Paramotor forum.NL

Registreren kost een minuut. Registration takes one minute.
Het is nu 01 Mei 2025, 22:23

Alle tijden zijn UTC

Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Titel: Verzekering=verplicht!
BerichtGeplaatst: 18 Mei 2009, 11:56 
Zeer actief lid

26 Mrt, 2009 12:57:19 Onderwerp: Verzekering=verplicht!

--------------------------------------------------------------------------------

Misschien weten sommigen het niet, maar net zoals een bestuurder van een brommer, motorfiets en auto moet je als paramotorbestuurder een WA verzekering op zak hebben.
Alhoewel wij volgens de wet geen luchtvaartuig zijn "this is not a certified aircraft" (wie heeft die sticker niet op zijn vliegbrommer?...) moet het wel!
Je gewone WA-verzekering dekt namelijk niets in geval van schade aan derden
Nu kun je in NL een WA-verzekering afsluiten voor "slechts" 150 tot 170 euro, echter ga je naar de BPMF-site van onze belgische paramotorvrienden dan kun je daar voor 85,= een verzekering afsluiten die wereldwijd dekt met uitzondering van oorlogsgebieden.
Tevens kun je voor een paar tientjes meer lid worden en op de hoogte blijven van alle gezellige meetings en nieuwtjes op paramotorgebied.

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 13:10:28 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Als het inderdaad kan voor 85 euro met dezelfde dekking dan is dat een mooie besparing natuurlijk maar Nederland kennende zal er vast wel een addertje onder het gras zitten .

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 13:26:24 Onderwerp:

Geen addertjes het kan. Als je dezelfde verzekering in Frankrijk afsluit dan betaal je Eur 40,- per jaar.

Heb laatst met IVW gesproken en het gaat erom dat er een verzekering is afgesloten, dat mag zowel op de persoon zijn als op het luchtvaarttuig.

Zijn nog in onderhandling met luchtvaartpool, maar ik ga mijn verzekering omzetten want ik betaal momenteel Eur 650,- per jaar en dat is best prijzig!

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 13:31:54 Onderwerp:

Tinus,

Dit is interessant. Uiteraard ga ik dan mijn verzekering afsluiten in Frankrijk.

Wie heeft er meer informatie?

Terug naar boven

JW

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 14:27:09 Onderwerp: Verzekering

Ik heb oa 15 jaar zweefgevlogen en betaalde voor deze sport een veel lagere premie, terwijl de risico's in de lucht en op de grond veel hoger zijn en normaal gedekt worden.
In vergelijking is paramotorvliegen in veel mindere mate een risico-sport (afhankelijk van de vlieger natuurlijk).
Ik snap dan ook de hoge premie's niet in relatie tot de risico's.
In België cq Frankrijk snappen ze dit toch beter...maar dat is wel met meer zaken zo hier in NL :wink:

Terug naar boven

Yvin
Site Admin

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 16:51:35 Onderwerp:

In Nederland word je per definitie gestript

In Duitsland sta je een hele dag in een parkeergarage waar je in Nederland slechts een uur voor kunt staan.

Een tijdje geleden mailde mijn oom uit Australië dat er voor Amsterdam een negatief reisadvies was afgegeven, haha. We stonden tussen Bagdad e.d. lol.
Dit was naar aanleiding vanwege het extreem onvriendelijk omgaan met toeristen en dan met name het parkeerbeleid en de wielklem.

Een Nederlander kan amper begrijpen dat het normaal is om 5 euro per uur te betalen maar een toerist begrijpt dit al helemaal niet. Als de toerist dan na de belachelijk hoge boete ook nog een vakantiedag kwijt is om uit te vissen hoe een wielklem te verwijderen, is het hek van de dam.

In Warrandyte ( VIC ), waar mijn familie woont, werd ik zeer vreemd aangekeken dat ik überhaupt al mijn auto op slot deed.

Eens komt de dag……

Terug naar boven

tinus

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 17:05:40 Onderwerp:

Citaat:
Eens komt de dag……

Mijn Opa zei altijd: "...van Ouwehoeren wordt je niet geil!"

Dus......... wanneer kunnen we bij jou down under onze vakantie doorbrengen?

Terug naar boven

baba

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 18:05:39 Onderwerp:

Martijn,

Weet je ook wat de verzekering kost voor het tandemvliegen bij die Belgische maatschappij? en is dat allemaal in het Frans of in het Nederlands.

Terug naar boven

JW

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 18:45:28 Onderwerp:

http://www.federationparamoteur.be/
150,= voor duo verzekering.
Site is in het frans en het nederlands.

Ik heb zelf afgelopen jaar oa rond Lommel en Poppel gevlogen (met NL licentie) en ik moet zeggen dat de mensen er vol bewondering zijn.
Toen ik naar de eigenaar van het veld vroeg om toestemming te vragen werd mij verteld dat het al goed was en dat men niet zo moeilijk deed als bij ons.
Verder zuid van Poppel schitterende uitgestrekte akkers en weilanden met nauwelijks bebouwing, ideaal voor L-vliegen

Terug naar boven

Hans van Bavel

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 19:13:44 Onderwerp: Kan het niet in de combi met de Knvvl?

Bergvliegers zijn met het lidmaatschap van de Knvvl automatisch voor motorloos vliegen WA verzekerd. (trouwens vlgs mij ook via de Luchtvaart Pool)

Is het niet mogelijk om iets dergelijks ook voor ons te regelen?

Hans

Terug naar boven

Jacques

Geplaatst: Do 26 Mrt, 2009 21:12:27 Onderwerp:

Je denkt toch niet dat Martijn dit al niet geprobeerd heeft,maar ze wilden
er niets van weten.

Gr, jacques

http://www.paramotorclub.nl

Terug naar boven

Patrick Nanninga

Geplaatst: Zo 29 Mrt, 2009 14:01:04 Onderwerp:

Als ik de voorwaarden goed begrijp moet je in het bezit zijn van een brevet voordat je deze verzekering kan afsluiten.
Dat betekent dat ik zo'n verzekering (nog) niet kan afsluiten.

Is dit juist, en zo ja, hoe kan ik dan het beste een wa verzekering afsluiten?

Alvast bedankt,
Patrick

Naar boven
 Profiel E-mail versturen  

De berichten weergeven van:  Sorteer op  
Nieuw onderwerp plaatsen Op dit onderwerp reageren  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn UTC