Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 28 Mrt 2024, 15:43

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Paramotor met/na rugproblemen
BerichtGeplaatst: 25 Jun 2014, 12:30 
Beste Paramotorpiloten,

Ik zal vlug even mijn verleden schetsen, zodat jullie weten van waar ik kom:

Toen ik 17 j was (nu 26) heb ik al eens een dubbele hernia gehad. Een jaar en half hierna terug hetzelfde maar allemaal zonder heel veel problemen. Het tintelen van de benen en dergelijke was er bij, maar kon nog makkelijk wandelen en na een aantal weken rust was ik telkens terug de oude. In maart 2010 ben ik een opleiding gestart voor parachutist. Deze heb ik met succes voltooid maar helaas na een half jaar had ik terug een dubbele hernia (niet skydive-gerelateerd). Deze keer was het wel goed raak. Ik kon zo goed als niet meer wandelen van de pijn, uitstralingen,... Na een serie epidurale inspuitingen, veel rust en oefeningen ben ik terug heel fit. Mijn droom ligt nog steeds bij het parachutespringen, maar weet dat deze sport wel wat extremer voor de rug is (harde openingen, harde landingen,...). Er is nog een leven naast skydiven, dus heb ik besloten om dit niet meer te doen.

Nu mis ik het natuurlijk enorm om mij in het luchtruim te vertoeven en heb ik mijn oog laten vallen op deze sport.

Zijn er nog mensen met dezelfde "aandoening" zoals mij en die nog steeds vliegen?

Ik zie dat er ruggedragen motoren zijn vanaf +/- 20 kg, dit zou volgens mij voor mezelf geen probleem zijn deze te dragen maar ik veronderstel dat dit dan ook de minder krachtige motoren zullen zijn? Hier zal ik waarschijnlijk ook nog het gewicht van brandstof moeten bijrekenen? Ik weeg zelf 80kg.
Ik weet ook dat er trike's bestaan, maar deze lijken mij ENORM duur... En deze lijken mij dan ook minder "sportief" of minder gevoelig aan input voor draaien?

Zijn er hier ook parachutisten die het verschil tussen het scherm van een parachute en die van een paramotor kunnen uitleggen? Zit er veel verschil in het remmen, draaien,... Zijn de landingen makkelijker/zachter dan die van een parachute?

Alvast hartelijk dank!

Groeten,

Arne


Naar boven
  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.