410

Veel kijkplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Video vlagvliegen "Market Garden" 22 sept 2012
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012, 14:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 11 Aug 2010, 10:18
Berichten: 132
Woonplaats: Ambt-Delden
Frank, bedankt maar weer voor het zeer mooie verslag,

Wat me opvalt is dat Louis ook vaak te zien is op de ginkelse heide, waar hij gebruik maakt van professionele apparatuur om de herdenking vast te leggen, zo ook in jou film.
Ook in 2011, was hij druk met filmen, dus Louis mogen we een keer meegenieten ;)

Ik kon het in 2012 niet meemaken maar was in 2011 wel van de partij, en zag toen ook de filmploeg van BNN. Vroeg in de ochtend werden er een aantal jongeren gedropt die probeerden iets van de ervaringen die de Soldaten in 1944 beleefden, zelf op te doen.
Hier is een programma van gemaakt dat "De slag om Arnhem" heet.

Ik heb het programma opgezocht, en er komen mooie originele beelden uit 1944 in voor. Maar natuurlijk ook de sprong op de Ginkelse heide, die velen van jullie ook gezien hebben.

De sprong begint op 1:09, misschien dat je jezelf nog terug ziet :shock:

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1250914

Groet,
Roger

_________________




Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: Video vlagvliegen "Market Garden" 22 sept 2012
BerichtGeplaatst: 11 Nov 2012, 20:06 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Hoi Roger,

Wat een fantastische toevoeging.
Ik kan iedereen adviseren om, als je alweer wat ouder bent zoals ik, met je opgroeiende kids deze video te bekijken. In het begin zul je denken, waar gaat dit over. Op het eind is de boodschap helemaal helder.

Ik had er in 2011 nogal moeite mee, dat we zo vroeg aan de grond moesten staan. Er zat toen als ik me goed kan herinneren meer dan een half uur tussen deze sprong en de rest van de dropping. Mij werd verteld, dat de eerste dropping uitgevoerd werd door onervaren springers, die met deze sprong hun brevet zouden halen. Nu blijkt dus dat het een groep jongeren betrof.
Jongeren? Onzin, ze hebben dezelfde leeftijd als de helden van weleer. Bekijk met dat in je achterhoofd de video.

Roger, veel dank voor het doorgeven!

Ennuhh, nog steeds veel vliegplezier gewenst,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.