Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 20:53

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: beginner
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2009, 12:12 
Zeer actief lid

Hoi allemaal,
ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Gertjan Nijsink, ik ben 34 jaar en kom uit Rijssen
ik vlieg al jaren met modelvliegtuigen en heb nu het besluit genomen om weer een stapje verder te gaan.
ik heb een groot deel van mijn modelvlieg uitrusting verkocht om de opleiding en uitrusting te bekostigen. (jaja ik ben maar een simpele servicemonteur ;) dus het geld groeit me niet op de rug).
nu heb ik me de afgelopen tijd al verdiept in de mogelijkheden, maar het is me nog niet helemaal duidelijk hoe het nu zit met de opleidingen, de één bied een stappenplan aan fase één tot en met 3 voor ca 1450 euro (inc gebruik matriaal) de ander weer van a tot solo voor ca 1000 euro (incl matriaal), en er zijn nog vele tussenvormen tot wel 2500 euro, maar waar zit nu precies het verschil in? mag je bij alle opleidingen alleen oppad? (nadat je geslaagt bent natuurlijk).
en meteen maar de volgende vraag: is het verstandig om voor aanvang opleiding voor eigen matriaal te zorgen? gezien sommige opleidingen aanzienlijke kortingen geven waneer je eigen matriaal meebrengt.
zo zie je maar, ik heb nog veel te leren
groeten Gertjan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: beginner
BerichtGeplaatst: 30 Aug 2009, 13:43 
Beheerder

Allereerst welkom op het forum, Gertjan.

Vraag gerust,.

Daarvoor is het forum.

Je zal ( via PM of e-mail ) nu wel reactie genoeg krijgen. ;)

Bovenaan het forum zie je verschillende banners. Dit zijn erkende vliegscholen. Er zijn ook nog andere vliegscholen.

Lees op je gemak het forum door en je vindt ongetwijfeld alle informatie die je nodig hebt.

En voordat je koopt, leg je voorlopige keuze voor aan een zogenaamde opnieleider, iemand die relatief veel weet maar geen commercieel voordeel heeft bij je keuze. Maak nooit de fout te snel te kiezen en dientengevolge met een niet juiste, of niet wettelijk correcte configuratie opgescheept te zitten.

De belangrijkste zaken zijn:

Zowel motor als scherm moeten DULV-goedgekeurd zijn. Laat je niet afleiden, vraag rechtstreeks hierna en controleer dit op internet en vraag dit na bij iemand. Je bent anders in Nederland niet verzekerd.

Ideaal is dat je wegkomt met een volle tank met windkracht 0. Er kan iemand je een lichte motor laten proberen met een lekker windje en dan kom ik zelfs weg met mijn majestueuze torso ;) maar de mooiste vluchten maak je op mooie warme zomerse avonden.
Kijk op internet wat het maximale pilotengewicht is. Als dat 90 kilo is, dan kan misschien best wel een zeer ervaren piloot van 100 kilo er mee wegkomen maar jij niet als beginner.

Mocht je nog vragen hebben dan horen wij het graag.

Succes met je queeste.

Greetzzz,

Yvin. :ugeek:

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: beginner
BerichtGeplaatst: 31 Aug 2009, 09:02 
Zeer actief lid

Hoi Gertjan,

Ik heb ook net de opleiding achter de rug en mij instructeur ( skydance ) gaf het advies om eest te vliegen en dan pas te kopen.

Dat heb ik dus maar gedaan ondanks ik toch wel graag mijn eigen spullen wilden hebben .
Tijdens mijn opleiding en stage in Portugal mocht ik met verschillen de schermen en motoren vliegen en heb aan de hand daarvan mijn keus beter kunnen maken.

gr,

Oscar

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 3 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC