Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 21:00

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Nieuwe lijn van Castrol (19 juni 2007)
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:15 
actief lid

Nieuwe lijn van Castrol (19 juni 2007)

Castrol introduceert een nieuw assortiment producten en diensten, de grootste herintroductie van het Castrol merk in zijn 100-jarige geschiedenis. Castrol moderniseert zijn merk om zijn klanten een nog krachtiger en relevanter assortiment te kunnen aanbieden, met:

· Nieuwe Castrol Edge – onze beste olie tot nu toe.
· Een nieuw en vereenvoudigd productassortiment – Gestroomlijnd in drie kernproducten voor de retailmarkt.
· Voordelen van de nieuwe technologie – Een brede waaier aan formulaties en specificaties voor uitzonderlijke prestaties.
· Nieuwe wereldwijde sponsorcampagne – UEFA EURO 2008™ is Castrol’s grootste sponsoringdeal ooit.

Castrol Power RS 2T ( opvolger TTS )

Afbeelding

Afbeelding

Greotjes
Chielhier

Dag, ik ben voor de volle 100% tevreden over de nieuwe olie!

Maar de verpakking is klote!
Vroeger met de groene verpakking stond er een schaal verdeling op per 100cc en nog maar per 250 cc dus slecht als je kleine hoeveelheden mengt.

mvg, Mr XXX.

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Wo 25 Jun, 2008 07:47:21 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Maatverdeling op de verpakking gebruik ik nooit. Ik heb een drinkfles voor een baby gekocht en daar staat op de zijkant een perfecte maatverdeling.

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Ma 14 Jul, 2008 10:20:46 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Jacques,

Jij hebt nu ervaring met drinkflessen voor baby's. Heb je deze al in je assortiment?

Terug naar boven

baba

Geplaatst: Wo 13 Aug, 2008 20:43:22 Onderwerp:

Als je 3% mengt: 30 ml per liter. 250/30= 8,3 liter benzine per 250 ml olie. Kun je toch een kleine hoeveelheid tanken.

Terug naar boven

Jacques

Geplaatst: Wo 13 Aug, 2008 22:45:52 Onderwerp:

Baba,
Je geeft een slecht voorbeeld,en je smeert veel te vet.
Voor de Snap staat 1:40 dat is heel simpel 250 ml maal 40 is 10 liter
Voor Solo, Monster is het 1;50, dat is 250ml maal 50 is 12.5 liter
Ik zit er al jaren tussen in omdat in een Jerrykan van 10 liter 12 liter past.
Dus neem ik 250ml maal 46 is 11,5 liter, dit is een mooi gemiddelde voor bijde motoren.
Olie vergeten is een ramp,als je het niet meer zeker weet,gooi het dan in je auto,die vind het lekker zonder of met olie.

Groet,jacques

http://www.paramotorclub.nl

Terug naar boven

baba

Geplaatst: Wo 13 Aug, 2008 23:27:38 Onderwerp:

nou of ik het verkeerde voorbeeld geef weet ik niet. Ik meng gewoon wat de fabricant van mijn motor voorschrijft en dat is 1:30 dit heb ik dus in het voorbeeld gebruikt. iedereen moet dit natuurlijk volgens de richtlijnen doen die voor hun eigen motor gelden. Persoonlijk vind ik 1:30 ook aan de hoge kant gezien de meeste buitenboord motoren zelfs met een mengverhouding van 1:100 draaien. ik heb zelf een fly castelluccio smn 130 met een simonini mini 2 plus motor. ik ben dan ook zeer benieuwd wat de andere fabricanten die deze motor monteren voorschrijven. ik weet dat Fresch Breeze en parasport en waarschijnlijk nog wel een aantal andere merken dit blokje gebruiken. laten we eens vergelijken en misschien kan het dan inderdaad wel een beetje minder.

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Wo 13 Aug, 2008 23:58:45 Onderwerp:

Ik meng 1:50 en tot nu geen problemen. Adventure.

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Do 14 Aug, 2008 07:50:11 Onderwerp:

Ik vlieg met een nieuwe FB Simo Sportix, en smeer 1 op 50 (2%) dus 200 ml op 10 liter benzine, dit geheel volgens de richtlijn van FB.

Citaat:
Important information!

The fuel should have 95 octan or 100 LL. The best oil is
Castrol RS 2T. Mix 2 % in additional to the fuel.

No „breaking in“ method is to apply.

Indien je te veel olie gebruikt, dan gaat het onverbrand je uitlaat in en alles wordt vet. Ook kun je last hebben van lastiger starten van de motor doordat de bougie te vet is geworden.

Baba, jij kunt veel minder vet gaan smeren. Eerst je propeller good schoonnmaken met een sopje. Ik zou eerst gaan naar 1:40 dus 250ml per 10 liter en indien je prop weer baggervet wordt kun je gaan naar 1 op 50. Op mijn Simo heb ik nooit anders gesmeerd dan 1:50.

Terug naar boven

baba

Geplaatst: Do 14 Aug, 2008 10:50:14 Onderwerp:

ik denk dat ik inderdaad iets minder ga smeren alhoewel ik er huiverig voor ben om tegen de specificaties van de fabricant in te gaan. simonini schrijft het volgende voor de mini 2 plus.
Citaat:
Premix two stroke oil gasoline, 2,5% oil by volume to leaded fuel, 3% oil by volume to unleaded fuel

Fly castelluccio schrijft het volgende
Citaat:
The recommended fuel/oil ratio is 3%. Be sure to thoroughly agitate the mixture to completely
dissolve the oil. Use only fresh fuel and oil, and use clean containers, funnels, hoses, etc.

en fly products:
Citaat:
The recommended fuel/oil ratio is 3%. Be sure to thoroughly agitate the mixture to completely
dissolve the oil. Use only fresh fuel and oil, and use clean containers, funnels, hoses, etc.

die zeggen dus letterlijk hetzelfde. nu heb ik gelezen dat de andere merken iets minder vermogen uit de mini 2 plus halen om het blok minder te belasten. zo leverd de fresch Breeze 15,5 Kw en de fly Castelluccio 19 kw zou dit ook het verschil kunnen zijn? Ik belast de motor zo nu en dan wel volledig en voor een vrij lang tijd achter elkaar omdat ik bezig ben met de aantekening tandem.

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Do 14 Aug, 2008 12:47:30 Onderwerp:

Goede graadmeter is de vetheid van de propeller. Zolang die na een uurtje weer vettig is, en je hem voor het vliegen goed schoon hebt gemaakt zit je nog binnen de marge.

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC