Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 10:28

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: vraagje
BerichtGeplaatst: 01 Feb 2011, 19:56 
Beste vliegers,

Ben zelf van Belgie en als je hier een brevet paramotor gaat halen is dat eigenlijk niets waard als je verder dan belgie gaat natuurlijk.Nu is mijn vraag het volgende ik zelf merk dat zeer veel belgen hun brevet gaan halen in Frankrijk en niet in Nederland wat is het verschil van bijde landen inzaken wetgeving en normen . Als ik deze vraag stel in belgie dan is hun antwoord dat het verschil veel is en daar stopt het. Welke verschillen daar heb ik momenteel het raden naar. Mits ik toch ook graag in het buitenland zou willen vliegen zonder problemen is het toch zeer belangrijk dat ik een brevet heb en waar ik deze het beste kan behalen.

Alvast bedankt

Serge


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 02 Feb 2011, 09:45 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Serge,

Het PGL (Powered Glider Licence) brevet is een nationaal brevet, dat afgegeven wordt door de KNVvL (Koninklijke Nederlandse Vereniging voor de Luchtvaart). Het is dus puur een Nederlandse aangelegenheid.
We mogen als Nederlanders met het Nederlandse brevet in het buitenland vliegen als de lokale autoriteiten dat toestaan (als mijn kennis daarover juist is!).

Voor deze tak van luchtvaart is er (zover ik weet) in internationaal (Europees) verband niets geregeld.
Nog sterker, in bepaalde landen hoef je niet eens een brevet te hebben. zoals het Verenigd Koninkrijk. Je moet daar wel aan kunnen tonen, dat je professioneel opgeleid bent.

Voor de wat grotere luchtvaart (Cessna's e.d.) moet je een PPL (Private Pilot License) halen. Een Amerikaan mag in Nederland met zijn Amerikaanse PPL in Nederland een kistje huren, een Nederlander met een Amerikaanse PPL niet. Hij/zij zal dus een Nederlands PPL brevet nodig hebben.

Ik heb overigens geen idee wat de verschillen tussen Frankrijk en Nederland zijn. Naar mijn idee is het het slimste om als Belg een Belgisch brevet te halen. Bij de theorie leer je dan ook over de Belgische vliegregels.

Frappant trouwens, dat vliegscholen in Nederland soms uitwijken naar Frankrijk. De achtergrondreden is tweeledig: betere vliegcondities (weer) en de daadwerkelijke trainingsmogelijkheden. Een aantal scholen heeft problemen om in Nederland vlieglocaties voor opleidingen geregeld te krijgen.

Succes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 03 Feb 2011, 14:01 
Hoi Frank,

Wel wat je zegt klopt zeker als je een brevet haalt bv in Nederland of ergens anders en je gaat vliegen in het buitenland dan val je aan de wetgeving van dat land waar je vliegt.Het probleem met Belgie is dat het brevet niet erkend is europees laat staan internationaal en dus ook niet aanvaard word in het buitenland. Het goede voorbeeld is dat er speciale uitzonderingen moeten gemaakt worden voor hen zodat ze toch mogen vliegen op groote evenementen en dat is wat ik net niet wil.Ik zou gewoon graag vliegen waar ik wil en wanneer ik wil mits het is toegestaan natuurlijk. Vandaar ik overweeg het in Frankrijk of Nederland te halen allen bij jullie is dit voor mij gemakkelijker ivm de taal.Daarom deze vraag wat het verschil is maar blijkbaar is het toch niet zo eenvoudig. Trouwens is het mogelijk dat ik als belg mijn brevet gaat halen in Nederland.

Serge


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 06 Feb 2011, 15:08 
Hoi Pim,

Wel op de eerste twee antwoorden ja en het derde niet echt. Het onderste gedeelte versta ik niet echt het enigste is dat je precies niet echt happy bent.Komt dat omdat ik als belg bij jullie in nederland misshien mijn brevet ga halen of komt het omdat je iets tegen de belgen hebt.Het enige wat ik wil is een degelijke opleiding die gewoon erkend word internationaal. En dit mijn beste is niet het geval bij ons in belgie.Blijkbaar is het zeer moeilijk om hier degelijke info voor te vinden.

Groeten Serge


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 10:59 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
[quote]Bij mij in de straat staat 2 huizen verderop een huis te koop. Zou zo zeggen, doe een bod. En kom hier wonen. Dan rijden we samen naar [/quote]

ben je niet goed wijs.
ik wild juist in Belgiƫ gaan wonen .het land met al die vlieg mogelijkheden.

gr Oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 14:20 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Om een of andere reden werkt de ,, quote functie ,, niet goed in het gastengedeelte. Ben er nog niet achter waarom dit zo is. :)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 07 Feb 2011, 19:47 
Pim, Bedankt voor je antwoord en ik zal eerst daags is naar KNVvL bellen en dan hoor ik het wel.Het is niet echt de bedoeilng om een gelijkstelling te halen enkel in regel te zijn zodat niemand mij kan pesten omdat ik niet in regel ben.Bij wie kan ik het best terecht voor ten eerste theorie en nadien de praktijk. Zelf woon ik in de regio van Turnhout want ik zelf heb niet echt weet van een nederlandse instructeur die in Belgie actief is.Als het moest kunnen hier is plek genoeg om te vliegen en trouwens is het hier ook zeer mooi. Over Jacques Bechthold heb ik nog nooit gehoord en gek zijn doet trouwens niet echt zeer het zijn enkel de kuren.

Bedankt

Serge


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: vraagje
BerichtGeplaatst: 08 Feb 2011, 18:22 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
Hoi Serge,

Stuur mij maar even een email met je gegevens, dan neem in contact met je op.

Ik werk samen met Jacq en wij vliegen wel meer in Belgie.

Groetjes Eric
paramoteur.nl@gmail.com

_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.