1oktober samen met Erik G en Hans vertrokken richting Ancona per vliegtuig om al vast te wennen aan de vlieg week in Fermo.
Voor ons was het de eerst keer, en de reis maakte deel uit van de opleiding voor rugzak en trike vliegen. Eric W heeft ons van het vliegveld gehaald en naar het huisje gebracht. Daarna gelijk naar het veld om de vlieg spullen die Eric W. Louis en Jacques mee hadden genomen in elkaar te zetten.
Om 16,00 uur begon het al aardig vliegbaar te worden en gingen we de eerst vlucht in Italie beleven richting strand. Het weer was prachtig en er ging een wereld voor me open toen we boven de zee en het strand gingen vliegen. We hadden een kleine groep van in totaal 7 mensen, waarvan 4 leerlingen.
Er werd gelijk een systeem bedacht om de spullen zo snel en zorgvuldig mogelijk in de aanhanger te pakken. Gewoon teamwerk! Dit zag je ook in de hulpvaardigheid van iedereen, als er iemand geland was kwam vaak de ander gelijk aanlopen om even met de glyder te helpen zodat je niet 2 keer hoeft te lopen, Tussen de vlieguren door was er veel ruimte voor andere dingen, zoals naar het strand of wat inkopen doen. 2 mensen bleven dan achter op het veld om op de spullen te passen.
Ook leer je elkaar door zo`n trip beter kennen en er komen dan ook van allerlei dingen aan de orde.
Omdat er veel vliegervaring mee gaat kun je allerlei vragen stellen over de dingen die je nog niet weet.
Tijdens het vliegen werden er ook oefeningen gedaan zoals circuit vliegen, bochten maken, doellandingen enz. zeer leerzaam. Ik moest wel wennen aan de vlieg omstandigheden in de bergen, zo vlieg je lekker rustig en een ander moment wordt je flink door elkaar geschut, dat houd het spannend.
In het weekend zijn op het veld ook para`s actief en dat vergt een goede coördinatie van de vliegleiding, en natuurlijk is het prachtig om naar te kijken.
Kortom een leuke week om naar terug te kijken en ik kan een ieder aanraden eens aan deze trip mee te doen of je nou beginner of gevorderd bent, het maakt niet uit. Gezelligheid en lekker vliegen.
Ik wil Jacques -Eric W, -Erik G, -Louis – Hans en Paul bedanken voor de super leuke tijd en dit gaan we nog wel eens een keer over doen.
groet Ferdy
zie ook :
http://www.youtube.com/watch?v=zbHHUPvESNw