XXX schreef:
- Welk draadje van de ontsteking was er geknapt?
Zeer waarschijnlijk de massadraad
XXX schreef:
- Zou de aankomende breuk tijdens de check voorafgaand aan de start herkenbaar kunnen zijn geweest? Zo ja, hoe/waaraan?
Je kunt je draden controleren door ertegen te duwen met je vinger. Rekt het plastic op dan is de draad kaduuk. Een slechte draad die nog maar twee koperhaartjes heeft werkt nog wel, maar kun je op die manier ook opsporen.
XXX schreef:
- Wat was de oorzaak van het afknappen?
Slijtage door trillingen en verdroging
XXX schreef:
- Hoe had het voorkomen kunnen worden?
Niet eigenlijk. Je kunt een felxibele gevlochten draad nemen, maar op het punt waar die over gaat van flexibel in vast (bij het stekkertje dus) gaat de draad alsnog stuk.
2 manieren om mee om te gaan. Elke 100 uur of zo de hele boel vervangen, maar dat geeft geen garantie. Of anders elke 10 uur je draden nalopen en indien niet geconstateerd een buitenlanding maken.
Zorg dat je altijd op goede hoogte zit en wees er altijd van bewust dat je een veld op het oog hebt waar je hem neer zou kunnen zetten.