Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 09:51

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Titel: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 12 Dec 2012, 21:44 
Beste paramotor vliegers,

Ik ben woonachtig in Oss, 22 jaar oud en altijd al geinterreseerd geweest in de vliegsport.
En nu heb ik al meerdere malen in de buurt van Oss paramotoristen zien vliegen.
Toen ben ik dit maar een op gaan zoeken, en nu ben ik bij jullie uitgekomen.

Ik heb Google afgespeurd naar goede duidelijke informatie.
Helaas vind ik dit lastig te vinden, ik zie van alles...
Ik zie aanbod in vliegscholen, maar heb nog geen school gevonden waarbij ik het gevoel heb dat ik daar wil gaan lessen. Mijn vraag dus eigenlijk, wie weet hoe ik op de beste manier deze sportwereld in kan komen? K ben een student dus elke cent telt uiteraard. Maaarr ik ben ook gemotiveerd en kan niet wachten te beginnen.

Het plan:
Mijn budget ongeveer voor brevet alleen: €1500-2000.
Tijdens het lessen/halen van dit brevet verder sparen om (liefste 2e hands inverband met prijs) paramotor set kopen. Budget:3000-5000

Als ik helemaal fout zit met mijn idee/plan, hoor ik dit graag. Vind het niet erg gecorrigeerd te worden. Hoor juist heel graag van jullie hoe en wat, zodat ik een duidelijk beeld heb waar ik aan begin.

Jullie zijn mijn helden, living the dream!
Vliegen! Vrij zijn in de lucht, jullie doen wat ik graag zou willen. En dit binnen een fatsoenlijk bedrag, wat mijn droom misschien werkelijkheid kan maken.

Ik hoor graag van jullie.


Met vriendelijke groet,


Tim Boerboom


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2012, 09:22 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Beste Tim,

Welkom in de prachtige wereld van paramotorvliegen.
Allereerst een waarschuwing. Als je eraan begint dan is er geen weg terug! Paramotorvliegen is uiterst verslavend.... ;)

Er zijn op dit moment een aantal paramotorvliegscholen actief in Nederland. Je kunt kiezen voor de geografische positie, maar belangrijker is de klik, die je met een school hebt. Er wordt overigens ook regelmatig in het buitenland gelest. Denk hierbij aan Italie, Spanje en Portugal.

Aangezien de paramotorwereld klein is in Nederland moet je bij een school meer denken aan een of meerdere (hulp) instructeurs, die kleinschalig de opleidingen verzorgen. Dat betekent overigens niet, dat er maar wat gedaan wordt. Integendeel. De opleidingen worden goed verzorgd. Er is een syllabus, etc.
De scholen, die vaak ook importeur van het materiaal zijn, kunnen je goed adviseren op gebied van het materiaal. Koop niet zomaar een kit. Zeker niet in het buitenland. Het zou zo maar kunnen zijn, dat de combinatie motor/scherm niet bij je (gewicht) past of dat de kit in Nederland niet ingeschreven kan worden. Het is dus maatwerk.

Veel informatie in woord en beeld is te vinden op www.paramotorweb.nl
Daar staan ook alle scholen vermeld.

Hopelijk reageert er ook iemand uit de omgeving van Oss op dit bericht.

Succes en alvast veel vliegplezier gewenst!

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2012, 11:21 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Tim,
Jij woont gunstig voor ons vlieg/lesgebied,wij werken namelijk in Druten en omgeving.
Wij verzorgen ook een introductie les,waarbij we met grondoefeningen beginnen,daarna ga je met Eric of mij de lucht in :o
Hier vertellen we je het één en ander en mag je zelf ook een stuk sturen als je wilt.
Je kunt dan ook gelijk kennis maken met de overige leerlingen.
Dan word je verliefd op deze sport :mrgreen: :lol: en is er geen weg meer terug :shock:
Vervolgens kun je dan bij ons de eerst 10 lesen krijgen voor € 1750 met al het Schoolmateriaal.
De tweede helft van je opleiding kost € 600 met schoolmateriaal, heb je bij ons materiaal gekocht dan is dit stuk gratis :shock:
90% heeft voor de 10 uren al eigen materiaal.
Neem gerust eens kontact met ons op.
Je kunt er ook voor kiezen, mee te gaan naar buitenland, in ons geval is dat Italie.
Het voordeel is (bij goed weer), dat je wellicht in één week je brevet kunt halen, hier komen wel de tripkosten nog bij.
Volgens mij is het nu wat helderder.

Groet, jacques


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 13 Dec 2012, 14:44 
Alvast bedankt voor jullie snelle reacties,

Nu nog mijn vraag:
Hoeveel lessen heeft de gemiddelde student nodig? En wat zijn ongeveer dan de kosten van het materiaal (als je het koopt).

Groetjes tim


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 11:25 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
En mag ik vragen waarom op jullie site 1400 wordt gevraagd voor de eerste 10 uur 2e 10 uur 995... is nogal een verschil???


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 12:31 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Hoi Tim,
Het klopt dat het heel lang geleden is dat mijn site is geupdate,degene die dat voor mij deed kan het helaas niet meer doen.
Maar begin komend jaar beloof ik je dat dit gaat gebeuren.
De prijzen zijn gestegen en de aanmeldingen ook,de kosten zijn ook meer geworden,we gebruiken veel brandstof om op velden te komen.
Een snelle rekensom zegt mij dat ik voor € 100000,- aan spullen heb staan :( :shock: ...dus MOET er iets verdiend worden.
Frapant is dat ik maandelijks meerdere aanmeldingen krijg,in de zomer wekelijks twee, :mrgreen: de hoop was ook een beetje dat het
wat minder zou worden met die oude Site :o maar het bleef maar komen, maar GELUKKIG zijn we met drie man Ik/Eric/Mike en een vierde zoeken we nog :mrgreen:
Gelukkig hebben we veel kunnen verwerken,ik verwacht dat het komende jaar ook weer een gekkenhuis wordt want er gaat wellicht iets
verrassents gebeuren waardoor we onbeperkt kunnen starten en landen :mrgreen: het project is nog even geheim :shock: ;)
Er staat nu net een komplete set te koop en bespaar je € 3500,- daar komt dan nog € 1000 opleiding bij.
Hoeveel lessen heb je nodig?........We moet 20 uren maken,maar sommige redden het in één a twee lessen zelfstandig te vliegen (dan wel met trike).

sportieve groet,jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 13:21 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
Oké,... denk dat je de set die jij te koop hebt voor 5000 euro bedoelt? En dan 1000 euro voor lessen???...


Probleem, mijn "plan" was beginnen met lessen en door sparen voor set. Aangezien ik voor een eigen set nog te kort kom (betreffende korte termijn dan)

Toch moet ik zeggen dat ik nu al 3 verschillende les prijzen heb :p uiteraard goed bedoeld van u. En stel ik zeer op prijs. Maar schept nu ook wel wat onduidelijkheid bij mij.

Ik zal er over nadenken en uiteraard ook verder informeren, aangezien je nooit genoeg kunt weten ;)
maar zoiezo alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,


Tim Boerboom


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 19:02 
[quote="
Toch moet ik zeggen dat ik nu al 3 verschillende les prijzen heb :p uiteraard goed bedoeld van u. En stel ik zeer op prijs. Maar schept nu ook wel wat onduidelijkheid bij mij.

Hoi Tim,

ER zijn nog meer Scholen!
Soms kun je beter een uurtje langer rijden,zodat je er wel een goed gevoel aan over houd.


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 20:17 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:36
Berichten: 549
Woonplaats: Oosterbeek
Oké Tim,
Voor de duidelijkheid,voor jou en de anderen.
Mogenlijkheid 1 :? je wordt verliefd koopt gelijk een set bij ons :D hier ga je mee lessen vanaf het begin,opleiding is dan van A tot Z
en kost dan € 1000,-kocht je een set bij derden dan betaal je weer € 1750.-

Mogenlijkheid 2 ;) Je lest met Schoolmateriaal tot je solo 10 uur, kost € 1750.-,je koop een set bij ons en je laatst 10 uur zijn gratis.

Mogenlijk 3 :shock: je doet je eerst 10 uur met school materiaal tot solo voor € 1750,-,vervolgens doe je ook de rest met schoolmateriaal(10uur)
dit kost dan nog eens € 600,-Je koop je vliegspullen bij ons of bij een ander :o of op marktplaats :mrgreen:
Vervolgens kun je ook niets kopen en ga je een andere sport doen,......hebben we nog niet meegemaakt.

Nou nu was ik toch en open boek :idea:

Sportieve groet, jacques

_________________
Afbeelding

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090



Skype Me™! Afbeelding



Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 20:41 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
Dankjewel Jacques,

Hier heb ik een hoop aan ;)
Moet nog wel de financiën verder regelen. Maar uiteindelijk ben ik wel van plan om deze vliegsport uit te gaan oefenen! :)

A-z houd dat dan in tot brevet, of als je 20 vlieg uur hebt had en bij wijze van nog niet slaagt pech gehad en weer €....? Offf... (kan het maar beter allemaal duidelijk voor mezelf hebben als tegen verrassingen aanlopen ;)

Zoiezo al erg bedankt voor deze informatie, stel ik zeer op prijs.

Mvg,

Tim
Jacques schreef:
Oké Tim,
Voor de duidelijkheid,voor jou en de anderen.
Mogenlijkheid 1 :? je wordt verliefd koopt gelijk een set bij ons :D hier ga je mee lessen vanaf het begin,opleiding is dan van A tot Z
en kost dan € 1000,-kocht je een set bij derden dan betaal je weer € 1750.-

Mogenlijkheid 2 ;) Je lest met Schoolmateriaal tot je solo 10 uur, kost € 1750.-,je koop een set bij ons en je laatst 10 uur zijn gratis.

Mogenlijk 3 :shock: je doet je eerst 10 uur met school materiaal tot solo voor € 1750,-,vervolgens doe je ook de rest met schoolmateriaal(10uur)
dit kost dan nog eens € 600,-Je koop je vliegspullen bij ons of bij een ander :o of op marktplaats :mrgreen:
Vervolgens kun je ook niets kopen en ga je een andere sport doen,......hebben we nog niet meegemaakt.

Nou nu was ik toch en open boek :idea:

Sportieve groet, jacques


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.