Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 27 Apr 2024, 11:36

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: zaterdag inpakken, wegrijden, uitpakken en vliegen?
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011, 01:56 
Hallo

ik ben 1 van de velen die dromen over deze vrijheid (lees: paramotor) en heb half youtube kwijlend bekeken wat betreft natuurschoon bewonderen vanuit de lucht met een paramotor.

nu heb ik velen vragen en laat ik maar met de eerste beginnen.

Als ik alles (opleiding )afgerond heb en alles bezit kan ik dan zomaar op zaterdag mijn paramotor inpakken en ergens op een grasveld buiten de stad opstijgen en rondvliegen?

Ik weet dan natuurlijk waar je wel en niet mag vliegen aangezien ik dan alles afgerond qua opleiding enzo.

Is het echt zo easy als ik denk? Of moet je elke keer toestemming vragen om gebruik te maken van het luchtruim?

Of kan ik bijvoorbeeld spontaan op een zaterdag mijn spullen inpakken en naar limburg rijden om daar 2 uurtjes,vanuit de lucht, genieten van het heuvellandschap?


Als dit mogelijk is dan benijd ik jullie echt erg, jullie hebben dan letterlijk vogelvrije vrijheid!!

Ik droom hier al een jaar of 8 over maarja het is regeltjes-nederland dus ben benieuwd wat jullie antwoorden op mijn vraag.

alvast bedankt ;)


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: zaterdag inpakken, wegrijden, uitpakken en vliegen?
BerichtGeplaatst: 25 Feb 2011, 22:02 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Ja,als het zo makkelijk was :mrgreen: dan ken ik er nog wel een paar :lol:
We zijn ooit in de jaren 90 ilegaal begonnen en dat ging eigenlijk beter als nu.
Nu zijn we zogenaamd Legaal maar niet voor idereen valt het me een veldje te krijgen.
Voorbeeld; Het wegnet is vrij om te begaan zo ook het luchtruim,alleen wil je het legale luchtruim inkomen
dan moet je dat met de provincie regelen om die stomme 150 meter te overbrugenom in het legale luchtruim te komen..Er zijn twee mogenlijkheden (tug)hiermee mag je twalef starts(dagen)per jaar gebruik van maken,of een luchhavenregeling(denk nu niet gelijk aan startbanen en baanvrelichting)zoals de nitwitten denken als ze jou onwerpbesluit in de krant lezen :mrgreen: :lol:
Alle tuinkabauter en geitewolle-sokken komen in rep en roer om het jou onmogenlijk te maken.
Argumenten als; :mrgreen: ...mijn hond kan niet meer plassen als jij gaat vliegen,staat al zwart op wit,of
mijn koek duft het deurtjevan de klok niet meer te openenals jij gaat vliegen is ook een leuke,enz...enz.
Dus als je niet van veel weerstand houd dan kun je beter lekker gaan fietsen,dit kost je minder ergenis.
Maar je kunt ook geen slapende honden wakker gaan maken door gewoon weer lekker ilegaal te gaan vliegen naar je opleiding.
Nou sterkte met overwegen :?
groet,jacques http://www.omroepgelderland.nl/web/Prog ... VRIJER.htm

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.