Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 16:24

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 14 Dec 2012, 22:14 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Zooo, zijn de prijzen tegenwoordig zo hoog???
Wat Frank al aangaf, ga eens buurten bij diverse opleidingen en laat je niet gek maken door alle beloftes en "in pricipe" beloftes...ik noem bewust geen namen.
Je kunt in de winter alvast aan je theorie gaan werken, maakt de praktijk een stuk leuker en makkelijker, daarbij kun je na je praktijk meteen je brevet aanvragen (mits geslaagd voor je theorie natuurlijk).
Ik was een half jaartje kwijt voor alles, theorie-boekje en examen is verwaarloosbaar, set kocht ik voor 3200,= +700 voor het scherm ex 300,= her-inschrijving(was verlopen).
Praktijkopleiding was ~900 euro waarbij ik later nog genaaid ben (noem weer geen namen).
Als je in Oss woont heb je een paar optie's qua afstand en soms rijd je voor niks omdat de wind niet wil gaan liggen, dus 300km rijdenx20 lessen is ook een beetje teveel van het goede.
Sommige instructeurs gaan akkoord bij zelf "praktijk-studie".
Het belangrijkste is dat je kan laten zien dat je op verantwoorde wijze kan voorbereiden en vliegen.
Wat Jacques zegt is niet verkeerd, een keer meevliegen om het gevoel te krijgen, heb ik destijds ook bij een instructeur gedaan.
Het kan een hele investering zijn en zonde als je er later achter komt dat het alleen een bevlieging was.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2012, 16:42 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
Dank u,

Ik ben ook nog gewoon goed rond aan het kijken en voor meelf het financieel plaatje op orde te krijgen. Maar wat jij zegt zijn wel goeie punten om nog eens na te leden en dergelijke.

Groetjes
Tim
JW schreef:
Zooo, zijn de prijzen tegenwoordig zo hoog???
Wat Frank al aangaf, ga eens buurten bij diverse opleidingen en laat je niet gek maken door alle beloftes en "in pricipe" beloftes...ik noem bewust geen namen.
Je kunt in de winter alvast aan je theorie gaan werken, maakt de praktijk een stuk leuker en makkelijker, daarbij kun je na je praktijk meteen je brevet aanvragen (mits geslaagd voor je theorie natuurlijk).
Ik was een half jaartje kwijt voor alles, theorie-boekje en examen is verwaarloosbaar, set kocht ik voor 3200,= +700 voor het scherm ex 300,= her-inschrijving(was verlopen).
Praktijkopleiding was ~900 euro waarbij ik later nog genaaid ben (noem weer geen namen).
Als je in Oss woont heb je een paar optie's qua afstand en soms rijd je voor niks omdat de wind niet wil gaan liggen, dus 300km rijdenx20 lessen is ook een beetje teveel van het goede.
Sommige instructeurs gaan akkoord bij zelf "praktijk-studie".
Het belangrijkste is dat je kan laten zien dat je op verantwoorde wijze kan voorbereiden en vliegen.
Wat Jacques zegt is niet verkeerd, een keer meevliegen om het gevoel te krijgen, heb ik destijds ook bij een instructeur gedaan.
Het kan een hele investering zijn en zonde als je er later achter komt dat het alleen een bevlieging was.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 15 Dec 2012, 22:04 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Ik wilde hieraan nog toevoegen dat dit één van de laagdrempeligste vliegsporten is en ik denk de goedkoopste.
Als je verder de balans tussen de tijd die je op de grond bezig bent in verhouding ziet met de gevlogen uren, kom je tot de conclusie dat het nog erg efficient is ook.
Voorbeeld:
Ik heb hiervoor 14 jaar zweefgevlogen, dit kostte mij zo'n 1000 euro per jaar excl reiskosten.
Neem dan de uren die je voor de club maakt en op het veld erbij dan kost je dit de nodige energie.
Grote nadeel is dat wij erg afhankelijk zijn van de wind/het weer, dus soms is het wachten, wachten en nog eens wachten.
Mocht je een grote trike gaan vliegen dan is de aanschaf van een ultralight misschien interessanter, daar deze in verhouding niet zo duur zijn, sneller kunnen vliegen en minder weersafhankelijk zijn. Nadeel is dat je een hele uitgebreide opleiding en theorie moet volgen (Budel) wat het weer minder aantrekkelijk maakt (voor mij dan).
Als je mij een pbtje stuurt zal ik je een link naar een tv programma van afgelopen zomer over mij/ons sturen.
Je mag ook een keer komen kijken als wij starten.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 18 Dec 2012, 17:57 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
Ja, ik probeer met zoveel mogelijk rekening te houden en het goed in te schatten. Nu veel werken en stage, momenteel vrijwel niet uit oud gewoon thuiszuipe met vrienden haha (stukke goedkoper) en sparen sparen sparen om te kunnen doen wat ik wil doen! En dat is vliegen :D

XXX schreef:
Tim,

1- Houd binnen je sommetjes rekening met een krakenpotje. En ga niet marginaal te werk.
2-Vermijd bij het vliegen overbodige risico’s en hoogmoed.

De optelsom van 1) en 2) kan vliegen in andere oorden mogelijk maken. Of een noodzakelijke reparatie aan/vervanging van prop of vleugel.
En weet je je studententijd als paramotorvlieger financieel te overleven, dan wacht jou een mooie toekomst.

Kan me nog heugen dat ik als student in m’n vrije tijd studeerde. Heb in die periode heel wat overlandkilometers en meters bier afgelegd.
Bijbeunbaantjes realiseerden de nodige zweefvliegstarts. Een weekendje rond de bierpomp kostte meer dan ’s zaterdags en ’s zondags vliegen.
Met lotgenoten heb ik op het Binnenhof ooit nog staan demonstreren. Tegen de introductie van het collegegeld.
Heb uit de verslagen van m’n kinderen begrepen dat over de jaren de consumptie ongewijzigd is gebleven. Logisch, want er kan niet meer door die slokdarm naar binnen worden gegoten. Ook hier geldt vol is vol.
Verstand komt met de jaren. Zou er toch nog op de studietoelage verder bezuinigd kunnen worden? ;)


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2012, 14:44 
Offline
Startend poster

Geregistreerd: 13 Dec 2012, 15:30
Berichten: 2
Hahaha, weet je wat dat kost!!!! :p en is momenteel moeilijk om een baan in te krijgen... nee ik pas! :p

XXX schreef:
TimB schreef:
thuiszuipe met vrienden haha (stukke goedkoper) e n sparen sparen sparen om te kunnen doen wat ik wil doen! En dat is vliegen :D

Of een andere opleiding zoeken.
Bijvoorbeeld tot
Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 20 Dec 2012, 22:48 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 14:09
Berichten: 210
Troost je, gezagvoerder heeft weinig meer met vliegen te maken en momenteel zijn er bijna 1000 werkloze afgestuurde vliegers die in NL zeker geen baan zullen gaan vinden, ChinaAirlines is een optie...
Boekje theorie al besteld?


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: hoe en wat, waar te beginnen??
BerichtGeplaatst: 15 Okt 2016, 11:37 
ik wil graag met iemand van jullie mee. Ik ben Julia Olthoff, bel me 06-46305500. Prijzen zijn geen probleem voor mij.


Naar boven
  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.