Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 02 Mei 2025, 18:18

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 
Auteur Bericht
 Titel: RT-jen is zo leuk
BerichtGeplaatst: 31 Okt 2014, 18:32 
Zeer actief lid

Vanmorgen belde Arjan, of ik vanmiddag ook zin had.
De wind uit het zuiden en het tijdstip van de dag beperkte de start mogelijkheid tot mijn tug in Heijen.
Om een uur of 2 stonden we op het veld, niet te veel wind, boven was het nog niet helemaal duidelijk. We spraken af dat ik mij zou aanmelden bij vliegveld Niederrhein voor een crossing langs de Maas naar beneden.
Arjan had een perfecte start terwijl bij mijn voetstart lijnen achter de tie-wrap voor mijn opvouwklapstarter bleven hangen. Met een schaar waren die er zo weer af. Iets later vloog ik dus ook. Heerlijk weer, goed zicht en de bovenwind op 150 meter viel mee.
Ik meldde mij aan voor crossing door de CTR from the north to the south along the river at 500 feet. De QNH was 1021 maar wat mis ging was dat de verkeersleider me niet op de radar zag. Nadat ik hem had verteld dat ik geen transponder had was het oke en mochten we de CTR door.
Zo'n tochtje langs de Maas is prachtig. Op de radio was het maar druk. Ryan Air die vertrok, een vliegtuig die even voor een touch and go langs kwam en dan was er nog een vliegtuig dat ons tegemoet vloog uit het zuiden. Een paar keer riep de toren me op, waarna ik braaf mijn positie en hoogte doorgaf. De verstaanbaarheid was matig vandaag. Aan het einde van onze doorsteek naar het zuiden stelde Arjan voor door de CTR van de Peel en Volkel terug te gaan: "probeer maar om toestemming te krijgen" reageerde ik.
Tot onze grote verbazing kregen we die toestemming ook nog: midden op de dag door de Volkel CTR!! Ook deze verkeersleider probeerde ons nog even een transponder aan te smeren, maar Arjan's mededeling dat het om een paramotor ging deed wonderen. Dat wil zeggen dat we "only this time" een clearing kregen.
Op de terugweg zaten we flink te genieten: niet alleen van het lekkere weer, de mooie route maar ook van het feit dat we zomaar door de militaire CTR mochten vliegen terwijl het vliegveld in bedrijf was. Ik denk dat de meeste F16's ver van huis aan het vliegen waren. Toen Arjan ons weer afmeldde was de verkeersleider zeer vriendelijk, wenste ons een fijn weekend en zei dat we de volgende keer wel van te voren moesten bellen: doen we!
Hieronder in lichtblauw onze route

Afbeelding

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

Titel: Re: RT-jen is zo leuk
BerichtGeplaatst: 02 Nov 2014, 22:09 
Zeer actief lid

Prachtig verhaal rene,

Stikum ben ik wel een beetje jaloers op je.
Geloof dat ik ook maar is mn rt moet gaan halen

Vr gr Gertjan

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 2 berichten ] 

Alle tijden zijn UTC