Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 21:35

Alle tijden zijn UTC




Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Re: Convenant tussen IL&T en een zweefvliegclub
BerichtGeplaatst: 18 Jun 2012, 07:15 
Offline
Hoofd Moderator
Gebruikersavatar

Geregistreerd: 21 Mei 2009, 13:10
Berichten: 970
Woonplaats: Loosdrecht
Dereguleren is een middel om, zoals de Christenunie ook beschrijft, de verantwoordelijkheid op een zo laag mogelijk hiƫrarchisch niveau neer te leggen. Het ultieme laagste niveau is de gebruiker, die zelf bepaald wat er gebeurt.
In Engeland is snorvliegen (alleen voetstarten) volledig gedereguleerd naar de gebruiker, de snorvlieger. Hij/zij hoeft slechts toestemming van de landeigenaar te hebben. In Nederland kunnen we volstaan met toestemming van de landeigenaar, het LVR en de RVGLT.

Ik zie dereguleren zeker niet als een brevet van onvermogen. Integendeel. Ik zie het in deze juist als vertrouwen. Je legt immers de verantwoordelijkheid op een zo laag mogelijk niveau neer en spreekt daarmee vertrouwen uit, dat men de juiste verantwoordelijkheid neemt.

In Nederland is onvermogen gebleken bij het dereguleren van de luchtvaarttaken naar de provincies.
Meteen bij de invoeringsdatum werd de daadwerkelijke invoering van de RBML een jaar uitgesteld. De provincies waren niet voorbereid.
De provincies houden krampachtig vast aan de mogelijkheden, die geboden worden in de RBML (luchthavenregeling en TUG).
Je ziet ook, dat een aantal provincies het gedereguleerde beleid misbruiken.
Zeeland werkt niet mee aan luchthavenregelingen en TUGs en en Flevoland werkt niet mee luchthavenregelingen. Pure machtsmisbruik.
Voor de bescherming van de natuur werd afgesproken, dat er niet gestart en geland zou worden in Natura 2000 gebieden (tenzij er een gewoonterecht was).
Inmiddels zijn de EHS gebieden daar bij getrokken, zijn er bufferzones gelegd en worden er extra eisen gesteld, zoals het verbod om in een broedseizoen gebruik te maken van het weiland (daar mag wel gemaaid worden! En als er niet gemaaid mag worden, dan is het gewas te lang en mogen we er geen gebruik van maken.).

Hier zie je dus overduidelijk, dat "deregulering" door incompetentie geleid heeft tot "overregulering".

Verder houdt IL&T krampachtig vast aan het idee, dat een trike een MLA is. We kunnen niet aan de opleidings- en examineringseisen voldoen. In de opleiding voor het dan verplichte RPL brevet wordt geen les gegeven in schermvlieg specifieke zaken.

Kortom, deregulering is een zeer goede zaak en zeker geen brevet van onvermogen. Maar als je dereguleert, doe het dan echt en maak er geen potje van, zoals het in ons kikkerlandje gebeurt.

Veel vliegplezier,

Frank

_________________
PH-9C5
Fresh Breeze Thorix 130
Swing Powerplay Scorpio 26
Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman


Naar boven
 Profiel E-mail versturen  
 
De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC


Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Je mag geen bijlagen plaatsen

Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Vertaling door phpBBservice.nl.