Geplaatst: Do 15 Jan, 2009 12:14:33 Onderwerp: Gedonder om een arreslee
--------------------------------------------------------------------------------
Er zijn natuurlijk altijd jaloerse mensen.........ik heb daar een andere naam voor!!
gedonder om arrenslee
Terug naar boven
tinus
Geplaatst: Do 15 Jan, 2009 14:14:41 Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Laat die naam maar eens horen dan!
Ik ben degene geweest die Piet de Goede hierop aangsproken heeft. Piet is een cursist van mij en heeft zijn grondopleiding net afgerond, hij heeft nog nooit `gevlogen. Ik sta absoluut niet achter zijn actie en was er behoolijk pissig over.
Ik wil niemand zijn of haar plezier ontnemen, maar het gaat om de gehele situatie. Er werd met een slee over het ijs gegleden met behoorlijke snelheid waar massaal geschaatst werd. Ook door kinderen die net als op de openbare weg ineens op kunnen duiken.
Daarnaast werd er massaal aandacht aan besteedt door allerlei media die het geheel uit z'n verband rukten. Doet de sport erg goed maar niet heus. Het zal de media aan hun reet roesten wat er met onze sport gebeurd. Zij willen alleen een leuk verhaaltje. Indien wij zouden vliegen volgens de regels dan is dat niet interessant voor de media, maar als je rare dingen gaat doen, dan zijn ze er als de kippen bij. (In het stuk dat nu in de krant staat, staat ook weer de nodig onzin.)
Waar niemand aan denkt is wat er had kunnen gebeuren. Op een slee zit geen rem en ze hadden een kind of ander persoon kunnen raken. Als er een brok ijs opvloog en tegen de prop aankwam had ie wegschoten kunnen worden of de prop had kunnen breken en de mensen hadden de stukken om hun oren gekregen.
Ik mag dan de grote zeikerd zijn die Piet erop aan heeft gesproken, die daarmee naar de media is gestapt, maar indien dit uit hand was gelopen en de sport was weer verboden geworden omdat we blijkbaar niet in staat zijn om binnen het gegeven kader een paramotor te gebruiken waar die voor is, dan loopt iedereen weer te mekkeren.
Henk Sprong
Geplaatst: Do 15 Jan, 2009 15:09:36 Onderwerp:
Ik zal de zeker de laatste in nderland zijn die een paramotoraangedreven slee niet leuk zal vinden.Kijk zoals je aangaf , het moet wel verantwoord zijnweten wat je doet .
Als er goed de ruimte is zonder dat er voor omstanders gevaar is .....zou ik er ook voor gaan.
Wat die naam betreft, dzal'm maar niet op dit forum zetten, worden de berichten weer er af ****
Terug naar boven
Yvin
Site Admin
Geplaatst: Do 15 Jan, 2009 17:17:00 Onderwerp:
Ik ben het helaas wel eens met Martijn dat wij in dit overgereguleerde calvinistische landje extreem op onze tellen moeten passen.
Let op mijn woorden en God verhoedde dat dit bewaarheid wordt.
Als er een serieus ongeluk plaatsvindt met een paramotor dan worden er direct Kamervragen gesteld en zullen niet ter zake kundigen onder hun mahoniehouten bureaus te voorschijn komen om onze sport ter discussie te stellen.
Geef hen geen stok om de hond te slaan.
Greetzzz,
Yvin.
Geplaatst: Do 15 Jan, 2009 17:17:24 Onderwerp:
Ik ben van mening,dat jullie allebij gelijk hebben.
Ze haden dit niet met veel publiek moeten doen,maar heel vroeg als er nog geen mensen zijn.
Ik zou er ook niet aan moeten denken als je met volle vaart het publiek in zeild,je weet natuurlijk niet wat er gebeurd als het onbestuurbaar wordt.
Daar komt bij heb je het in de gaten, als er een kind of schaatser je van achtere benaderd,moet er niet aan denken dat een kind zijn hand in een prop steekt....enz.
Of het slecht voor onze naam (snorvliegen )??...weet ik niet....denk dat vele er ook de lol van in kunnen zien!!....mits er geen ongelukken mee gebeuren.
Laten we het als een ludike grap zien die goet is afgelopen.
Gr,jacques
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 00:28:57 Onderwerp:
Mijns inziens hebben Piet en Nico met hun onbezonnen daad aan het legale snorvliegen schade berokkend. Denk maar aan o.a. de veiligheid- en milieuvraagstukken.
Door hun tentoongespreide verantwoordelijkheids- en normbesef gaven zij aan de tegenstanders van onze hobby extra onderbouwing om hun gelijk op te eisen. Gaven zij ‘voeding’ aan twijfelaars om zich eventueel alsnog bij de tegenstanders aan te sluiten. En niet te vergeten, prijken zij als anti-reclame op de homepage van het CDA van Bergen.
http://bergen.cda.nl/home.aspx?EntryID=1335 En juist deze mensen zien wij zo graag achter onze hobby staan. Omdat zij invloed op de politieke besluitvorming etc. hebben.
Daarnaast, zo’n actie maakt de vraag legitiem of Piet wel voldoende verantwoordelijkheidsgevoel bezit om op een veilige wijze te kunnen vliegen. Onder andere zijn instructeur kan deze vraag beantwoorden.
Was ik één van mijn leerling-zweefvliegers in een zelfstarter zonder vleugels op het ijs tegen gekomen dan zou deze van mij ter plaatse tot nader order een startverbod gekregen hebben.
Terug naar boven
tinus
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 08:51:31 Onderwerp:
Citaat:
Daarnaast, zo’n actie maakt de vraag legitiem of Piet wel voldoende verantwoordelijkheidsgevoel bezit om op een veilige wijze te kunnen vliegen. Onder andere zijn instructeur kan deze vraag beantwoorden.
Was ik één van mijn leerling-zweefvliegers in een zelfstarter zonder vleugels op het ijs tegen gekomen dan zou deze van mij ter plaatse tot nader order een startverbod gekregen hebben.
Vraag die ik me ook gesteld heb, hij is tenslotte mijn cursist.
Ik kan zeggen: "je mist de verantwoordelijkheid dus zoek het maar uit, ik begeleid je niet meer", maar dan bestaat de kans dat hij zelf in een weiland zijn eerste schreden in de lucht gaat maken, met alle gevolgen van dien. Daar wilde ik zeker niet aan.
Andere mogelijkheid was om juist te proberen om het belang van de regels en de eerbied daarvoor over te brengen zodat we zometeen een nieuwe piloot die netjes vliegt zoals het hoort kunnen verwelkomen.
Op die manier behoudt ik altijd de kans om de cursus alsnog te stoppen mocht blijken dat het simpelweg niet gaat. Piet heeft daar ook mee ingestemd.
Henk Sprong
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 10:31:51 Onderwerp:
Ik denk dat je hier alleen kan oordelen als je er zelf bij geweest bent en gevaarlijke situaties gezien hebt.
Helaas is nederland zo bekrompen geworden dat zodra iemand wat doet, wat leuk is, zonder gevaar , iets te doen en ik herhaal de woorden wat van piet de goede in het noorhollands dagblad zei,
"Misschien ergens nog een keer in het buitenland als er niemand op het ijs is, maar niet meer hier. Gevaarlijk zeg je? Welnee, we zijn niet helemaal achterlijk. Het is alleen gebeurd op plekken waar het kon."
Wie zijn wij om te oordelen wat een ander mag doen in z'n vrije tijd met z'n eigen spullen.Wil je dat wel doen moet je maar tuimkabouter worden in een blauwwit gestreepte bus.
Kom ik zie wel meer beelden van paramotors met slee's voor bij komen op internet, nu net hier wordt er in nederland gelijk ophef over gemaakt omdat je net iets doet wat de reguliere burger niet doet. Ja dan val je op en pas je niet in het nederlands systeem...ziellug
Bekijk de reacties van de mensen eens die onder het telegraafstuk stonden.Het merendeel deelt wel mijn mening.
Tja ik zal dan ook wel een cowboy zijn hier.En zal dan ook wel echt de dag prijzen dat ik dit bekrompen overregelde land ga verlaten om in Canada op m'n eigen ranch met airstrip kan rondvliegen zonder dat er aan elk been 3 ambtenaren hangen. Ben ik er trots op om nederlander te zijn....echt niet
Terug naar boven
tinus
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 11:27:12 Onderwerp:
Vluchten is altijd een mogelijk. Hebben alle vrijheidsstrijders in het verleden ook gedaan........of bleven die juist om hun idealen waarheid te kunnen laten worden?
Vergeet niet dat er heel veel mensen zich in het verleden hebben ingezet om ervoor te zorgen dat deze sport legaal is en dat we nu het recht hebben om te kunnen vliegen, een recht waar jij ook gebuik van maakt.
Er zijn boetes uitgedeeld, spullen in beslag genomen, mensen hebben vastgezeten en sommige hebben een strafblad (ik incluis). Waarom hebben we dat gedaan? Om ervoor te zorgen dat mensen als jij en ik het recht hebben om met je hobby bezig te zijn. Dat er beperkingen aan zitten neem ik voor lief.
In leerdam zul je niet heel veel last hebben van controles van KLPD, ik ben inmiddels 7 keer aangeouden na de legalisatie voor papierencontrole. De kans dat ik nog kan vliegen als het weer illegaal is is nihil.
Maar vlucht maar, dat is de weg van minste weerstand.....
Yvin
Site Admin
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 12:03:12 Onderwerp:
Zowel Henk en Tinus hebben gelijk.
Vanuit pragmatisch oogpunt heeft Tinus gelijk. In aanleg ben ik een Machiavellist dus zal ik ook alles doen of laten om de fragiele status van onze sport niet in diskrediet te brengen.
Ik zou mij zelfs tooien met een geborduurde badmuts, mocht dit in het belang zijn van onze sport.
Citaat:
Tja ik zal dan ook wel een cowboy zijn hier.En zal dan ook wel echt de dag prijzen dat ik dit bekrompen overregelde land ga verlaten om in Canada op m'n eigen ranch met airstrip kan rondvliegen zonder dat er aan elk been 3 ambtenaren hangen. Ben ik er trots op om nederlander te zijn....echt niet.
Henk,
Henk, ik zal ook de dag koesteren wanneer ik over voldoende middelen beschik om dit land te kunnen verlaten.
Greetzzz,
Yvin
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 17:26:07 Onderwerp:
Ik zal er nog een laatste bericht aan wagen, zelfs hier op farm in Asperen krijgen Eric en ik politiecontrole, door dienders die het onderste uit de kan willen weten , maar helaas niet kunnen schrijven omdat we een stapel papieren kunnen laten zien.
Het minste wat we willen is natuurlijk onze sport in discrediet brengen.
Ik heb het meeste familie in Canada wonen , ben er verschillende malen geweest en weet hoe het ook beter kan, en telkens als je terug hier komt is helaas de weerstand tegen het nederlands systeem weer een stuk gegroeit.
Het kan ook op een heel makkelijke manier anders , alleen ziet ambtelijk nederland dit een groot deel van de bevolking dit niet , zodat er maar één ding opzit..de hele toko naar elders verhuizen.
Terug naar boven
Kruk
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 17:47:54 Onderwerp:
Henk Sprong schreef:
Wie zijn wij om te oordelen wat een ander mag doen in z'n vrije tijd met z'n eigen spullen.
Beste Henk,
Hier hebben we te maken met een ‘vals’ argument. Waardoor wij elementair van mening verschillen. Ik zal het uitleggen:
Wat onder een vluchtuitvoering vallen zijn niet alleen het vliegen zelf, maar ook het starten van de motor en het taxiën.
Volgens mij dient de gewraakte actie dus gezien te worden als een paramotorvlucht met een niet luchtwaardig vaartuig. Waarbij de bestuurder niet over de vereiste papieren beschikte. Vanaf een terrein waarvoor door de officiële instanties geen toestemming is afgegeven.
De eigenaar/vlieger beschikt over een onderdeel van een luchtvaartuig waarmee hij een gedeelte van een vlucht kan uitoefenen (nml. het taxiën). Gezien de fase van zijn opleiding is hij niet gerechtigd zelfstandig en zonder toezicht van een instructeur te opereren. Waardoor ik automatisch met een beschuldigende vinger wijs naar de verkoper van de motor. Laatstgenoemde heeft namelijk zonder enige controle op het bezit van het juiste brevet één en ander aan een ongeschoold persoon verkocht. Waarbij een eventueel toekomstig illegaal gebruik nooit uitgesloten kan worden. Voor mij is het nalaten van zo’n controle bij een eigendomsoverdracht door een brevethouder en/of dealer ook een onverantwoordelijk handeling. In mijn optiek maakt laatstgenoemde zich daardoor medeverantwoordelijk.
Doorsnee genomen beschikt men tegenwoordig over voldoende financiële middelen om meer te kunnen kopen dan alleen het ‘dagelijks brood’. Beoefenen wij een hobby die, gerelateerd met andere vrijetijdsbestedingen, behoorlijk betaalbaar is. Waardoor particulieren makkelijk kunnen overgaan tot aanschaf van een complete eigen vlieguitrusting. Het snorvliegen begint nu eindelijk enigszins volwassen en geïnstitutionaliseerd te geraken. Juist dat verplicht ons blijkt te geven van verantwoordelijkheidsbesef en voeling met omgeving en veiligheid.
Vanuit onwetendheid en/of onwil wil/kan dit nog wel eens botsen met gedragsregels. Maar daar hebben wij onze opleidingen en voortgaande selecties voor.
@ Henk en Yvin
Er zijn inmiddels al vele Nederlanders naar het buitenland vertrokken met minder en voor minder. Het is een kwestie van durven en doen. Dus wat let u? Voeg nu maar eens de daad bij het woord, dunkt me. Of klaag hier wat minder over. (Daar zijn andere sites voor).
Kruk,
Ik alleen was al weggeweest maar mijn eega denkt er anders over.
Ik kom uit Vaassen dus scheiden is geen optie.
Tevens zou ik dan failliet zijn, lol.
Zowat mijn hele familie woont in Australië, Melbourne. Ik ben daar al vier keer geweest en zowat alles is beter daar.
Nu onderga ik gedwee en in lijdzaamheid het gepredestineerde.
Greetzzz,
Yvin.
En er is maar een koning van de arrenslee en dat is Jurg

.
( In argumentationibus entia non sunt multiplicanda sine necessitate )

Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 23:18:56 Onderwerp:
Yvin schreef:
En er is maar een koning van de arrenslee en dat is Jurg
Het gaat niet om de koning, maar om de keizer.
Van mij mag Jurg jouw koning zijn.
Yvin,
In Corowa kan je heel goed zweven. Driehoeken van 1.000 km en meer zijn daar meerdere malen per jaar mogelijk. Mooi land, lekker bier.
Alleen, ik wil in Nederland sterven en begraven worden. Wat dat precies is weet ik niet. Dus emigreren is voor mij geen optie. Daarom ga ik regelmatig naar het buitenland om te ontvluchten. Om met een zekere heimwee steeds weer terug te keren.
Daarnaast, inmiddels heb ik geleerd mij niet meer zo te ergeren. Dat leer je nog wel. Komt met de jaren.
Wat ik ook mooi van Nederland vind is dat de vrouw nog steeds wettelijk verplicht is om haar man te volgen. Waarschijnlijk een oud en antiek regeltje vanuit 1 of meerdere geloofgenootschappen ingegeven. Dat nog steeds onveranderd is gebleven. En waarover geëmancipeerd Nederland nog nooit gevallen is.
Wat het failliet gaan betreft, bekijk jouw financiële planning eens vanuit andere hoeken. Waarschijnlijk zie je dan nieuwe en niet-verwachte mogelijkheden. Of voel je je zo aan het geld gebonden?
Vergeet daar ook niet een verhuizing binnen Nederland bij te betrekken. Want wat kan er gebeuren als je niet aan Vaassen bent gebonden? Als je zo’n 15 kilometer of meer daar vandaan woont mogen en kunnen er dan in een keer andere dingen?
Oh ja,
Yvin schreef:
Ik kom uit Vaassen dus scheiden is geen optie.
Tevens zou ik dan failliet zijn, lol.
Nee, hij is me duidelijk.
Terug naar boven
Boeb
Geplaatst: Vr 16 Jan, 2009 23:37:35 Onderwerp: Puur genieten...
Prachtig toch die slee met die twee kerels erop met een motor op de rug. Geniet er gewoon van dat deze dingen nog gebeuren. Als je deze ludieke actie gaat bekritiseren moet je jezelf eens afvragen of je het vliegen niet beter kunt verruilen met de lokale politiek.
We hebben fantastische winterdagen achter de rug met nog mooier vliegweer. Vast iedereen is in deze dagen de lucht in geweest en heeft met volle teugen genoten van onze mooie sport en ik wed dat we allemaal de regels hebben overtreden door even laag over de besneeuwde velden of prachtige ijsvlakten te vliegen.
Geniet en koester dit!
17 Jan, 2009 19:06:43 Onderwerp: Gedonder om arreslee
http://nl.youtube.com/watch?v=xQy9NmVUb0Y IK zag dat Piet de arreslee weer op zolder heeft gezet maar alweer een alternatief heeft bedacht.
(Niet verkeerd opvatten)
Groeten en een prettig weekend!
Evert-Jan
Terug naar boven
Yvin
Site Admin
Geplaatst: Za 17 Jan, 2009 19:12:42 Onderwerp:
Ach, dit weer is alleen geschikt voor de Jacuzzi
Geplaatst: Za 17 Jan, 2009 19:29:12 Onderwerp:
Aangezien mijn inbox van het forum de laatste dagen helemaal volgelopen is met steunbetuigingen,
Wilde ik het volgende organiseren bij de eerstkomende vorst/sneeuwperiode:
The First ParaSleeChallenge
Wordt gehouden in het midden in het land ,op een nader bepaald parcours,
waarbij ik natuurlijk een beroep doe op de sportiviteit van onze voorzitter om het startschot te geven.
Terug naar boven
Yvin
Site Admin
Geplaatst: Za 17 Jan, 2009 19:51:01 Onderwerp:
Lol, Evert-Jan,
hahaha.
Geplaatst: Zo 18 Jan, 2009 00:08:21 Onderwerp:
Duuntje dellen zeggen we hier.....
http://www.youtube.com/watch?v=JU0fabMbWE0 Het is de ontdekkingsdrift van de menselijke soort.
groet
louis
Geplaatst: Zo 18 Jan, 2009 17:37:57 Onderwerp:
Die staat Henk, ik kom het startschot geven!
Jij zorgt er natuurlijk voor dat het parcours afgezet is zodat we niet verrast worden door kinderen die daar in hun onschuld spelen!
Yvin
Site Admin
Geplaatst: Zo 18 Jan, 2009 17:39:47 Onderwerp:
Ik zorg voor de warme chocolademelk met slagroom.
Site Admin
Geplaatst: Di 20 Jan, 2009 15:02:42 Onderwerp:
Papandgo,
Je hebt een punt. Maar het mooie weer komt er weer aan dus vrees niet.
Greetzzz,
Yvin.
Geplaatst: Ma 26 Jan, 2009 11:04:11 Onderwerp:
Yvin schreef:
Henk, ik zal ook de dag koesteren wanneer ik over voldoende middelen beschik om dit land te kunnen verlaten.
Henk Sprong schreef:
En zal dan ook wel echt de dag prijzen dat ik dit bekrompen overregelde land ga verlaten om in Canada op m'n eigen ranch met airstrip kan rondvliegen zonder dat er aan elk been 3 ambtenaren hangen. Ben ik er trots op om nederlander te zijn....echt niet
Henk Sprong schreef:
Ik heb het meeste familie in Canada wonen , ben er verschillende malen geweest en weet hoe het ook beter kan, en telkens als je terug hier komt is helaas de weerstand tegen het nederlands systeem weer een stuk gegroeit.
Het kan ook op een heel makkelijke manier anders , alleen ziet ambtelijk nederland dit een groot deel van de bevolking dit niet , zodat er maar één ding opzit..de hele toko naar elders verhuizen.
U wordt op uw wenken bediend.
Kijk en beslis:
http://www.nederland2.nl/gids/afleverin ... n/10236249 Veel kijkplezier.
Wij spreken elkaar tijdens de komende goed bezochte en voor iedereen goed bereikbare Fly-Inn in het midden van het land.
Terug naar boven
Henk Sprong
Geplaatst: Ma 26 Jan, 2009 11:55:27 Onderwerp:
Hoi Kruk,
Een stuk drama-tv van een persoon die in de oude tijd is blijven hangen en toltaal geen realistisch beeld geeft van de nederlandse veehouderij.
Het stuk is inderdaad al aardig bekend .
de film :
http://player.omroep.nl/?aflID=8353057& ... d=00:21:25 en wat erover op een ander forum wordt geschreven
http://melkquotum.startpagina.nl/prikbo ... sg-3904218 ter inlichting
http://para.forumup.nl/viewtopic.php?t=1097&mforum=para kijk eens wie de grootste fan was!!!!