Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 21:09

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Eerste keer
BerichtGeplaatst: 31 Jul 2010, 17:48 
Kijkt de kat uit de boom

Hey mensen,

Ik ben nieuw op dit forum, en hopelijk ook snel nieuw in de sport, dus als ik domme dingen vraag of vragen stel die al gesteld zijn.....vergeeft het mij.

Sinds een jaar of 8/9 geleden ben ik helemaal "hooked" aan mijn nr. 1 verslaving kitesurfen.
Zoals jullie waarschijnlijk wel weten komt deze sport echter het beste tot zijn recht als de paramotervliegers aan de grond moeten blijven (veel wind).
Echter, zijn deze dagen in Nederland naar mijn idee vrij schaars en waait het vaker niet dan wel.....

Ik ben dan ook al een tijdje op zoek naar een nieuwe (aanvullende) uitdaging en ik weet wel bijna 100% zeker dat ik deze ga vinden in het paramoter vliegen.
De vrijheid, het gemak en eeuwigheid die jullie in de lucht blijven hangen, dat moet wel helemaal geweldig zijn.

Binnenkort wil ik dan ook, samen met mijn vader die ook kitesurft, graag een proefvlucht maken om onszelf er voor de volle 100% van te overtuigen dat we als de bliksem het vliegbrevet moeten gaan halen. Om niet de deksel op de neus te krijgen en domme dingen te doen waar we later spijt van krijgen heb ik voor jullie dan ook een aantal vragen:

1) Is het gezien onze ervaring met kitesurfen (8/9 jaar, en powerkiten (nog enkele jaren langer) noodzakelijk om een volledige cursus te volgen? Zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om de cursus af te stemmen op de ervaring en inzicht v/d cursisten?

2) Waar in Friesland raden jullie ons aan om een proefvlucht te boeken cq. te starten aan de opleiding.

3) Is het verstandig om de opleiding met eigen materiaal te doen? Ik zag dat dit behoorlijk kan schelen in de kosten.

4) Is het verstandig om eerst een tweedehands setje aan te schaffen, en wat zijn de belangrijkste punten waarbij je hier goed op moet letten?

5) Welke literatuur/websites raden jullie ons aan om ons voor te bereiden om de lessen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze vragen :)

alvast bedankt voor de reacties!

Een stel enthousiaste hoogvliegers

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Eerste keer
BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 07:14 
Hoofd Moderator

Welkom op dit forum.

Natuurlijk heb je een voordeel als je al schermbeheering hebt.
In je opleiding ga je daar veel tijd mee bespraren, mijn advies is; ga naar een goede KNVvL instructeur, bij jou in de buurt.

In Drachten zit bij voorbeeld ParaMax, bel die maar eens voor een proefvlucht, en je zal nóg verslaafder worden met je vader, dan dat je nu al bent.

Succes

Groet,

Alfred.

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 12:55 
Zeer actief lid

goed advies Alfred,

Gelukkig zitten deze mannen niet bij ons in de buurt,anders had ik ze graag gehad
omdat deze vaak een goede schermbeheersing hebben en na twee dagen oevenen
bij ons de lucht in gaan.
Eric en ik gaan Morgen naar een Nieuw veld kijken aan de kust van Noord Frankrijk,
hier willen we de snelopleidingen gaan geven.
Het moet hier mogenlijk zijn in één week je brevet te halen (als het weer mee zit)!en
de leerling er voor gaat!en uren maakt zoals onze Arjan 120,die in twee maanden tijd
voor zijn brevet staat(toppertje net als Nick die al klaar is).
Mensen die snel hun Brevet willen kunnen zich opgeven voor deze snelcurces Frankrijk en
Italy.September en Oktober zijn we vanplan te gaan.
Aanmelden kun je bij Eric www.paramoteur.nl

Paramotorclub Holland

Tel: +31.(0)6.54632090

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 13:42 
Beheerder

xkiteboarder schreef:

1) Is het gezien onze ervaring met kitesurfen (8/9 jaar, en powerkiten (nog enkele jaren langer) noodzakelijk om een volledige cursus te volgen? Zijn er bijvoorbeeld ook mogelijkheden om de cursus af te stemmen op de ervaring en inzicht v/d cursisten?

2) Waar in Friesland raden jullie ons aan om een proefvlucht te boeken cq. te starten aan de opleiding.

3) Is het verstandig om de opleiding met eigen materiaal te doen? Ik zag dat dit behoorlijk kan schelen in de kosten.

4) Is het verstandig om eerst een tweedehands setje aan te schaffen, en wat zijn de belangrijkste punten waarbij je hier goed op moet letten?

5) Welke literatuur/websites raden jullie ons aan om ons voor te bereiden om de lessen?

1 De cursus wordt per definitie afgestemd op de ervaring, inzicht en fysieke staat van de cursist.

2 Vliegschool

3 Als je goed wordt geadviseerd, dan is eigen materiaal goedkoper en beter. Bij Paramax zit je ook qua apparatuur goed.
( kopen bij je vliegschool levert meestal extra korting op )

4 Kwestie van geld. Alles moet sowieso DULV- ( of DMSV ) goedgekeurd zijn. Spit het forum maar eens door.

5

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 17:59 
Kijkt de kat uit de boom

Via de mail heb ik inmiddels contact met Max (de MAX uit Paramax neem ik aan?) van Paramax uit drachten, dus waarschijnlijk daar binnenkort maar eens even kijken.

Wat zeggen jullie er trouwens van, is het een beetje goed te doen om in de herfst/winter het brevet te halen, of is dit toch wel gebonden aan het zomerseizoen?
Natuurlijk wil ik zo snel mogelijk los, maar als student zijnde groeit het geld me helaas (nog) niet op de rug....

Bedankt voor de reacties, en ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de eerste vluchten!

groeten

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 01 Aug 2010, 19:32 
Zeer actief lid

vele van ons vliegen ook in de winter (op een paar koukleumen na zoals Yvin :) :) )
ook in de winter is het mits goed gekleed goed te doen, ik heb afgelopen winter ook diverse vluchten gemaakt in besneeuwd landschap het uitzicht dat je dan hebt is werkelijk prachtig.
hier een paar sfeerplaatjes van afgelopen winter om je alvast "op te warmen" ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

suc 6 met je opleiding

gr Gertjan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2010, 16:46 
Kijkt de kat uit de boom

Thnx voor de reacties mensen.

Ondertussen zijn wel al bij Paramax Drachten geweest voor een kennismakingspraatje, en zo heeft Max ons ook al het één en ander weten te vertellen. Helaas was de eerste mogelijkheid voor een testvlucht net op een dag dat ik niet kon, dus ja, nog even afwachten voor dat het luchtruim voor de eerste keer kan worden gekozen......

Ik houd jullie op de hoogte!

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 19 Sep 2010, 19:08 
Beheerder

Bij Max ben je in goede handen. Als je twee sets in een keer aanschaft mag je ook een keer in zijn sauna heb ik gehoord. ;)

Max heeft mooi de ruimte en beschikt over veel ervaring dus dat zit wel snor.

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 8 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC