Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 20:52

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Vliegen in Noorwegen
BerichtGeplaatst: 17 Mei 2009, 20:42 
Hoofd Moderator

Hoi Paramotorvrienden.

Wel eens gedacht aan Noorwegen ??
Bij voldoende belangstelling..... wie weet

Click here: http://www.discovernorway.no

Veel kijkplezier.
Oh ja.. het waait er nauwelijks en in de zomer is het er lekker lang licht.
Rendieren zijn nagenoeg doof, 60... of 160 dba. maakt niet uit, ha ha

Med vennlig hilsen,
Alfred

Terug naar boven

skydance

Geplaatst: Za 30 Dec, 2006 20:25:09 Onderwerp: Noorwegen

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Alfred,

Helaas hebben de noorderlingen een nogal discriminerende aard wat paramotoristen betreft. Het is alleen toegestaan voor Noorse paramotorvliegers. Buitenlanders mogen er niet vliegen. Hierin willen ze wel verandering gaan brengen maar wanneer dit gaat gebeuren...?

Groeten Jurg

Terug naar boven

Alfred

Geplaatst: Zo 31 Dec, 2006 13:25:28 Onderwerp: Correctie

--------------------------------------------------------------------------------

Hoi Jurg,

Ik moet je hierin corrigeren.

Gezien mijn familie in Noorwegen woont, en ik daar bij regelmaat vertoef ben ik goed op de hoogte van de regelen aldaar.

Het is daar onder goede VFR omstandigheden (beperkt) toegestaan.
Net zoals hier,gelden daar natuurlijk ook de regelen van fatzoen.

Er wordt daar bij regelmaat in NATO verband geoefend, en daar hebben ze geen potte(n)kijkers bij nodig.

Happy landings,
Groet,
Alfred

Terug naar boven

skydance

Geplaatst: Zo 31 Dec, 2006 13:51:06 Onderwerp: Noorwegen

Hallo Alfred,

Ik heb in september een berichtje gestuurd naar de Noorse federatie en kreeg dit terug :

At present only Norwegian Pilots are allowed to fly in Norway with PPG. But the rules might change.

Het is alweer even geleden en misschien zijn die Noorderlingen wat sneller met alles te regelen. Dus als het nu wel toegestaan is is dat alleen maar beter toch?

Goed uiteinde en een vliegbaar 2007.

Jurg

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Ma 01 Jan, 2007 10:40:24 Onderwerp:

Tot nog niet zo heel erg lang geleden voor de regeling MLA uit 2003, was het voor buitenlandse MLA ook niet toegestaan om in Nederland te mogen vliegen. Daarna kon het met een uitzondering van 28 dagen en nu mag het altijd.

Tis een beetje tegenovergesteld van het vreemdelingenbeleid van Verdonk. Daar gaat de deur steeds meer op slot voor Buitenlanders, voor de MLA wordt ie steeds wijder opengezet, haha!

Terug naar boven

Hans

Geplaatst: Wo 17 Jan, 2007 20:56:45 Onderwerp: vliegen in het noorden

Nou het vliegen in de noordelijke landjes is iets met een stuk minder regeltjes ,ja officieel zijn ze er wel maar in de praktijk heb je er niets mee te maken.en met het ok van de land eigenaar mag je overal starten en landen, en ja als je nou denemarken neemt als voorbeeld , heb je daar 7000 km kustlijn, en voor je die afgevlogen hebt ben je al aan een revisie van je motortje toe, ja met andere woorden je kan je heelemaal gek vliegen zonder gezeur of klachten .

Terug naar boven

Alfred

Geplaatst: Do 18 Jan, 2007 08:51:48 Onderwerp: Hoi Hans

Hoi Hans,

Ja.. hoe mooi het bij jou is, in Denemarken hebben wij (Jacques en ik) eind vorig jaar gezien.

Man, wat woon jij daar SCHITTEREND !! het walhalla voor iedere Paramotorist.

Wij keken onze ogen uit, en hebben er het nog steeds over.
Eén ding staat vast !! WE KOMEN TERUG, en dit keer met vlieguitrusting.

Wie heeft er nu;
eigen strand, een 'tig' hectare grond, een buurman die ieder weekend een Fly-in heeft, en een echtgenoot die op de vaart zit, en... baby kerstbomen voor een gegarandeerde zachte landing.. ha ha

Fijn dat de 'Scandinavian' nog niet zó druk bevolkt zijn, en men elkaar nog een passie / virus gunt.
Ja Hans.. haal maar alvast wat pizza,s wij zorgen voor het bier en pinda,s.

We komen er aan.

Groet,
Alfred

Terug naar boven

Hans

Geplaatst: Do 18 Jan, 2007 12:34:48 Onderwerp: vliegen in het noorden

Hallo Alfred

ja jullie zijn zeker welkom hoor. en ja als ik het forum zo een beetje volg is het echt een beetje vol in nederland, en mag ja wel bij gods gratie in de lucht zijn, en om te starten en landen nogal een probleem vormt, ja hier in denemarken mag je gewoon starten en landen in je eigen tuin zovaak je maar wild en dat is wel leuk natuurlijk,ja en dat kan ook met een cesna of piper.ja hier in het noorden is het leuk vliegen. en zolang je de koeien en paarden niet op stang jaagt heeft niemand een probleem daarmee

gegroet Hans

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Vliegen in Noorwegen
BerichtGeplaatst: 18 Jan 2012, 18:07 
Zeer actief lid

Hallo Alfred, Jurg, en andere Noorwegen kenners,

Ik ga eind augustus ook met een camper naar Noorwegen, naar een vriend die daar met een Noorse getrouwd is.
Dus ik was natuurlijk zeer benieuwd of het moglijk is om de rugmotor mee te nemen.

Nu zie ik dat het ( in het verleden) moeilijk is voor buitenlanders om daar te kunnen vliegen.

Mijn vraag aan jullie, nu er inmiddels wat meer ervaring is opgedaan, hoe zijn de regels op dit moment, kan ik mijn motor meenemen om te vliegen?

Groet,
Roger

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2012, 18:48 
Startend poster

Het vliegen in noorwegen met paramotor is in de praktijk wel mogelijk, alleen even rekening houden met de normaale normen en waarden ,geen mensen en dieren ergeren , en even rekening houden met tever van de bewoonde wereld flapperen, wand het is nogal moeilijk terein om te nood landen en tereug te lopen mocht je motortje ermee ophouden. het is er niet zo vlak als in nederland.

groeten Hans.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 18 Jan 2012, 22:36 
Zeer actief lid

Hoi Roger,

Afgelopen zomer ben ik in Noorwegen geweest om daar een paar Noorse/nederlandse jongens op te leiden. Dit had wat voeten in aarde omdat ze toch wel speciale wetgeving hebben. Zelf heb ik er een paar mooie vluchtjes gemaakt en heb ik gekeken of het iets was om een keer een stage naar te organiseren.
Hier heb ik vanaf gezien omdat de kans dat je veel kan vliegen niet zo groot is. Het weer is er net zo instabiel als hier. Ik was er in Juni en we hadden vorst en overdag vaak regen. Voordeel is wel het is dan om 01:00 donker en om 04:00 is het weer licht.( maar ja wat moet je daar mee als het regent)
Maar als je er naar toe gaat stuur geef me even een belletje. Ik kan je wel met wat mensen in contact brengen zodat je daar legaal kan vliegen.
Mijn advies is zeker je motor mee nemen en als je de mogelijkheid hebt gaan vliegen. maar het moet geen hoofdzaak zijn als je daar bent, want dan kom je teleur gesteld terug.
Forel vissen is ook leuk! ;)

06-51004564
info@skydance.nl

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC