Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 16 Apr 2024, 07:10

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Hoe en waar te beginnen...
BerichtGeplaatst: 12 Sep 2017, 18:03 
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben Willem, 49 jaar en woonachtig in de Betuwe.
Ik woon landelijk, en als ik in mijn achter tuin zit zie ik ze regelmatig overkomen, de paramotorvliegers.
Het fascineert me, prachtig om te zien, en hoe mooi moet het wel niet zijn om zoiets zelf te doen.
Het uitzicht, de stilte, nou ja die motor op je rug zal wel herrie maken, maar het gevoel van vrijheid lijkt me geweldig.
Daarbij is vliegen altijd al een droom van me geweest, maar ach van wie niet.
Hoe mooi zou het zijn als ik vanaf mijn eigen weiland het luchtruim zou kunnen kiezen.......
Nu ben ik al een tijdje aan het googelen, maar heb toch nog wel wat vragen.
Hoe moeilijk is het om je brevet te halen?
Ik lees dat het zo rond de € 1900,- kost. Maar is dat ook realistisch?
Ik bedoel rijscholen sturen je ook op examen naar 20 lessen, maar in de praktijk heb je toch wel 35 lessen nodig.
Wat kost een uitrusting? Red je dat met pak hem beet € 3500,- tweedehands?
Wat zijn nou nog de verder jaarlijkse kosten ? Denk aan verzekering, onderhoud/ keuring motor, onderhoud/ keuring scherm, groene boekje, etc

Ik lees overal dat paramotorvliegen erg veilig is, toch kwam ik tijdens mijn gegoogel deze site tegen :
http://veiligheid.knvvl-schermvliegen.nl/
Bij "toon voorvallen " kwam ik toch een flinke lijst tegen, waar ik wel van schrok.
Nu kom ik wel nergens een paramotor tegen, maar het lijkt mij toch dat er niet heel veel verschil in zit, of sla ik nu de plank volledig mis?

In afwachting van jullie reacties, ga ik zaterdag naar de Ginkelse heide en hoop daar weer wat paramotors te zien, hoewel gezien de weersvoorspelling ik het vermoeden heb dat het wel is niet door kan gaan.

Gr,
Willem


Naar boven
  
Met citaat reageren  
 Titel: Re: Hoe en waar te beginnen...
BerichtGeplaatst: 23 Dec 2019, 09:46 
Ik ben ook aan het kijken.
Er zijn zeg maar vakken.
Een stuk of 8.
Ik lees zelf nu leerboeken prive piloot.
Ik zie ook in het vak ... Meteo.. dat je veel van het weer moet weten.. zoals.. de werking van het weer in de atmosfeer.
Dit is ook logisch.. je vleugel houdt je in de lucht. en je hebt druk in je vleugel nodig om in de lucht te blijven.
Vleugelbeheersing... tot bijna in het perfecte... lijkt me wenselijk... je moet het ding goed kennen om binnen de specificaties te blijven.
Meteo leervak kon ik op internet vinden in het nederlands.. geschreven door een dame.
Ik kon een paar examens vinden... die leken me wel te doen.
Je moet zo schat ik zelf in, wel een paar maanden willen studeren.. en dat is oke...
Wat ik weet, is dat het vliegen niet zo moeilijk is, echter je moet je wel inspannen om een GOEDE piloot/gezagvoerder te worden.
Happy flying... Rik


Naar boven
  
Met citaat reageren  
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten


Je mag nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.