Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 21:16

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Zal me even voorstellen
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2015, 15:31 
Kijkt de kat uit de boom

Beste forum leden,
Ik zal me even voor stellen. Ik ben Dennis en woonachtig in Nijmegen-Noord.

Mijn doel is om te gaan paramotor vliegen en contacten te leggen met mensen waar mee ik dit samen zou kunnen doen. Ik heb 3 weken geleden in Lelystad een keer mee gevlogen met een ultra light en dit beviel me zeer goed. Ik was daarvoor al aan het rond kijken op het internet over paramotors en het lijkt me geweldig om te doen.

Echter zijn de kosten voor mij op dit moment te hoog. Als ik het zo bereken is het halen van een brevet rond de 1750 / 1850 euro en het kopen van materiaal zal er ook nog 6000 tot 7000 euro bij komen. ( Ik neem het misschien allemaal heel erg globaal om dit ik nog niet alle ins en outs weet wat er precies nodig is of kosten zijn).

Ik dacht dus om te binnen met paragliden. Dit om dat het goedkoper is om mee te beginnen. Dit zal ook al meehelpen in het behalen van het paramotor brevet dacht ik zo.
Graag hoor ik jullie mening hier over. Misschien zit ik er helemaal naast en dan hoor ik dat graag.

Ik vroeg me ook af, als je een scherm koopt of het te gebruiken is zowel voor paragliden als paramotor.

Met vriendelijke groet,
Dennis Jongmans.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Zal me even voorstellen
BerichtGeplaatst: 28 Jun 2015, 16:14 
Kijkt de kat uit de boom

Pim,

Bedankt ik zal eens gaan bellen.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2015, 17:37 
Startend poster

DennisJ schreef:
Beste forum leden,
Ik zal me even voor stellen. Ik ben Dennis en woonachtig in Nijmegen-Noord.

Mijn doel is om te gaan paramotor vliegen en contacten te leggen met mensen waar mee ik dit samen zou kunnen doen. Ik heb 3 weken geleden in Lelystad een keer mee gevlogen met een ultra light en dit beviel me zeer goed. Ik was daarvoor al aan het rond kijken op het internet over paramotors en het lijkt me geweldig om te doen.

Echter zijn de kosten voor mij op dit moment te hoog. Als ik het zo bereken is het halen van een brevet rond de 1750 / 1850 euro en het kopen van materiaal zal er ook nog 6000 tot 7000 euro bij komen. ( Ik neem het misschien allemaal heel erg globaal om dit ik nog niet alle ins en outs weet wat er precies nodig is of kosten zijn).

Ik dacht dus om te binnen met paragliden. Dit om dat het goedkoper is om mee te beginnen. Dit zal ook al meehelpen in het behalen van het paramotor brevet dacht ik zo.
Graag hoor ik jullie mening hier over. Misschien zit ik er helemaal naast en dan hoor ik dat graag.

Ik vroeg me ook af, als je een scherm koopt of het te gebruiken is zowel voor paragliden als paramotor.

Met vriendelijke groet,
Dennis Jongmans.

Hi Dennis,

Probeer vooral een goede vliegschool en vlakbij je zit een hele goede in Oosterwijk.
Paramotorclub Holland , waar ik zelf ook met veel plezier mijn lessen heb gehad en de aanschaf van materiaal komt wel.
Eerst lessen , oriƫnteren en vooral adviseren laten door de vliegschool.
Die heeft het beste inzicht wat het beste bij je past.

Succes en tot ziens in de lucht

Gert W

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 28 Jun 2015, 18:15 
Startend poster

Hallo Dennis,

Ik kom zelf uit Arnhem-Zuid. Ik begin nu op korte termijn bij Paramotorclub (Jacques Bechthold - Oosterbeek).
Vorige week heb ik een kennismaking met Jacques gehad en ook samen met hem een rondvlucht gemaakt.
Les wordt gegeven in de regio Elst / Heeteren, dus ook niet al te ver bij jou vandaan.
Zelf heb ik gekozen voor de trike-opleiding. Ik hoop volgende week mijn eerste les te kunnen volgen.

Succes met het maken van jouw keuze.

Groeten,

Arthur

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 01 Jul 2015, 08:33 
Kijkt de kat uit de boom

Bedankt voor alle antwoorden.

Inmiddels contact op genomen met Jacques. Ik ga eerst een proef les maken en daar van uit gaan we verder kijken.

Groeten

Dennis.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 06 Jul 2015, 13:01 
Kijkt de kat uit de boom

Mee wisten kijken. Hopelijk deze week mee vliegen. Vond het zeer leuk om te zien en te doen. Wil er zeker mee door gaan.

https://youtu.be/ZXWQhU28f0Q

https://youtu.be/0BwX3S7WYcE

https://youtu.be/9uWeg5omOWU

Afbeelding

Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 6 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC