Hey mensen,
Ik ben nieuw op dit forum, en hopelijk ook snel nieuw in de sport, dus als ik domme dingen vraag of vragen stel die al gesteld zijn.....vergeeft het mij.
Sinds een jaar of 8/9 geleden ben ik helemaal "hooked" aan mijn nr. 1 verslaving kitesurfen.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten komt deze sport echter het beste tot zijn recht als de paramotervliegers aan de grond moeten blijven (veel wind).
Echter, zijn deze dagen in Nederland naar mijn idee vrij schaars en waait het vaker niet dan wel.....
Ik ben dan ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe (aanvullende) uitdaging en ik weet wel bijna 100% zeker dat ik deze ga vinden in het paramoter vliegen.
De vrijheid, het gemak en eeuwigheid die jullie in de lucht blijven hangen, dat moet wel helemaal geweldig zijn.
Binnenkort wil ik dan ook, samen met mijn vader die ook kitesurft, graag een proefvlucht maken om onszelf er voor de volle 100% van te overtuigen dat we als de bliksem het vliegbrevet moeten gaan halen. Om niet de deksel op de neus te krijgen en domme dingen te doen waar we later spijt van krijgen heb ik voor jullie dan ook een aantal vragen:
1) Is het gezien onze ervaring met kitesurfen (8/9 jaar, en powerkiten (nog enkele jaren langer) noodzakelijk om een volledige cursus te volgen? Zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om de cursus af te stemmen op de ervaring en inzicht v/d cursisten?
2) Waar in Friesland raden jullie ons aan om een proefvlucht te boeken cq. te starten aan de opleiding.
3) Is het verstandig om de opleiding met eigen materiaal te doen? Ik zag dat dit behoorlijk kan schelen in de kosten.
4) Is het verstandig om eerst een tweedehands setje aan te schaffen, en wat zijn de belangrijkste punten waarbij je hier goed op moet letten?
5) Welke literatuur/websites raden jullie ons aan om ons voor te bereiden om de lessen?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen

alvast bedankt voor de reacties!
Een stel enthousiaste hoogvliegers