Vandaag over de Niers en Maas gevlogen, koud maar prachtig en hard lopen om naar boven te komen.
Verder heb ik na mislukte pogingen bij vliegclub Eindhoven en vliegvlub Volkel mijn RT cursus geregeld bij Zweefvliegclub Terlet.
Hele redelijke voorwaarden. Theorie examen moet je wel bij CBR Examens afleggen (kan in februari) ( ca € 89) maar het praktijkexamen gebeurt op Terlet. Ze willen ook best op een andere locatie een opleiding verzorgen maar dan moeten er wel 6 deelnemers zijn.
Voor de volledige reactie van Terlet plak ik hieronder het mailtje dat ik zojuist kreeg .
Overigens LPE hoeft niet voor ons snorders.
Groet
René (nog net geen brevet:(
-------------------------------------------
Het behalen van de RT License
Het traject voor de verkrijging van de RT licentie bestaat uit drie onderdelen.
Theorietraining en theorie examen bij CBR
praktijktraining en praktijktoets bij SZT / DGA
het taalvaardigheid examen LPE
(Het onderdeel taalvaardigheidsexamen is op een aantal vliegbrevetten vereist om RT te mogen gebruiken)
De SZT verzorgt onder de werknaam DGA (Dutch Gliding Academy) de opleidingen voor de theorie en de praktijk. (het vak wordt Communication genoemd) Voor wat betreft de theorieopleiding kan dit zowel klassikaal als in “Distance Learning”. Wij nemen ook de praktijktoets (zie 2) en het taalvaardigheid examen LPE (zie 3) zelf af.
De kosten
Communication volledige opleiding incl. praktijktoets (dus 1 + 2) € 210
Praktijktraining + praktijktoets (dus alleen 2) € 125
LPE test € 115
RT praktijktoets (als losse module na zelfstudie) € 50
Recurrent training communication (per avond) € 25
De opleiding
De theorieopleiding sluit aan op de CBR examens. De opleiding bestaat uit 8 klassikale lesavonden ( vaak maandagavond) of 10 weken Distance Learning.
Bij Distance Learning volgt u een studieschema met daarin wekelijkse studie- en voortgangstoetsen via internet. Uw docent volgt uw studie, is beschikbaar voor vragen, etc. Daarnaast zijn er twee klassikale avonden.
De praktijkopleiding bestaat uit 6-8 klassikale lesavonden (max. 6-8 deelnemers), gevolgd door de praktijktoets. In principe worden alle klassikale lessen en toetsen/examens op Terlet gehouden. Bij een specifieke ‘klas’ kan ook op locatie les worden gegeven. Op locatie tenminste 6 deelnemers + € 0,21km af Arnhem.
Wij maken gebruik van het ARTI boek van Schutte als lesmateriaal. Daarnaast worden een aantal specifieke lesdocumenten beschikbaar gesteld.
Meer informatie: stuur email naar
info@zweefvliegcentrum.nl Met vriendelijke groet
Namens de DGA
Goos Hageman