Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 13 Mei 2024, 01:41

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010, 18:43 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 12:26
Berichten: 206
Woonplaats: Purmerend
je wilt een toch gaan doen van 200 km wat een ronde is, dus je bent er aan vliegtijd 6 uur mee bezig. Betekent dat je 2 tussenstops moet maken. Landen, even wat eten en drinken, sanitaire stop en weer verder. Je bent goed geoeffend en start altijd direct in een keer weg, dus je stop kost je max een half uur.

alles bij elkaar ben je er minimaal 8 uur mee bezig. Je wilt het in de zomer gaan doen, dus als je mooi weer hebt knijterthermisch tussen 12:00 en 16:00, maar als piloot met de nodige ervaring draai je daar je hand niet voor om.

indien je 's morgen om 06:00 zou starten land je pas om 14:00 dus lekker in thermiek vliegen, terwijl bij grote evenementen vanaf 13:00 het veld dicht gaat omdat het risico te groot wordt.
Als je om uiterlijk 21:00 wil landen moet je om 13:00 gestart zijn en dan zit je nog met de thermiek.

Er zijn mensen je voor gegaan en af gevallen (zijn instructeurs). Alleen Nucu en ikzelf hebben de tocht uit kunnen vliegen en vanwege de thermiek de er de hele tijd was, kon ik de laatste 30km mijn handen niet meer omhoog houden van de pijn.

Je hoeft de tocht niet eerst te ondervinden. Ga gewoon eens op een stoel zitten en houdt je handen 2 keer 2 uur op de hoogte van je schouders. Helemaal geen last, dan fiets je er doorheen. Last van zere schouders? Misschien begrijp je het dan.

Maar zoals je zelf zegt heb je je brevet nog niet eens, dus richt je eerst daarop voordat je na begint te denkenover tochten.
Men leerst eerst lopen voordat je een Marathon doet.


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010, 19:46 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 15 Mei 2009, 23:25
Berichten: 375
Woonplaats: Twello
Hoi bikkels,

crossing CTR EHLW (Leeuwarden) kun je vergeten, zojuist heb ik kontakt gehad met een kennis van mij, EHLW heeft QRA functie, en moet te allen tijde kunnen uitrukken, en zitten niet te wachten op paramotorvliegers (zonder transponeer, RT,) die niet te zien zijn op hun radar.

Er omheen dus!

Ethos, Pathos en Logos: of te wel vertrouwen, gevoel en verstand.

Succes met de vlucht!

_________________
Happy landings,

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010, 20:22 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 18:59
Berichten: 5
je start om 7 uur smorgens je vliegt 2 uur het is dan 9 uur . je stopt een uur ( tanken plassen eten ) om 10 uur vervolg je de tocht met nog eens 2 uur.het is dan 12 uur er kan weer getankt worden en je kunt dan goed uitrusten , wand je vertekt pas weer om 15.30 (3/5 uur rust ) om te termiek te ontlopen. je vliegt weer 2 uur en land weer. tankt rust. het is nu 17.30 je vertekt weer om 18.30. je vliegt dan het laatste stuk . ongeveer2 uur . je land dan om 20.30 21.00 uur.
je hebt dan 8 uur gervlogen en 5.30 uur rust gehad.
in de zomer is het tot 22.30 licht dus je kunt dan nog 1.30 uur je materiaal opruimen.
ik snap wel dat er niks tegen mag zitten die dag , wand dan red je het gewoon niet.
er zou tijdens de tocht een bestelbus met grote dichte aanhanger mee kunnen rijden om afhakers mee te kunnen nemen
en voor de ketering en brandstof te kunnen verzorgen op de rust plekken.
aan het eind van de dag kunnen we bijvoorbeeld gezellig op een boeren campinkje kamperen en de andere dag weer richting huis gaan met de onvergetijke verhalen


opthie 2
je kunt de tocht ook vliegen en onderweg overnachten op een boeren camping.

gr martin (air )


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 12 Mrt 2010, 21:38 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 16 Aug 2009, 15:47
Berichten: 130
Woonplaats: rijssen
ik snap hem Tinus, mischien inderdaad maar is met een wat kortere tocht beginnen, dankje voor de uitleg.
alhoewel het me wel geweldig mooi lijkt,
mischien is het een idee om een bollentocht te organiseren boven de bollenvelden in de polder, (als ze in bloei staan)
er zijn vast meerdere mooie tochten te bedenken.
vr gr Gertjan

_________________
kennis is het enige wat zich vermenigvuldigd als je het deelt


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 13 Mrt 2010, 14:28 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:17
Berichten: 76
Het idee om een Elfstedentocht te vliegen is mooi...
De praktische uitvoering is lastiger.
Zoals eerdere schrijvers al uiteen hebben gezet; Leeuwarden CTR kun je vergeten, dus je moet er omheen en de tocht duurt veel te lang. (ik was zelf een van degenene die tijdens het beroemde "rondje IJsselmeer'" de laatste etappe niet kon volbrengen door vermoeidheid)
Mijn voorstel:
Kom naar een van de evenementen in Workum of Drachten. (zie aankondigingen)
Dan kun je prima vliegen boven Friese meren ed.
Meestal organiseren we een lange overland met een volgwagen om je terug naar de camping te brengen !


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 15 Apr 2010, 20:53 
Offline
Kijkt de kat uit de boom

Geregistreerd: 03 Jan 2010, 11:33
Berichten: 0
Lijkt me erg leuk maar waneer.

Groet Frank (zeeland) :D


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010, 17:43 
Offline
Startend poster
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 17:18
Berichten: 2
Lijkt mij ontzettend leuk en ben er graag bij. Hoe lang zou dat gaan duren, en ook belangrijk, wanneer?

gr Jaap
PH 8x5


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010, 18:29 
Offline
Zeer actief lid

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:28
Berichten: 72
jongens ik lees dat er plannen worden gemaakt om rond de friese meren te gaan vliegen. Bedenk jullie wel dat 95 % van die meren natura 2000 gebieden zijn. Nu hebben wij hier in friesland het voorrecht dat de mensen eigenlijk nooit klagen, toch kan een klein groepje piloten hier in een natura 2000 gebied er voor zorgen dat het voor ons over en uit is. Vooral op een moment dat de provincies beleid aan het maken zijn waar wij zo van afhankelijk zijn. Dus ik vraag jullie om daar aub van af te zien. Ik ben best bereid om met max een route uit te zetten die iets minder gevoelig ligt en ook mooi is.

Bauke


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
 Titel: Re: elfstedentocht
BerichtGeplaatst: 11 Mei 2010, 20:51 
Offline
Zeer actief lid
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:40
Berichten: 167
Woonplaats: hellevoetsluis
hier meer info
http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2 ... 2k&groep=2


je kan alle natura 2000 gebieden in googel earth opslaan

klik hier http://www.synbiosys.alterra.nl/natura2 ... x?subj=n2k op het gele stipje .
ga dan naar Documenten en kaarten
ga dan naar Interactieve detailkaart (Google Earth)

gr oscar

_________________
COME FLY WITH ME


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.