Hoi Pim,
Ik kan op drie manieren antwoord op je vraag geven.
Antwoord 1:
Mijn motor werd in mei 2008 ingeschreven, echter, ik was toen op bezig met de liercursus bij István Molnár (Maurik Paragliding, een aanrader als fase 1 van de opleiding). Op 30 juli 2008 heb ik mijn eerste snorvliegvlucht gemaakt onder de bezielende leiding van Jacques.
Dat werkt dus v.w.b. de spreiding van mijn uren tegen me.
Maar!!!
De RBML werd pas op 1 november 2008 ingevoerd. De provincies waren toen echter nog niet voorbereid, dus kwam er direct uitstel tot 1 november 2010. De bestaande artikel 14 velden bleven, ookal zouden ze in die periode verlopen gewoon actief. Nog geen last van TUGs dus.
Ik heb een gedeelte van mijn opleiding in Spanje gedaan, dus niet alle vluchten hebben in Nederland plaatsgevonden.
Ik heb 167 vluchten gemaakt en met name de laatste tijd maak ik vluchten tussen 1 1/2 en 2 uur. Daarmee gaat de gemiddelde vluchtduur per vlucht dus om hoog, met name de laatste periode.
Antwoord 2:
De RBML geeft in Nederland voor privé vliegers (laat staan vliegscholen) geen antwoord op de behoefte waar de luchtsport om vraagt. De regelgeving duwt vliegers mogelijk de illegaliteit in. Een situatie, die onhoudbaar is en om een passende oplossing vraagt. Ook de Tweede kamer was deze mening toegedaan en heeft bijna 27 maanden (!) geleden uitspraak hierover gedaan middels de aangekomen motie de Rouwe/Meeuwis.
Vrijwel elke overheidsfunctionarissen, waarmee ik aan tafel gezeten, gesproken en/of gemaild heb (en dat zijn er inmiddels nogal wat) zijn van bovenstaande op de hoogte.
Antwoord 3:
"I do have the right to remain silent. If I give up the right to remain silent, everything I say me and will be used against me in a court of law."
Veel vliegplezier,
Frank