Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 21:33

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 15 Jul 2014, 22:01 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
We zijn met vier paramotorvliegers in Normandie bij de herdenking van 70 jaar D-Day (1944 - 2014) geweest.
De eerste vier dagen (3-6 juni) was het luchtruim gesloten. Dat gaf ons de kans om diverse lokaties te bezoeken.
Aansluitend hebben we nog vier dagen heerlijk kunnen vliegen.

Hoewel ik eigenlijk nog wilde sleutelen aan de video wilde ik hem jullie toch niet onthouden. De definitieve versie komt dus nog, maar zal nog even op zich laten wachten.
De video is een compilatie van beelden van de diverse lokaties die we bezocht hebben en prachtige beelden van het vliegen over de invasiestranden en meer.
De video duurt ongeveer 20 min.



Als je niets ziet, gebruik dan onderstaande link:
http://vimeo.com/100272450

Veel kijkplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014, 10:09 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Frank,
Wat een mooie film :mrgreen:,je hebt het alleen gemist door jou drukke leven dat ik hem ook al op het forum had geplaatst.
Sorry dat ik je voor was, maar hij was ook zo mooi dat ik het niet kon laten, was dan ook verbaast dat jij hem nog niet geplaatst had.
;) jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014, 13:28 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Pim. Je mag ook een keertje zeggen. dat Frank een giga mooi filmpie
heeft gemaakt ;) :mrgreen: ...

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014, 20:55 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
@Jacques. Geen enkel probleem natuurlijk. Integendeel. Het zou juist jammer zijn als anderen niet mee kunnen genieten van onze geweldige trip.
Ik had niet gezien, dat jij hem al op het forum gezet had.
Het plan was om deze versie nog bij te schaven. Eigenlijk had ik hem relatief wat snel in elkaar gezet. Aangezien ik de komende tijd te druk zou zijn met vanalles zou ik er nog niet aan toekomen. Vandaar mijn publicatie, toevallig op een ander gedeelte van het forum. Anders had ik natuurlijk al gezien.

@Pim en Bert. Pim en ik verschilden in het begin van mening over de aanpak. We hebben pittige discussies gehad. Ik kreeg ook reacties van anderen. We hebben in de afgelopen maanden (jaren) veel contact gehouden. Na vele emails en gesprekken zijn we steeds meer naar elkaar toegegroeid. Pim begrijpt als geen ander de bedreigingen, die op ons af kwamen en nog kunnen komen. Over dit laatste hebben we voortdurend intensief contact.
Pim zoekt heel veel uit en houdt mij zeer goed op de hoogte. Met dit voorwerk kan ik straks in het najaar samen met de KNVvL weer goed aan de slag.
Pim is dus voor ons allemaal, maar ook in individuele gevallen zeer actief, intensief en positief bezig.
In zo'n relatie steek je elkaar geen veren in het bekende kleine gaatje.
Bert, jij kon hier niet van op de hoogte zijn. Nu weet je hoe de relatie zich heeft ontwikkeld. Er gebeurt veel op de achtergrond. Dat willen we graag zo houden zodat de rest zich geen zorgen hoeft te maken en kan genieten van onze prachtige luchtsport.

Veel beterschap gewenst aan onze onfortuinlijke vlieger,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 17 Jul 2014, 21:30 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:41
Berichten: 1232
Pim. Misschien krijg jij de volgende keer een terechte compliment van mij :mrgreen: ...

_________________
Afbeelding
"Vriesairteam"


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 07 Okt 2014, 15:21 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Veteraan Sgt Thomas MacDonnell uit de video

Soms blijft een ervaring je achtervolgen.
En dat heb ik met ons bezoek aan Normandie, afgelopen juni.
Jullie hebben de video, die ik gemaakt heb kunnen zien en in die film zie en hoor je Sgt. Thomas MacDonnell uitleg geven over hoe hij een periscoop van de Duitsers kapot geschoten heeft. Hij is met een zgn. Halftrack aan land gekomen en had de functie van machinegeweerschutter. Toen de munitie op was ging hij met een gewoon geweer verder. Al

Ik ben verder gaan zoeken en heb hem gevonden via internet. Nog niet direct, maar inmiddels wel zijn schoondochter via Facebook aangeschreven. Hopelijk lukt het om verder contact te krijgen.

Thomas MacDonnell is nu (2014) 91 jaar oud.
Tijdens de oorlog had hij er op een gegeven moment genoeg van en vertelde zijn commandant, dat hij voldoende mensen gedood had. Hij wilde terug naar de VS en daar zijn studie Medicijnen af maken.
Dat is gebeurd en in 1950 is hij afgestudeerd.
In zijn periode als dokter heeft hij een kleine 5000 geboortes meegemaakt. Dat is op zich al bijzonder.
Bij de 50e herdenking "moest" hij terug. En ook nu (juni 2014) wilde hij terug naar de plaats waar hij aan land is gegaan in Normandie. Daar hebben we hem ontmoet, de handen geschud en gesproken.

om een stukje over hem te lezen en een video te zien. Het is wel in de Engelsche taal en het betreft een drukke pagina van een Amerikaanse nieuwssite.

"Opdat wij nooit vergeten"

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: D-Day 1944 - 2014 (vier PM vliegers)
BerichtGeplaatst: 08 Okt 2014, 08:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:08
Berichten: 286
Woonplaats: Waddinxveen
Frank,

Geweldig dat je familie hebt getraceerd van deze D-Day veteraan.
Over het algemeen delen ze graag informatie over hun familieleden die vochten tijdens WO2. Het is helemaal mooi als de persoon in kwestie nog leeft. Ik zelf heb contact met diverse nabestaanden van Amerikaanse soldaten van wie wij het graf en de naam hebben geadopteerd. Er zitten soms hartverwarmende verhalen tussen waarbij de tranen in je ogen springen. Ook de dankbaarheid dat iemand voor het graf van hun dierbare zorg draagt en af en toe eens de moeite neemt om bij het graf langs te gaan maakt veel los bij die mensen. Voor hen is het moeilijk om even vanuit Amerika naar Margraten te komen. Ik hoop dat je het zelfde gaat ervaren als het contact met de familie MacDonnell op gang komt. Hou me / ons op de hoogte.

Groeten,
Peter

_________________
Once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 7 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.