Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 12 Mei 2025, 13:03

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: Zomaar een rondje
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011, 16:03 
Zeer actief lid

Jullie begrijpen het vast wel. 19 november had ik voor het laatst gevlogen. Daarna werd het weer beroerd en na de Sinterklaas kreeg ik een beetje griep. Nu is griep een goed excuus om niet naar de sportschool te gaan terwijl dat eigenlijk wel heel erg nodig is om mijn rug in vliegconditie te houden. Ik kreeg gewoon een schuldgevoel omdat ik niet had gevlogen.
Vandaag was het koud, nat en grijs van boven: maar het regende niet en het waaide niet te hard dus moest ik wel vliegen. Na nog 2 kopjes koffie met een vriend die zei dat het zicht slecht was en een tijdje de warme föhn in mijn schoenen, reed ik naar mijn veldje in Heijen: de wind kwam uit het westen dus Heijenveld was the place to be. Het gras was nat en er stond net voldoende wind voor een achterwaartse start. Zo'n windje waarvan Jacques zei dat je gelijk moet omkeren en gaan, omdat anders je scherm weer naar beneden komt. Het ging perfect!
Al snel zag ik dat het bungalowpark Heijderbos toch nog voor meer dan de helft gevuld was, althans de parkeerplaats. Mijn stemming was opperbest terwijl het zicht toch beroerd was. Volgens de radio gingen in Niederrhein vliegtuigen de lucht in zonder gekke dingen te doen. Net buiten de CTR kon me niks gebeuren! Bij het oversteken van de Maas vloog ik op ca 300 meter en was het niet alleen boven maar beneden ook een beetje grijs. Toen ik mijn helmscherm naar boven schoof bleken het wolken te zijn: of heten het dan mistflarden?, die onder mij langsschoven. Omdat ik bijna halverwege was moest ik kiezen: direct terug of toch mijn rondje om Gennep/Ottersum afmaken. Het werd doorvliegen, maar dan wel een beetje lager. De bewolking nam toe en het werd allemaal steeds klammer. Ik hield mijn scherm wat beter in de gaten en loerde voortdurend naar geschikte landingslocaties.
De terugweg ging als een speer. Toen ik mijn busje weer zag, zette ik een perfecte glijvlucht in, die eindigde in een top 3 landing. Alleen mijn kleddernatte scherm viel niet zo mooi als ik dat wenste. Na 35 minuten en een dikke 16 km pakte ik met een dikke smile de boel weer in. Het was zomaar een rondje maar wat mij betreft kan het nu kerst worden. Fijne dagen allemaal!
Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: Zomaar een rondje
BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011, 16:26 
Beheerder

René,

Geweldig te zien dat je zo geniet van onze mooie sport. Ik lees je verslagen altijd met groot plezier, ga zo door.

Yvin. :ugeek:

Afbeelding

PH-9S8

Afbeelding

Afbeelding

Skype Me™! Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 21 Dec 2011, 20:31 
Hoofd Moderator

Hoi René,

Heerlijk om dit soort ervaringen te kunnen en mogen lezen.

Zelf had ik vanmorgen mijn motor al afgetankt en klaargezet. Hoewel de verwachting best goed was bleek het te miezeren. Balen! Een uurtje gewacht, maar de verwachting werd negatiever bijgesteld en zo zag het er hier ook uit. Ik had vrij vroeg in de middag weer andere plannen, dus mijn motor maar weer opgeruimd.

Gelukkig is er nog iemand de lucht in geweest!

Groetjes en veel vliegplezier,

Frank

Time flies: http://www.frankmoorman.nl
Afbeelding
Frank Moorman

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

BerichtGeplaatst: 22 Dec 2011, 11:42 
actief lid

ik had nog aan je gedacht en jawel hoor...................
René het word tijd dat ik ook in de vut ga!!! :lol: :D

groet Arjan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC