Eindelijk na wat omzwervingen thuis gekomen vanuit Stuttgart. Woensdag morgen (de verjaardag van mijn vrouw

) vroeg weg gereden en in de middag aangekomen bij het DULV kantoor, waar natuurlijk direct een MLA veldje bij ligt.(geweldig land, wat dat betreft) Nadat Luc, JP en Birdy wat dingen hadden doorgenomen met de test vlieger en Jo Konrad konden we dan eindelijk gaan beginnen. Het zweet liep je tappelings af. 37 graden op het beton gemeten en er kwam al een aardige donkere lucht opzetten. Snel de glider uitgelegd JP in de bestuurders stoel en Birdy voorin en zo ging het omhoog met een straf windje. Na aardig wat hoogte opgebouwd te hebben, komen ze toch in een steilspiraal (17m/s) naar beneden zetten....ongelooflijk. Op 300 meter afstand hoorde je de lijnen suizen.
Helaas werd het snel onstuimig en moesten we de proeven staken.
De andere dag om 06:00 op en vliegen maar. Eerst was de stijgings meting aan de beurt daarna de diverse proeven, waarbij Birdy zelfs uit zijn zitten moest klimmen( hij is niet groot) om met zijn volle gewicht aan de A-riser te kunnen gaan hangen om een inklapper te maken, en daarna de geluidsproef. Spannend werdt het toen de mannen van de DULV in de camper alle parameters op een rijtje gingen zetten. Na enkele minuten die uren leken te duren kwamen ze Luc feliciteren. Het gejuich wat toen los barstte ging ver over de 60dB.
Goed gekeurd!!! Ook de sterkte testen waren meer dan geslaagd.
Zowel de Flanders duo alsook de Flanders mono trike.
53,3 dB zo laag hadden ze nog nooit gemeten. ( op het gerate kennblad komt alleen een ander getal te staan omdat ze een foutje hadden gemaakt, en dan bedoel ik de DULV) Binnenkort zal ik een filmpje maken van dit onvergetelijke moment.
Luc en JP proficiat. Jarenlange noeste arbeid zitten er in dit product waarin ik vanaf het begin in heb geloofd. Nu staat er een product waar jullie trots op mogen zijn. En waar Peter Verstegen en ik ook trots op zijn natuurlijk, want zoiets moois aan je gamma van paramotors te kunnen toevoegen is een serieuze opkikker.
Birdy,.....respect man om zo koel in dat zitje te blijven zitten. (jij liever dan ik)
Bedankt voor alles en wordt vervolgd.
Jurg
http://www.skydance.nl