Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Apr 2024, 23:14

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2012, 13:24 
Waar is de informatie van http://www.snorvliegen.net heen gevlogen?


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 01 Mei 2012, 19:19 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:13
Berichten: 159
ik heb dit ook al eens gevraad kennelijk weet niemand dit

groet joost

_________________
Afbeelding PAP dealer


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2012, 21:25 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 13 Jul 2009, 10:34
Berichten: 61
Woonplaats: Boxmeer
Ik denk dat alle informatie nog gewoon aanwezig is. Alleen de start pagina is door iemand ( per ongeluk?) om zeep geholpen. Kijk maar eens op de volgende pagina's:

http://www.snorvliegen.net/Downloads.htm
http://www.snorvliegen.net/Opleiding.htm

Vaak is de index.htm pagina een homepage maar bij snorvliegen verwijst deze pagina nu naar het aanmeldingsformulier voor het theorie examen. Kijk maar:
http://www.snorvliegen.net/index.htm

Ik kan niet zo snel zien wie de website beheert maar een mailtje naar
examens@snorvliegen.net zou dat duidelijk kunnen maken? Ik stuur deze posting wel naar dat adres.

_________________
René
http://www.rvandenbroek.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 05 Mei 2012, 21:41 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:19
Berichten: 73
De website is eigendom van Martijn van Voorst, dus niet van de KNVvL.

Hij wordt op dit moment alleen gebruikt voor het examen formulier, maar onderliggende info is via google nog wel te vinden maar wordt niet meer bijgehouden.

Het is de bedoeling dat we ooit bij of via de knvvl een eigen site of een aantal pagina's krijgen, maar dat gaat niet zo vlot ;)

Groetjes Eric

_________________
Eric Wierenga

Dealer van:
Flyproducts paramotors
Fresh Breeze paramotors
Ozone Paramotor gliders
Flanders paramotortrikes
Micro Avionics headsets

http://www.poweredparagliding.nl
http://www.FlandersParamotorTrikes.nl


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 11 Jun 2012, 15:37 
Hmmm, wazig dus. Ik weet dat het tegenwoordig simpel is om websites te maken, via templates. Bijvoorbeeld bij Weebly.com, als iemand nu duidelijkheid wil over de gang van zaken wat betreft papierwerk/eisen voor het paramotorvliegen enz. dan vangt ie bot.
Zou dat verklaren waarom ik wel eens pentjes over zie komen zonder cijfers en lettertjes in hun scherm...?


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012, 06:55 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Hans,

De afwezigheid van een centrale website met snorvlieggegevens kan nooit een reden zijn om met een illegale kit te vliegen. Als er problemen zijn met het papierwerk, dan moet de importeur je kunnen helpen.

Het is, zoals Eric al aangaf in deze thread, de bedoeling, dat er een snorvliegsite binnen de in ontwikkeling zijnde vernieuwde website van de KNVvL gaat komen.
En Eric had in zijn bericht een tweede keer het gelijk aan zijn kant: het duurt lang.
Onlangs heb ik nog contact hierover gehad met degene die het project trekt bij de KNVvL.

Ik heb overwogen om een eigen site hiervoor te gaan gebruiken. Om in de toekomst niet dezelfde problemen te krijgen als bij www.snorvliegen.net is in principe besloten de site binnen de site van de KNVvL onder te brengen.

Groetjes en veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012, 10:34 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
Zal ik er dan ook maar eens op reageren.

Reeds jaren geleden 2006 of 2007 heb ik de KNVvL gevraagd of de site snorvliegen.net als officiele KNVvL site kon gaan gelden. Ik had het destijds zelf geinitieerd, maar de KNVvL gaf liever aan dat dit onder de hoed van de KNVvL moest komen.
Dit zou dan onder de kop van gemotoriseerd vliegen komen, maar een ieder die info opzoekt over snorviegen en dan doorgelinkd wordt naar gemotoriseerd vliegen, krijgt de indruk dat het met grotere luchtvaart te maken heeft. Op de vraag of we dan op de site van de KNVvL een eigen gedeelte konden krijgen werd negatief geantwoord.

Snorvliegen.Net bleef sinds die tijd dus onafhankelijk van de KNVvL, want er werd geen bijdrage geleverd vanuit de KNVvL.

Om de info up to date te houden was ik afhankelijk van de info die ik van IVW kreeg. In het begin kreeg ik die steeds aangeleverd, later moest ik zelf zoeken of ze wellicht iets veranderd hadden. IVW verwees alle nieuwe snorvliegers naar mijn site, want dat scheelde erg veel werk voor hen.

He besluit om de site niet meer te updaten en alleen het inschijfformulier voor examens beschikbaar te stellen, kwam nadat IVW mij sommeerde dat de informatie van IVW niet meer beschikbaar mocht stellen en indien ik dit toch deed dat ik daarvan de concequenties moest ondervinden. Lees: er werd een zaak aangspannen.

Iets dat begint uit hobby en waar je maar al te graag tijd en energie in steekt, dat later uitgroeit tot frustratie kan nooit goed zijn. Tuurlijk is het makkelijk om een website te maken en infomatie vrij te geven, maar indien je tegengewerkt wordt door zowel KNVvL alsmede IVW, twee partijen die nota bene beide veelvuldig gebruik maakten van de site, dan is het tijd om de stekker uit de site te halen.

Wellicht wil een ander het stokje overnemen, want schreeuwen vanaf de zijlijn is makkelijk, maar er zijn er maar weinigen die actief hun steentje bijdragen.
Ik ben blij dat Frank het stokje van mij heeft overgenomen, want na 7 jaar overleggen met de overheid was het voor mij genoeg.

Ik vlieg nu lekker onbezorgd vanaf mijn eigen permanente veldje met onbeperkte bewegingen en de tijd is nu aan anderen om de kar te trekken.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 13 Jun 2012, 11:08 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
En Martijn,
Je bent er na die 7 jaar niet beter uit gaan zien :lol: :mrgreen:
Frank heeft het gelukkig overgenomen :D maar hoe lang houd hij het nog vol.
Gelukkig heeft hij nu ondekt dat we met de provinties niet verder komen,en is
hij nu terug naar de politiek.
Het blijft toch van de zotte,dat we maar 12 keer per jaar op een veldje zouden mogen vliegen,gelukkig
kunnen we allemaal niet tellen.
Als je met je motorfiets,auto,boot,gaat rijden,dan hoef je je toch ook niet 48 uur van te voren te melden.
En met die voertuig loop je meer gevaar op letsel als met onze vliegers........en OOK aan derden! :x

GTR, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2012, 08:39 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 27 Okt 2009, 19:12
Berichten: 4
XXX schreef:
Bedoel je zoiets als dit


Pim, goed gevonden. Was niet moeilijk hè? Wereld is klein.

Frank, goed bezig, soms lees ik wat.

Over een week weer 2 weken vliegen, motorloos. Annecy, Greifenburg of Lijak. Ligt aan het weer. Daarna ga ik wat "orde op zaken stellen"...

gr. Hans

_________________
PH-8U2, Hans Stegers, Pap-Top80, Swing Mistral4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: snorvliegen.net
BerichtGeplaatst: 15 Jun 2012, 17:32 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 27 Okt 2009, 19:12
Berichten: 4
Hoi Pim,

Helder, geen probleem. Nieuwe pc, was bij aanmaak van dit topic inlog kwijt.
Waarom je mijn schattige hobbyfilmpjes nu allemaal plaatst is mij niet helemaal duidelijk, heb er trouwens nog meer, maar goed. Ben idd nog bezig met paperwork, en heb bij Sydance aangeklopt. Op dit moment staat de paramotor stil, iets buiten Nederland is het overal erg goed vrij-vliegweer, heeft toch mijn voorkeur, reverse pakzak van 15kg op rug, berg op lopen en vliegen maar.
Ik heb een eigen zaak, een goede trouwens. Elke dag ontvang ik leuke klanten in mijn werkplaats, elke keer leuke reacties over paragliden als ze mijn materiaal zien liggen en als ze fraaie foto's zien, heb daadwerkelijk al verschillende mensen warm gemaakt voor deze hobby. Maar elke keer krijg ik een opmerking in de geest van: "Heej, was jij dat, die zo laag over Oisterwijk vloog gisteren?", "nee" antwoord ik vaak en wat ik vaker hoor: "oh ja da's leuk zo vliegen, dat doet mijn kennis ook in z'n achtertuin, doet ie gewoon op eigen houtje". . Zo ken ik nog meerdere voorvallen. Ik ken die mensen niet. Maar geïteresseerden wil ik dan verwijzen naar informatie sites, zo doende kwam ik de lege site van snorvliegen.net tegen. Heel veel heb ik er al naar Paho gestuurd.
met vriendelijke groet, Hans Stegers, Goirle.

_________________
PH-8U2, Hans Stegers, Pap-Top80, Swing Mistral4


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.