Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 03 Mei 2025, 08:01

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Titel: Re: Laag vliegen door de polder.
BerichtGeplaatst: 08 Jan 2014, 15:44 
Hoofd Moderator

Hoi Jacques,

Interessante motor.
Viertakt heeft veel voordelen, maar ook een nadeel. Het gewicht t.o.v. een tweetakt met hetzelfde vermogen. Dat lijkt nu ook opgelost te zijn. Blijven de voordelen dus over!
Ik ben erg benieuwd. Op de site staat, dat er aan de DULV eisen voldaan wordt, maar is er ook een Kennblatt, zodat de motor ingeschreven kan worden?

Er komen steeds meer motoren op de Nederlandse markt. Voor de importeurs wordt dit "dringen". Hopelijk heeft het ook een positief gevolg, dat fabrikanten nog innovatiever worden. Hierbij denk ik met name om de geluidsproduktie nog verder terug te dringen. Zelf ben je daar actief mee bezig door andere in- en uitlaatsystemen i.s.m. de fabriek uit te proberen.

Geen idee of de andere importeurs hier ook mee bezig zijn.
Zoals jullie weten ben ik al jaren bezig met de overheden. De angst voor ons motortje is erg groot. Ookal voldoen we aan alle gestelde geluidseisen, pas als we de "fluister modus" geïnstalleerd hebben zullen we helemaal geaccepteerd worden.

Succes Jacques en ook alle andere importeurs natuurlijk.

Veel vliegplezier

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Laag vliegen door de polder.
BerichtGeplaatst: 11 Jan 2014, 21:35 
actief lid

Inderdaad mooie ontwikkelingen, altijd leuk om innovaties te zien.
Jacques, is die 2 cilinder ook bedoeld voor voetstart, indien ja, is 30 pk niet een beetje veel.... :o

En wat betreft het geluid dat we nog maken: inderdaad mooi als het steeds stiller wordt, maar ik heb het idee dat mijn prop. Het meeste geluid produceert. Ik heb al eens gekeken wat er op dat gebied bekend is en vond een prop vliegtuig uit de vietnam oorlog. De amerikanen hadden daar een prop op gezet met ontzettend grote spoed, waardoor het (verkennings)vliegtuig zo min mogelijk herrie maakte. Het gaat om de Lockheed YO 3A, lukt me niet om een youtube koppeling toe te voegen..... :oops:

Dus ik denk dat we een zo groot mogelijke spoed moeten hebben....?

Grtn. Ernst

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 12 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn UTC