Eindelijk was het warm genoeg voor mijn fragiele torso.
Ik was erg benieuwd wat mijn 12 kilo gewichtsafname voor invloed zou hebben op mijn start.
Ik was in de luxe positie dat Alfred mij aankoppelde ( gewoon lui ) en hij had het scherm zelfs voor mij klaargelegd. Normaal speel ik eerst wat met het scherm voordat ik na mijn mijn winterslaap weer ga vliegen maar ik wilde meteen van start.
De start verliep perfect. Ik liep zelfs te lang door bij wijze van spreken. Ik had al lift op een moment dat ik dat niet had verwacht en ik steeg als een engel met heimwee. Daarna 1,5 uur gevlogen. Nog even een ballon begroet op respectabele hoogte.
Ook kreeg ik nog in de lucht bezoek van een politiehelikopter maar helaas geniet Tinus alleen het privilege om door deze heren staande te worden gehouden.
Al met al een perfecte eerste vlucht. Nu nog 6 kilo kwijt en ik lach weer als het 0-wind is. Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat er nog wat piloten zijn die wat gewicht kwijt willen raken.

Uiteraard ben ik bereid mijn geheim te delen.
Volgens mij was ik niet de enige die vloog want ik hoorde veel gebrul op de porto.
Dit alles slechts ter leering ende vermaeck.