Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 23:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 09 Mrt 2011, 12:49 
Goeden dag .
Ik volg dit al een tijdje met verbazing dat jullie niet door hebben dat als je negatief doet negatief tereug krijgt.
Als jullie nou eens een charme offensief zouden starten zouden jullie veel meer kunnen berijken dan het tot nu tetoongestelde gedrag,
Als meerdere maalen een afwijzijng krijgt voor een aanvraag van een start veldje zou er toch een belletje moeten rinkelen.
Maak eens wat foto,s van de omgeefing waar je vliegt en stuur het naar de mensen waar je overheen vliegt.
dan staan ze volgende keer vriendelijk te zwaaien.
En zo zijn er nog talloze mogelijkheden die zouden bijdraagen een positieffe indruk achter te laten.


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2011, 17:06 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Beste gast,
Je zou zelf ook wat positiever over, als je zou afsluiten met een naam, zodat we weten met wie we te doen
hebben.
Vanaf '98 tot 2004 was er zeg maar een afschietvergunning voor ons paramotorvliegers :mrgreen:
Het is al jaren vechten tegen de bierkaai,er wordt door allerlei tuinkabouters over ons beslist :( zonder
dat er maar ook één echt kennis van zaken heeft of ooit een Demo heeft bijgewoond.
Wij worden beledigd als zijnde, vliegende grasmaaiers of vliegende kettingzagen,enz.
Degene die over ons lot beslissen laten zich voorlichten door nitwitten die zijn de gang tegen komen
en vervolgens gaan ze ons niet bruikbare wetjes en regeltjes voorschrijven.

In '98 tot 2004 was het allemaal beter,toen kon je gewoon bluffen dat het allemaal gewoon mocht
als je een brevet of een oude krant had, men slikte dat gewoon en ze lieten je gewoon met rust.
Nu weet elke klager de weg om het gras voor je voeten weg te maaien.
En het zijn niet de mensen dicht bij het veld,dat zijn boeren die wel wat beters te doen hebben
dan klagen, nee het zijn mensen op minstens 1km afstand die eigenlijk zelf niet lekker in hun vel zitten
en niet op zoek zijn naar vrienden maar er liever meerdere vijanden op na houden.

Sportieve groet, Jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2011, 20:34 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
@gast




GA EEN LEVEN ZOEKEN DAN ONS LASTIG TE VALLE JA!! :twisted:





VOLGENS MIJ HOOR JE OOK BIJ DE KLAGERS :evil:

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2011, 22:25 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Remcoair,
Onze gast is zeker geen klager,dat doorzie je helaas niet.
Gast,
Oké voor nabij omwonende kun je foto 's maken (wordt ook veel gedaan door ons) maar na een km
moet je daar toch wel eens mee mogen stoppen,dan zit je al op de wettelijke voorgeschreven 150m.
Neem van mij aan met klagers is het slecht kersen plukken.
Laten we met ze allen Soesterberg weer veroveren,dan hebben we een prachtig veld.

Gr, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 11 Mrt 2011, 22:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 19:02
Berichten: 197
ok jaq.
ik snap jou ;)

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=RkOxaQWCBhg
remco in action


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2011, 06:50 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Gast,

Het is inderdaad zo, dat we onze sport meer zouden moeten "verkopen".
We worden regelmatig gevraagd bij evenementen. Snorvliegen ziet er erg leuk uit en wordt door verreweg de meeste mensen als zeer positief ervaren.
We zijn zelfs aanwezig bij de jaarlijkse herdenking van operatie Market Garden (slag om de brug bij Arnhem) op de Ginkelse Heide. Met veel respect vliegen we dan met de vlaggen van de landen, die meegedaan hebben tijdens deze luchtlandingen in september 1944.
Mensen vinden het prachtig om vlieggekken met een motortje op hun rug en een scherm boven zich het luchtruim in te zien gaan. Vanwege de lage snelheid en de lage geluidsemissie komt snorvliegen bijna lieflijk over.

De KNVvL heeft een prachtige brochure gemaakt, waarin alle luchtsporten breed uitgemeten worden.
Hiermee worden de luchtsporten, waaronder snorvliegen breder bekend gemaakt. En het werkt.
Onlangs is er een mooie video door RTV Gelderland opgenomen, waarin presentator Harm Edens samen met Jacques Bechthold (instructeur/examinator/importeur en één van 's lands eerste snorvliegers) laat zien wat snorvliegen echt inhoudt. Niet meer, niet minder. Vermoedelijk staat Harm nu als cursist op de wachtlijst bij Jacques.

De negatieve teneur waar je het over hebt komt voort uit het feit, dat in de ontwikkeling van onze sport na drie stappen voorwaarts gegaan te zijn soms twee of zelfs vier stappen teruggeworpen worden. En waarom? Het is gissen.
Een enkele klager komt in de publiciteit en wordt gehoord.

Een gemeenteraadslid lukt het om met pure onwaarheden een motie door de gemeenteraad te krijgen. De ophef zorgt ervoor, dat er meer dan 150 zienswijzen ingediend worden tegen de aanvraag van een vlieglocatie.
Een gedeputeerde van de provincie Gelderland spreekt openlijk zijn verbazing uit, dat er zo veel zienswijzen ingediend zijn tegen een locatie waar de afgelopen 1 tot 2 jaar niet of nauwelijks gevlogen is. Hij weet beter. Maar helaas is het kwaad al geschied.

Wat is het probleem. Wil jij de "Luchthaven Schiphol" in je achtertuin?
Wil jij de "Luchthaven Moorman" in je achtertuin. In de naam zit alleen het verschil tussen "Schiphol" en "Moorman". De perceptie is, dat het om dezelfde soort luchthaven gaat.
Inmiddels zijn er al rechtszaken geweest en komen er nog.

We zijn nog steeds intensief in overleg met de overheid (de provincies, V&W (heet nu I&M) en IVW).
Dit kost veel tijd en nog meer energie. Er is bij de provincies verdeeldheid. De provincies hebben het beleid over de luchtvaart in handen gekregen. Er zijn provincies, die echt samen met ons tot goede oplossingen willen komen. Er zijn echter ook provincies, die weigeren mee te werken aan een luchthavenregeling.

Ik zal je om meerdere redenen de inhoudelijke details van de diverse overlegrondes besparen.
Wat ik je wel mee wil geven is, dat een jaar gelden (eind maart 2010) een motie in de Tweede Kamer aangenomen is, waarin gevraagd wordt om een fatsoenlijke, werkbare regeling. Voor drie van de vier in de motie genoemde luchtsporten is er invulling gegeven aan de motie. Met fatsoenlijk overleg proberen we tot een goede oplossing te komen. Lukt dat niet, dan rest ons slechts één optie. Terug naar de politiek.

We hebben inmiddels vergaande voorstellen ingediend, waar we als paramotorwereld mee uit de voeten kunnen.
Daar is inhoudelijk niet of nauwelijks op gereageerd.
Voor vliegscholen, die geen vaste locatie als Middenmeer of Drachten hebben wordt het vrijwel onmogelijk gemaakt om cursisten goed en veilig op te leiden. Samen met een maatje vliegen wordt uiterst lastig. Op een TUG veld mag je 12 dagen per jaar 2 starts en 2 landingen per dag maken. Hiermee kun je nauwelijks aan de minimale eisen voldoen om je brevet geldig te houden, laat staan samen met een maatje vliegen.

Ik ben een kleine twee jaar bezig geweest om op de luchthaven Hilversum te mogen vliegen. Zelf een grote restrictie ingebouwd: alleen vliegen als de zweefvliegers geen gebruik maken van het veld. IVW heeft aangegeven, dat we van de groene velden gebruik mogen maken!
Hilversum is, zover ik weet, 54 hectare groot, dus er is 27 hectare voor zweefvliegen. Van die 27 hectare vraag ik een stukje van 70 x 25 meter.
Het bestuur heeft mijn verzoek deze week in stemming gebracht. Eén van de bestuursleden was dusdanig mordicus tegen, dat mijn verzoek het niet gehaald heeft.

Het negatieve sentimentl, waar jij "Gast" over praat heeft dus een achtergrond.
Als we ondanks alles toch blijven vliegen, dan moet het snorvliegen echt een geweldige sport zijn. En dat is het ook, het is verslavend. Op het veld zie je niets meer terug van de negatieve sentimenten. Alleen maar genietende gezichten.

Groetjes,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2011, 09:10 
Mee eens.

Echter, soms zou ik willen dat Nederland een bananenrepubliek was. Waar de 10 bekende leefregels worden nageleefd. En beleidsbepalers op hun daden daadwerkelijk worden afgerekend.


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2011, 21:03 
Offline
Beheerder
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 12:53
Berichten: 4696
Woonplaats: VAASSEN
Ik ben voorstander van weer een nachtwakersstaat. ;)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 20 Mrt 2011, 22:35 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:12
Berichten: 343
Woonplaats: Arum Fryslân
Afbeelding

kijk omhoog en......

grrrr
louis

_________________
Afbeelding
http://www.louishagen.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: waarom zo negatief
BerichtGeplaatst: 24 Nov 2011, 08:40 
Juist, wie goed doet goed ontmoet. Ik vind het trouwens heel gezellig op jullie forum, mooie videos....

Ik ga me als belg binnenkort ook lid maken van het forum.

Ik woon in de buurt van maastricht, vlak over de grens.

Wees optimist, we zijn gezond en hebben de mooiste hobby van heel de wereld ( voor mij toch )

Groetjes,

Joris vanvinckenroye


Naar boven
  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.